ads

Ahad, 16 Mac 2014

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2014 03:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 03:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bilik <b>di</b> Taman Ria Mesra 2, <b>Gurun Kedah</b>. Room For Rent RM 150 <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2014 11:39 PM PST

Address: Lorong Ria Mesra 20, Taman Ria Mesra 2, Gurun, Kedah
Location: Kedah – Gurun
Postcode: 08300
Monthly Rent: RM 150

Type: Room
Area: Gurun
Size: 1200 sq ft
Furnished: Fully furnished
Property Type: House

Facilities:

  • Mini market
  • Covered parking
  • Washing Machine

Roommate Preferences (i): Female
Roommate Preferences (ii): Malay

Syarat Penyewa :

  • Perempuan
  • Muslim
  • Bekerja atau belajar

Ciri rumah:

  • Single Storey kos sederhana (lot tepi)
  • 3 bilik dan 2 bilik air
  • Kelengkapan asas disediakan seperti katil, tilam, almari 2 pintu untuk setiap orang, tv, peti sejuk, mesin basuh, iron serta iron board dan kabinet dapur
  • Kipas siling di setiap bilik
  • Grill untuk semua pintu dan tingkap untuk tujuan keselamatan
  • Ruang parking berbumbung
  • Terhad untuk 5 orang sahaja
  • Deposit RM200 + sebulan sewa untuk setiap orang
  • Kemasukan mulai 1hb November 2013
  • 6km ke Petronas Fertilizer, Akademi Naza
  • 7km ke tol Gurun

RM150 seorang/bulan
(termasuk utiliti dan kos-kos lain)

Alamat rumah:
No. 324,
Lorong Ria Mesra 20,
Taman Ria Mesra 2,
08300 Gurun, Kedah.

Sebarang pertanyaan sila hubungi
019-2714005 Maziah
019-2784005 Shabani

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah <b>di</b> Surau Perwaja <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 12:54 PM PST

Muhammad Fazilul Helmi Bin Raidzan (Helmi Assyafie-Pondok Sik ): Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah <b>di</b> Surau Perwaja <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 12:54 PM PST

Muhammad Fazilul Helmi Bin Raidzan (Helmi Assyafie-Pondok Sik ): Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


UmmeeVytamin: Pengedar Shaklee <b>Di Jitra</b>, Alor Setar dan Seluruh <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2014 04:00 PM PDT

Saya merupakan pengedar Shaklee di kawasan Jitra, Alor Setar, Gurun, Perlis,Sungai Petani dan Seluruh MalaysiaJika anda berminat untuk mendapatkan mana-mana produk Shaklee, boleh hubungi saya di talian ini : 019 3009692. Sekarang semua dah ada wassup. So, boleh terus wassup kepada saya. Jika nak calling pun boleh.

Saya lebih suka berurusan online. Ini kerana saya jarang menyimpan stok. Jika anda inginkan apa-apa supplement Shaklee boleh hubungi saya dan bank in terus ke dalam akaun saya dan Shaklee akan kurier kepada anda. Harga mampu milik akan diberi jika anda betul2 berminat nak dapatkan supplement Shaklee.

Jika anda mahukan produk Shaklee, saya boleh menghantar menggunakan courier. Tempoh penghantaran: 1-4 hari bekerja.
 


Dengan pembelian dari blog saya, insyaAllah saudara/i akan terima:


1) konsultansi tentang produk secara PERCUMA

2) Menyertai laman sosial khas yang dipantau oleh mereka yang berpengalaman dalam pemakanan tambahan Shaklee



Produk Killers saya adalah set penyusuan Shaklee.


* Dengan pembelian Semua Set Penyusuan Shaklee.
** Tertakluk kepada terma dan syarat.


Jazakumullah khairan kathira atas sokongan anda semua. Moga Allah membalasnya dengan lebih baik. Ameen

Pertanyaan, Konsultasi dan Pesanan Produk boleh hubungi saya di :
post signature
Puan Nurhafizah [fizah]
Shaklee Independent Distributor [ID No : 888214]
Call/Text/Whatsapp : 019-3009692
Email : fizah_eve@yahoo.com.sg
Facebook : http://www.facebook.com/fizah.razak
Saya merupakan pengedar Shaklee di kawasan Jitra, Alor Setar, Gurun, Perlis,Sungai Petani dan Seluruh MalaysiaJika anda berminat untuk mendapatkan mana-mana produk Shaklee, boleh hubungi saya di talian ini : 019 3009692. Sekarang semua dah ada wassup. So, boleh terus wassup kepada saya. Jika nak calling pun boleh.

Saya lebih suka berurusan online. Ini kerana saya jarang menyimpan stok. Jika anda inginkan apa-apa supplement Shaklee boleh hubungi saya dan bank in terus ke dalam akaun saya dan Shaklee akan kurier kepada anda. Harga mampu milik akan diberi jika anda betul2 berminat nak dapatkan supplement Shaklee.

Jika anda mahukan produk Shaklee, saya boleh menghantar menggunakan courier. Tempoh penghantaran: 1-4 hari bekerja.
 


Dengan pembelian dari blog saya, insyaAllah saudara/i akan terima:


1) konsultansi tentang produk secara PERCUMA

2) Menyertai laman sosial khas yang dipantau oleh mereka yang berpengalaman dalam pemakanan tambahan Shaklee



Produk Killers saya adalah set penyusuan Shaklee.


* Dengan pembelian Semua Set Penyusuan Shaklee.
** Tertakluk kepada terma dan syarat.


Jazakumullah khairan kathira atas sokongan anda semua. Moga Allah membalasnya dengan lebih baik. Ameen

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 09:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bengkel Fotografi <b>di Sik</b> Kedah 26 hingga 28hb Disember 2013

Posted: 21 Dec 2013 09:44 AM PST

Insyaallah jika tiada aral melintang dan diizinkan oleh Allah, saya akan balik ke daerah Sik pada 25 Disember 2013 ini untuk mengendalikan satu kursus fotografi. Kursus yang akan diadakan dengan bantuan Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik ini mendapat kerjasama Persatuan Rekreasi Sik akan diadalan di Belannatara Tasik Beris Sik berhadapan Ladang Anggur.

Kursus ini saya berikan secara percuma tanpa mengenakan apa-apa yuran ceramah selama dua hari setengah. Saya mengadakan kursus ini sempena usia saya 55 tahun dan selama 34 tahun bertugas di Universiti Kebangsaan Malaysia. Inilah hasrat saya selama ini yang terpendam sekian lama untuk mencurahkan ilmu, pengalaman kepada belia dan sesiapa sahaja di daerah saya dibesarkan. 

Mengendalikan satu program yang agak besar dan jauh dari tempat tinggal dan kerja sememangnya memerlukan pengorbanan yang besar. Saya harus menjaga kesihatan sebelum tempuh tersebut. Kerana tanpa kesihatan yang baik agak sukar untuk mengendalikan program selama dua setengah di mana menggunakan masa  lebih kurang 19 jam.
Saya amat berbesar hati apabila Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik sanggup membantu. Lebih-lebih lagi bantuan sukarelawan dari Persatuan Rekreasi Sik. Saya lebih bersyukur kerana ada seorang dermawan yang telah memberikan sedekah sejumlah wang untuk jamuan pada program ini.
Apa yang ingin saya hebahkan ialah ini adalah sumbangan khidmat masyarakat yang saya mulakan di Sik, kedah dan saya akan bergerak ke banyak lagi lagi tempat selagi terdaya dan mendapat bantuan pejabat belia atau persatuan.
Kepada anda yang berminat bolehlah menghubungi saya di emel: raaios@yahoo.com bagi tujuan tersebut.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


Balai Polis Di Bukit Mertajam <b>Di Baling</b> Dengan Bahan Letupan <b>...</b>

Posted: 08 Feb 2014 04:12 AM PST

BUKIT MERTAJAM - Sebahagian kawasan pintu masuk dan pos pengawal di Balai Polis Bukit Tengah, di sini rosak selepas beberapa suspek yang tidak dikenali melontar sejumlah bahan letupan dipercayai mercun awal hari ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang Asisten Komisioner Nasir Salleh berkata dalam kejadian 4.50 pagi itu empat anggota polis yang sedang bertugas tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Dua anggota berada dalam balai polis manakala dua lagi sedang buat rondaan di kawasan balai. Mereka hanya menyedari kejadian itu selepas terdengar bunyi dentuman kuat di bahagian pintu masuk balai.

"Mereka bergegas melihat kawasan kejadian dan mendapati beberapa cermin tingkap dan siling di pintu masuk balai polis itu pecah manakala pos pengawal berhampiran pagar juga rosak akibat letupan berkenaan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Katanya kerugian akibat kejadian itu dianggarkan antara RM10,000 hingga RM15,000. 

"Berdasarkan siasatan awal, beberapa suspek yang dipercayai menaiki motosikal membaling mercun bola yang diikat dalam jumlah yang banyak ke arah pintu hadapan balai berkenaan dan melarikan diri sebaik berbuat demikian.

Kejadian itu berlaku dengan pantas, kata Nasir. Setakat ini polis belum mengetahui motif sebenar kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.

"Tiada kamera litar tertutup (CCTV) di balai berkenaan tetapi kita akan mendapatkan rakaman CCTV yang terdapat di kawasan berhampiran bagi mengenal pasti suspek terlibat," katanya.

Beliau berkata kes itu disiasat menurut Seksyen 5 Akta Bahan-bahan Hakisan dan letupan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat atau melihat kejadian berkenaan diminta menghubungi Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), DSP Aziz Ahmad di talian 04-5382222 atau mana-mana balai polis berdekatan. - Bernama

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Cuti-Cuti Famili: PERCUTIAN KELUARGA <b>DI TANJUNG DAWAI</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2014 04:02 PM PST

Keluarga mertua saya suka ke Tanjung Dawai untuk membeli ikan kering, ikan masin, ikan bilis dan produk-produk perikanan yang dikeringkan. Produk-produk ini lebih segar dan lebih murah di sini. Kebanyakannya adalah hasil keluaran tempatan; iaitu dari penduduk Tanjung Dawai sendiri tau.
Antara ikan masin kering yang dijual di sini
Saya sudah beberapa kali ke sini, namun tak pernah terfikir untuk masukkan dalam blog ni. Tapi untuk trip kali ini, saya rasa agak berbaloi juga untuk dikongsi sebab tempat ini ada tarikannya tersendiri jika diteliti.
Lokasi Tanjung Dawai seperti yang diterangkan oleh Google Map & WIkipedia.
Keluarga mertua saya suka membeli di kompleks ini sebab banyak pilihan yang ada.
Sambil tunggu makcik Bad pilih-pilih ikan kering, budak-budak comel ni main belon buih yang juga dibeli di sini..
Makcik Bad sedang memilih-milih..
Selepas membeli, kami pon ke Jetty yang berada betul-betul di sebelah kompleks tu. Jalan kaki je dah sampai. Kami lepak-lepas je kat situ sambil layan blues (dan layan anak-anak main belon air).

Inilah jeti Tanjung Dawai Pemandangan di jeti yang sejuk mata memandang Ammar main belon air.. tapi belon tak menjadi sangat.. Tapi bila abah take over tiup belon, barulah meriah belonnya keluar. Seronok anak-anak berlari ke sana ke mari mengejar belon yang berterbangan.. Mak Long Nab, Nenek dan makcik Bad duk sembang-sembang kat bawah wakaf sambil layan baby Muiz dan Adik Wan. Rasa sekejap je lepak kat situ, hari pon dah senja..
Kemudian kami pon pergi ke salah sebuah restoran ikan bakar yang terdapat di tepian pantai Tanjung Dawai. Masa tu kami di sertai oleh Pak Lang Badri, Mak Yang Sarah dan Tokcik berdua. Barulah syok nak makan ramai-ramai.
 Makanan dah nak abis baru teringat nak amik gambo  Adik Amir makan nak suap sendri sekarang..
Saya tak ingat apa nama restoran ni, tapi secara peribadi saya berpuashati dengan restoran ini. Ikan yang kami pilih dimasak dengan baik dan sedap. Harganya juga agak berpatutan. Restorannya besar, ada ruangan untuk duduk seperti biasa dan ada wakaf-wakaf yang dibina untuk mereka yang lebih suka bersila. Juga disediakan surau untuk pelanggan menunaikan tanggungjawab kepadaNya, siap asing-asing untuk lelaki dan perempuan. Juga ada tandas, namun pengguna yang tidak bertanggungjawab menjadikan keadaan tandas agak kotor dengan pampers bersepah di lantai. Mungkin pihak pengurusan restoran boleh menambahbaik lagi dengan meletakkan tong sampah di kawasan strategik di dalam tandas dan improve jadual pembersihan tandas dengan meningkatkan kekerapan. 
Apa-apapon, we've had a great time with families!

Azie Kitchen: Gulai Ikan Naim Ikan Sembilang <b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 24 Feb 2014 03:20 AM PST


Semasa kuliah Zohor Ustaz Najhan dibuat pengumuman yang ustaz ada membawa rempah segera Naim Gulai Sembilang yang juga dikatakan masakan sajian istana kerana Sultan Kedah selalu dihidangkan dengan lauk ini. Malahan Gulai Ikan Sembilang Naim ini sangat femes di Tanjung Dawai. Ianya disediakan panas panas di dalam bekas claypot apabila dipesan oleh pelanggan. Rahsia untuk menjadikan ikan sembilang tidak hanyir adalah dengan memicit hidung bagi mengeluarkan lendir. Tapi untuk gulai hari ini, saya menggunakan ikan duri kerana tiada ikan sembilang.
Oleh kerana di bekas rempah segera tidak ada detail, saya menelefon di nombor yang diberi untuk mendapatkan lebih maklumat. Saya diberitahu yang cara menggunakan rempah segera ini sangat mudah. Cuma perlu diambil rempah dan masukkan air yang bergantung kepada kepekatan yang disukai. Jika lebih suka cair, masukkan lebih air. Kemudian kacau sebati sebelum dijerang di atas api. Bila kuah mulai mendidih, masukkan ikan dan diikuti sayuran seperti bendi atau terung. Bolehlah diangkat bila ikan telah masak dan kuah telah terbit minyak. Tak perlu dimasukkan minyak, tak perlukan masukkan garam atau asam. Semuanya telah disediakan dengan secukup rasa. 1 bekas tupperware yang beratnya 500 gram adalah untuk 1 kilogram ikan. Selain ikan sembilang, boleh juga digunakan lain lain jenis ikan. 
Mengikut ustaz, sebahagian dari hasil penjualan pada hari ini akan disumbangkan kepada rumah anak yatim. Tapi saya lupa pulak nama rumah anak yatim tersebut. 





Memang sedap sangat gulai ikan ini. Semerbak baunya semasa sedang dimasak. Jadi kalau ada sesiapa ingin mencuba, bolehlah dapatkan rempah segera Gulai Ikan Sembilang Naim Tanjung Dawai. 
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved