ads

Ahad, 2 Februari 2014

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: 200 pekerja Nepal cuba merusuh <b>di Pokok Sena</b>

Posted: 11 Jan 2014 07:52 PM PST

Sekumpulan pekerja kilang papan di Pokok Sena dekat Alor Setar cuba merusuh dan mencetuskan kekecohan malam tadi setelah berang dengan tindakan majikan yang tidak mengendahkan seorang rakan mereka yang dipercayai mengalami sesak nafas.

Kejadian kira-kira 9 malam itu dipercayai melibatkan kira-kira 100 hingga 200 orang pekerja kilang terbabit yang berhimpun di hadapan pintu pagar rumah majikan mereka bagi meminta majikan supaya mengambil tindakan segera bagi menyelamatkan rakan mereka yang sesak nafas di asrama pekerja.

Majikan tersebut yang bimbang berlakunya sesuatu setelah melihat para pekerja asing itu berkumpul beramai-ramai, enggan keluar untuk bertemu dengan kumpulan pekerja itu.

Pekerja-pekerja warga Nepal itu kemudian naik berang setelah mendapati rakan mereka yang sesak nafas itu telah mati ekoran kelewatan majikan mengambil tindakan segera.

Bagaimanapun polis yang tiba kira-kira 20 minit kemudian berjaya meleraikan kumpulan pekerja kilang terbabit dan menghubungi hospital untuk mengesahkan kematian salah seorang rakan mereka itu.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Kota Setar DSP Mat Akhir Jaafar yang ditemui di tempat kejadian berkata tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku kerana majikan bertindak cepat menghubungi pihak polis setelah melihat keadaan makin tidak terkawal.

Katanya ekoran kejadian itu, pihak polis menahan tiga pekerja lelaki warga Nepal yang dipercayai mengetuai himpunan itu dan cuba mencetuskan huru hara.

"Hasil maklumat awal kumpulan pekerja terbabit bertindak demikian kerana sebelum ini sudah tiga orang rakan mereka mati secara mengejut di asrama terbabit namun majikan mereka tidak menyiasat puncanya," katanya ketika ditemui di tempat kejadian lewat malam tadi.

Siasatan lanjut akan dijalankan dengan menyoal siasat ketiga-tiga mereka yang ditahan selain mengenal pasti punca kejadian.

"Punca kematian kita hanya bergantung kepada laporan doktor. Sebab apa yang kita siasat setakat ni, dia orang ni suka minum. Kadang-kadang minum minuman tak berjenama. Kita tak pasti minuman arak apa yang diminum menyebabkan mereka sakit," katanya.

Mayat pekerja yang mati dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah di Alor Setar untuk bedah siasat.

- Bernama

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Aug 2013 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 11:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2013 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Changlun</b>, Kedah.: Homestay <b>Changlun di</b> Pekan <b>Changlun</b>

Posted: 27 May 2013 12:58 AM PDT

Apa kabar pengunjung homestaychanglun.com? Anda sedang mencari penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan ketika berada di Utara Tanah Air? Jangan risau, Homestay Changlun menyediakan perkhidmatan homestay di sekitar Pekan Changlun a.k.a Changloon. Untuk pengetahuan anda, Homestay Changlun kini terdiri daripada 4 unit homestay di Taman Mahogany yang terletak di tengah - tengah pekan Changlun, Kedah. Dengan lokasinya yang sangat strategik, dan berdekatan dengan prasarana, menjadikan Homestay Changlun tempat penginapan yang paling sesuai dan selesa untuk anda sekeluarga ketika:-
i)   bercuti bersama keluarga di sekitar utara tanah air (Kedah dan Perlis)

ii)  menghadiri majlis perkahwinan dan kenduri - kendara,

iii) menghadiri majlis konvokesyen di IPTA berdekatan. ((UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

iv) majlis pendaftaran pelajar di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

v) menghadiri seminar atau aktiviti di IPTA berdekatan. (UNIMAP, UUM, PTSS, KMK, POLIMAS, IPDA, UITM Arau, Kolej Komuniti Arau, MRSM Arau)

vi) terkandas atau terlepas feri ke Pulau Langkawi.

vii) jalan - jalan di Kuala Perlis, Bukit Kayu Hitam, Padang Besar, Bukit Tangga dan Jitra.



Bagi menjamin keselesaan penginap - penginap di Kedah Homestay, kami melengkapkan homestay ini dengan kelengkapan berikut:-


  •     3 bilik tidur yang luas dan selesa. (Semua bilik dilengkapi penghawa dingin)
  •     2 tandas dan bilik mandi.
  •     3 katil queen berset comforter.
  •     3 penghawa dingin.
  •     1 Mesin basuh automatik.
  •     2 Toto tambahan dan 4 unit bantal tambahan.
  •     Dapur dan perkakas memasak.
  •     Iron dan iron board.

Kadar Sewaan dan Pakej Homestay Changlun:-
Untuk tempahan sila hubungi saya di talian 013-4884421 (Yusri)


  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari biasa adalah RM150 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari pendaftaran pelajar IPTA adalah RM 170 per malam

  •     Kadar sewa Homestay Changlun pada hari konvokesyen adalah RM200 per malam

Deposit RM50 per malam diperlukan untuk tempahan. Kami menerima bayaran secara tunai, cash deposit, kredit kad dan paypa.

Lokasi tumpuan di sekitar Homestay Changlun:-


Antara tempat - tempat tumpuan yang berdekatan dengan Kedah Homestay adalah seperti:-
1. Universiti Utara Malaysia (UUM) - 10minit
2. Universiti Malaysia Perlis (Unimap) - 10minit
3. Kolej Matrikulasi Kedah (KMK) - 1minit
4. Universiti Teknologi MARA Arau (Uitm Arau) - 20 minit
5. Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin (PTSS) - 10 minit
6. Kolej Komuniti Arau - 20minit
7. Sekolah Integrasi Bukit Kayu Hitam - 10minit
8. Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (POLIMAS) - 25minit
9. Kolej Komuniti Bandar Darul Aman -25minit
10. Bukit Kayu Hitam - 10minit
11. Pekan Kuala Perlis -  30 minit
12. Pekan Jitra - 15 minit



Antara kemudahan - kemudahan di Pekan Changlun adalah:-
12. Restoran Nasi Kandar (Yasmeen)

Gambar 1: Ruang tamu (Homestay Changlun 1)
Gambar 2: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 1)

Gambar 3: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 1)
Gambar 4: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 1)
Gambar 5: Ruang tamu (Homestay Changlun 2)
Gambar 6: Bilik Tidur 1 (Homestay Changlun 2)
Gambar 7: Bilik Tidur 2 (Homestay Changlun 2)
Gambar 8: Bilik Tidur 3 (Homestay Changlun 2)

Gambar kemudahan - kemudahan di sekitar bandar Changlun
Gambar 9: CIMB Bank Changlun, Kedah.


Gambar 10: Maybank Changlun, Kedah.
Gambar 11: Bank BSN Changlun, Kedah.
Gambar 12: Public Bank Changlun, Kedah.
Gambar13: Shopping Complex C-Mart Changlun, Kedah.


Gambar 14: KFC Changlun, Kedah.


Gambar 15: C-Kopitiam Changlun, Kedah.
Gambar 16: Marrybrown Changlun, Kedah.
Gambar 17: Pejabat Pos Changlun, Kedah.
Gambar 18: Restoran Yasmeen Changlun, Kedah.

<b>Jitra</b> : n u r m a s Homestay: Sepetang <b>di</b> Zoo Songkhla, Thailand

Posted: 28 Sep 2013 09:43 PM PDT

Ramai yang meminta saya menceritakan bagaimana perjalanan untuk ke Zoo Songkhla, Thailand dari Nurmas Homestay Jitra. Baiklah, kebetulan saya pergi ke sana pada 28/09/2013 bersama keluarga.

Saya bertolak dari Nurmas Homestay ke Pekan Changlun dengan berkereta MPV serta penumpang termasuk saya 2 dewasa dan 5 kanak-kanak.
Jarak Dari Nurmas Homestay Ke Zoo Songkhla: 100 kilometer
Jangkaan Masa Dari Nurmas Homestay ke Zoo Songkhla: 1 Jam 30 Minit


Insurans Kereta
Ke pekan Changlun hanya mengambil masa 9 minit sahaja dan saya mencari kedai menjual insuran kereta Thailand yang banyak di pekan Changlun dan ada papan tanda 'Insurans Kereta Thailand'. Saya tunjukkan geran kereta samada original atau fotokopi depan belakang kepada penjual insuran dan dia akan tanya nak ambil insuran berapa hari? kalau seminggu dalam RM14 manakala kalau setahun RM100 bagi kereta MPV....So saya ambil setahun...

Money Changer
Kemudian saya cari money changer kat pekan Changlun....Saya ke Maybank Changlun keluarkan RM400 dan saya pergi ke kedai money changer yang terletak dalam restoran cina sebaris dengan Maybank Changlun. Saya tukar;
RM300 x 9.68 (kadar rate semasa) = 2904 Bath........nak mudah kira RM1=10 Bath, RM10=100 Bath
Baki RM100 saya pergi isi minyak penuhh....Minyak kat Thailand mahal dan berdasarkan harga semasa.

Dah selesai, terus memandu ke sempadan Bukit Kayu Hitam yang mengambil masa sekitar 10 Minit sahaja. Di imegresen Malaysia pandu ke kaunter, tunjukkan semua passport untuk pemeriksaan tanpa perlu keluar kereta kemudian terus ke imegresen Thailand. Di imegresen Thailand cari tempat letak kereta dan Prosedur di imegresen Thailand boleh anda baca DISINI

Setelah selesai, bandar sebelah sempadan di panggil Danok dan terus ke Hatyai sehingga sampai ke Zoo Songkhla

Setelah satu jam lebih perjalanan maka sampailah ke Zoo Songkla. Di pintu masuk tiket yang dikenakan kepada pelancung luar adalah;
2 Dewasa + 5 Kanak-Kanak + Kereta + Mandi Water Park = RM30 @ 300 Bath.......sangat murah dan berbaloi. Kereta di pandu sendiri dan boleh berhenti kat mana-mana jaa sebab zoo nii sangat luas dan berada di puncak bukit....
Beruang dan boleh bagi makanan
Kandang Zirafah + Burung Unta + Kuda Belang

Bagi makanan cuma RM2 sahaja

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MamaTucen: KLINIK HAIWAN <b>CHANGLUN</b> UTARA MALAYSIA

Posted: 23 Jun 2013 05:18 AM PDT

Assalamualaikum...ya Allah mule2 mama nak ucapkan syukur sgt2 kepada ilahi sebab kucing mama mimi yang ada di kampung telah dapat di selamatkan dari racun yang telah di beri oleh budak2 nakal kawasan kejiranan..
Buat kali pertama mama runsing tambah dengan kesedihan tahap terlampau sebab hari pertama dapat tawu mimi kena racun tak dapat minum dan makan..Mama risau sangat2 sebab mak mama tak reti nak uruskan dan lagi satu tak tawu dekat mana ada klinik vet yang terdekat,yang mama tawu di alor setar je yang kerajanan dekat jalan datuk kumbar..Mama menangis malam tu jugak sebab memang tak tahan sedih bile tawu mimi sakit..
Semalam(22.6.13) adik mama konvo di kuantan so kitorang adik beradik gathering la masa tu la kitorang decide suruh adik ketiga(eka) blik ke kedah esok pagi jugak suruh bawak mimi ke klinik..
Alhamdulillah dalam pukul 5petang eka sampai di changlun utara malaysia..Eka diambil oleh mak kawan dia dan terus ambil mimi bawa ke klinik..kebetulan kawan eka bagi info dekat area changlun pun ada klinik haiwan baru buka..Lega sangat2 sebab dekat dengan rumah,so eka pun hantar la dekat sana..mule2 plan nak hantar dekat jitra,ada vet jugak area TANAH MERAH..so kalaw ada emergency korang boleh la bawak g shop lot no 66 belakang masjid tanah merah..
Ok sambung cerita mimi,eka bawak la g vet yang dekat changlun tu..vet mengesahkan mimi kena racun,demam dan selsema,mimi di beri suntikan dan rawatan yang sesuai dengan keadaan die..Alhamdulillah setel jugak hal mimi ni,ok vet yang mama cakap ni kalaw dari lampu isyarat utama di changlun kalaw dari arah alor setar ambik sebelah kanan dan terus dalam 5minit pandang kiri korang akan nampak dekat area shop lot tu..sori la mama tak tawu nama kdai tu dan tak tawu alamat betol..so kalaw ada emergency pasal kucing atau pet korang boleh la g vet dekat vet tu..sebelum ni memang tak ada vet area changlun,nasib la ada insan yang nak bukak kat changlun so ada la tempat nak bawak pets buat rawatan..ok sampai sini dulu taw..

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Jawatan Kosong Kerajaan <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Kulim</b> (MPKK) - 16 <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2014 12:00 AM PST

Sila kongsi jawatan kosong ini :

Jawatan kosong kerajaan terkini di Majlis Perbandaran Kulim (MPKK) Januari 2014. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia (keutamaan diberikan menetap di negeri Kedah) adalah dipelawa memohon jawatan kosong terkini di Majlis Perbandaran Kulim (MPKK) sebagai:

1. Arkitek J41
2. Arkitek Landskap J41
3. Juruaudit W41
4. Pegawai Penilaian W41
5. Penolong Pegawai Perancang JA29
6. Pelukis Plan (Kejuruteraan Awam) JA17
7. Pembantu Tadbir Kewangan W17
8. Pembantu Kemahiran H17
9. Pembantu Penguatkuasa N17
10. Pambantu Awam

CARA MEMOHON
1) Semua borang permohonan boleh dimuat turun pada link muat turun borang permohonan dibawah.
2) Permohonan daripada Pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat hendaklah mengemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing mengikut Perintah Am Bab 'A' 21 dan pastikan Laporan Prestasi tahunan terkini disertakan.
3) Setiap permohonan hendaklah disertakan perkara-perkara berikut:-
a) 2 keping gambar berukuran passport
b) Salinan Sijil Kelahiran
c) Salinan Kad Pengenalan
d) Salinan Sijil Peperiksaan
e) Lain-lain Sijil yang berkaitan.
4) Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar dalam sampul surat berukuran 25 sm x 32 sm. Di sudut atas sebelah kiri sampul surat hendaklah ditulis jawatan yang dipohon.
5) Permohonan yang tidak lengkap, tidak jelas dan tidak mengikut peraturan-peraturan yang ditetapkan akan DITOLAK. Permohonan hendaklah sampai di alamat seperti berikut:-

YANG DIPERTUA,
MAJLIS PERBANDARAN KULIM,
NO. 1, LEBUH BANDAR 2
BANDAR PUTRA,
09000 KULIM, KEDAH DARUL AMAN
(u.p: Bahagian Sumber Manusia)

Tarikh tutup permohonan pada 16 Januari 2014
Lokasi : Kedah
Sektor pekerjaan kerajaan.

Iklan jawatan dan syarat kelayakan disini

Muat turun borang permohonan disini

Muat turun portal iklan jawatan kosong di Google Play (Versi mobile/androit aplication) klik disini

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Rompak Samun dan Bunuh di siang hari <b>di Sg Petani</b>, amannya <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2014 05:35 AM PST

Warga emas mati dibunuh

OLEH: WARTAWAN SINAR HARIAN Tarikh: January 28, 2014

SUNGAI PETANI – Seorang warga emas ditemui mati dalam rumah miliknya dekat kawasan perumahan elit Lagenda Heights, Sungai Petani dalam kejadian lebih kurang jam 11.30 pagi semalam.

Mangsa dikenali sebagai Goh Teik Seng, 67, ditemui terbaring di tingkat bawah rumah banglo berkenaan berdekatan sudut tangga ketika ditemui pasukan polis.

Difahamkan, mangsa dipercayai terkena hentakan kuat oleh objek keras di bahagian kepala.

Pengerusi Persatuan Penduduk Lagenda Heights, Low Sui Guan, 47 berkata, mangsa tinggal seorang diri di rumah berkenaan kerana tidak pernah melibat saudara-mara atau ahli keluarga terdekat menziarahinya.

"Keadaan pintu rumah mangsa tidak tertutup ketika dilihat sejak semalam tetapi tidak mengesyaki apa-apa kerana beranggapan kemungkinan mangsa keluar ke pusat beli belah berdekatan.

"Pagi ini, keadaan masih sama apabila pagar rumahnya tidak bertutup dan berkunci," katanya.

Katanya, melihatkan keadaan itu yang mencurigakan, mereka menghubungi pasukan polis sebelum pemeriksaan ke dalam rumah dilakukan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Khalil Arifin berkata, hasil siasatan awal mendapati mayat seorang lelaki warga emas ditemui terbaring dalam rumah tersebut.

Menurutnya, berdasarkan tinjauan, mangsa dipercayai disamun sebelum dibunuh.

"Bagaimanapun, tiada sebarang tanda pecah rumah dikenal pasti, berkemungkinan suspek dikenali mangsa," katanya.

Berdasarkan maklumat diperoleh, mangsa sudah meninggal dunia kira-kira beberapa jam dari tempoh ditemui.

Menurut Khalil, motif kejadian masih dalam siasatan.

"Kes akan disiasat bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani untuk bedah siasat," katanya.

Polis turut meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat supaya menghubungi polis atau ke balai polis berdekatan untuk berbuat demikian.

Gambar 2 Buah Perodua Myvi Dihempap Kontena <b>Di Sungai Petani</b> <b>...</b>

Posted: 15 Jan 2014 04:17 PM PST

Kejadian sebuah kontena bermuatan kertas A4 tumbang dan mengenai kenderaan yang sedang parking berlaku di Sungai Petani Kedah. 
Lebih malang lagi kedua-dua Kereta Myvii yang dihempap itu Myvi keluaran baru Perodua, mujurlah Tiada kecederaan yang dilaporkan. - sumber gambar dan berita:- DAily-TRaffic-REport

SILA TINGGALKAN KOMEN DISINI DAN SHARE

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2014 01:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2014 01:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2013 01:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Dec 2013 01:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2013 01:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 01:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) <b>Kubang</b> <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2013 12:30 AM PDT


LOGO-MRSM

Jawatan Kosong di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Kubang Pasu Oktober 2013 Terkini :

  • Guru Senireka DC41
  • Guru Sejarah DC41
Tags : guru mara 2013jawatan kosong guru sambilan mrsm 2013jawatan kosong guru kimia sambilan 2013Kerja kosong guru siswazahjawatan kosong maktab rendah sains marajawatan pembantu am rendah disekolah Kelantanjawatan terkini di mrsmjwatan kosong kubang pasukerja kosong guru di negeri sembilankerja kosong guru siswazah oktober 2013kerja kosong mara november 2013jawatan kosong guru mrsm november 2013jawatan kosong guru mrsm 2014guru mrsm jawatan kosong 2013jawata kosong mrsmjawatan guru kimia 2013jawatan guru mrsm 2013jawatan guru mrsm kubang pasu kedahjawatan kosomg guru sandaran mrsmjawatan kosong cikgu mara 2013jawatan kosong guru di mrsm perlisjawatan kosong guru mrsmtemuduga terbuka guru mara 2013
Jawatan Kosong di Maktab Rendah Sains MARA (MRSM) Kubang Pasu Oktober 2013

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 01:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di kubang pasu - Google Blog Search

Jawatan Kosong Guru <b>di</b> Kedah - MRSM <b>Kubang Pasu</b> - Jawatan <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2013 04:56 AM PDT

Jawatan Kosong terkini 2013 sebagai Guru di Kedah iaitu di MRSM Kubang Pasu. Permohonan adalah dipelawa daripada waraganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di MRSM Kubang Pasu sebagai :-

1. Guru Senireka DC41
2. Guru Sejarah DC41

Tarikh tutup permohonan pada 15 Oktober 2013

Lokasi : Kedah
Sektor : Kerajaan

Maklumat iklan jawatan selanjutnya sila klik disini


Johari Optimis BN Dapat Pertahan <b>Kubang Pasu</b> myNewshub

Posted: 26 Apr 2013 10:41 PM PDT


JITRA – Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan itu selama ini tidak sia-sia.

"Sepanjang tempoh berkempen, saya telah turun melawat ke semua Pusat Daerah Mengundi dalam Parlimen Kubang Pasu dan gelombang yang dirasai meyakinkan saya BN akan terus bertahan di sini kerana ini adalah kubu kuat BN," katanya kepada Bernama.

Beliau yang akan bertanding buat kali ketiga di Kubang Pasu berkata sokongan masyarakat lain seperti Siam dan India juga sangat menggalakkan kerana kebanyakkan keperluan serta janji demi kesejahteraan mereka berjaya ditunaikan pemimpin BN.

"Contohnya tempat pembakaran mayat masyarakat Siam telah diadakan di sini dan kita juga melihat keperluan ain seperti membaik pulih dan naik taraf kuil Hindu," kata Mohd Johari.- Bernama

Johari Optimis BN Dapat Pertahan Kubang Pasuhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/Datuk-Mohd-Johari-Baharom.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/04/Datuk-Mohd-Johari-Baharom-150x150.jpgMyNewsHub Pilihan Raya Umum Ke 13Terkini

JITRA - Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut. Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan...

JITRA - Calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi Parlimen Pokok Sena Datuk Mohd Johari Baharom merasa optimis BN mampu mempertahankan kerusi kawasan tersebut. Beliau yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata berdasarkan sokongan yang ditunjukkan setiap kali beliau turun padang bertemu rakyat, beliau yakin usaha membangunkan kawasan itu selama ini tidak sia-sia. "Sepanjang tempoh berkempen, saya telah turun melawat ke semua Pusat Daerah Mengundi dalam Parlimen Kubang Pasu dan gelombang yang dirasai meyakinkan saya BN akan terus bertahan di sini kerana ini adalah kubu kuat BN," katanya kepada Bernama. Beliau yang akan bertanding buat kali ketiga di Kubang Pasu berkata sokongan masyarakat lain seperti Siam dan India juga sangat menggalakkan kerana kebanyakkan keperluan serta janji demi kesejahteraan mereka berjaya ditunaikan pemimpin BN. "Contohnya tempat pembakaran mayat masyarakat Siam telah diadakan di sini dan kita juga melihat keperluan ain seperti membaik pulih dan naik taraf kuil Hindu," kata Mohd Johari.- Bernama

mukhayyam arabiy <b>di</b> sbp integrasi <b>kubang pasu</b> - ARABIC2U

Posted: 14 Nov 2013 11:46 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 01:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

EDtv: (Zlurpp!!) Sarapan <b>di</b> Pasar <b>Kubang Pasu</b>, Kelantan

Posted: 04 Jun 2013 04:53 PM PDT

Hai, selamat pagi! ED nak kongsi pengalaman ED bersarapan di Kelantan minggu lepas. Disebabkan hotel ED dekat dengan Pasar Kubang Pasu, ED dan adik ED berjalan kaki di pagi hari menuju ke Pasar Kubang Pasu. Berikut cerita selanjutnya..
Perjalanan dari hotel ke Pasar Kubang Pasu kira2 pukul 7 pagi. Lihat, tak sibuk jalan raya di sini.
Ini dia Pasar Kubang Pasu..
 Pengalaman pertama ED nak rasa nasi tumpang..
Nasi tumpang. Harganya RM1.50 satu.
Beginilah rupa nasi tumpang. Dalamnya macam nasi himpit dan ditumpangkan beberapa jenis lauk di dalamnya. Lupa la, lauk apa dalamnya.. Hehe..
Selain itu, ED juga beli sate ni. Pagi2 dah ada jual sate di Kelantan. Harganya 40sen secucuk.
Sebagai makanan penutup, ED cuba nasi dagang Kelantan. Hehe..
Ada pelbagai jenis kuih-muih khas Kelantan yang dijual di pasar ni. ED tak beli sebab kuih-muih di Kelantan ni manis2. ED lebih tertarik beli makanan yang rasa pedas dan berempah di sini. Hehe.. Udada Ubabye!!
Segmen makan-makan di blog..

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Dec 2013 01:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

UMNO <b>Kubang Pasu</b> kumpul pakaian terpakai bantu mangsa banjir <b>...</b>

Posted: 13 Dec 2013 12:53 AM PST

JITRA, 13 Dis: Prihatin dengan nasib mangsa banjir di negeri Pantai Timur, Umno Bahagian Kubang Pasu hari ini menyumbangkan bantuan berupa pakaian terpakai kepada mereka yang memerlukan.

Menurut Bernama, Timbalan Ketua Umno Bahagian Kubang Pasu Zulfitri Yaacob berkata program bersama Pegerakan Puteri Umno bahagian itu berjaya mengumpulkan sebanyak empat tan pakaian terpakai untuk diagihkan kepada mangsa banjir di Pahang, Terengganu dan Johor.

Katanya pakaian tersebut diperoleh hasil sumbangan orang ramai menerusi program Kutipan Derma dan Baju Terpakai untuk mangsa banjir bermula Selasa lepas dan berakhir hari ini yang dihebahkan melalui Facebook dan 160 cawangan parti itu.

"Kita asingkan pakaian lelaki, wanita dan kanak-kanak bagi memudahkan proses pengagihan dibuat oleh pasukan sukarelawan kepada semua mangsa banjir," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pejabat Umno Bahagian Kubang Pasu di sini hari ini.

Seorang penyumbang, Abdul Rahman Aziz, 27, berkata dia mendapat tahu mengenai program tersebut menerusi Facebook dan mengambil peluang menyumbang pakaian terpakai yang masih elok.

"Ini sahaja yang mampu saya lakukan. Saya harap bantuan saya ini dapat digunakan oleh mangsa banjir yang amat memerlukan dan dapat meringankan beban mereka," jelasnya.

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved