ads

Sabtu, 26 April 2014

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Kini MasMacarons <b>Di Kulim</b> | Mas Macarons

Posted: 20 Apr 2014 09:12 PM PDT

Bermula April 2014, MasMacarons telah berpindah operasinya ke Kulim, Kedah Darul Aman.  Kini bertempat di bandar Kulim Hi-Tech, Kulim, Kedah.  Sehubung dengan itu, pihak kami menawarkan pickup percuma di beberapa tempat di sekitar bandar Kulim.

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Asmar Arafad: AKTIVITI MEMANCING <b>DI</b> JETI SUNGAI <b>MERBOK</b>

Posted: 27 Jan 2014 11:33 PM PST

Bila cuti minggu jer kesempatan di ambil untuk mengunjungi atau lebih tepat lagi beriadah sambil memancing di Jeti Sungai Merbok.
Jika ada yg tidak tahu Jeti Sungai Merbok terletak di Negeri Kedah yang tercinta. Tanah tumpahnya darahku cewahh...kawasan Semeling.
Menjadi best nyer kat sini aktiviti pengantin baru bergambar, wah sekali datang sepuluh pasang.
Jika ada sesiapa nak peta ker, jalan ker ke sini boleh la tanyakan kepada saya, saya sedia berkongsi tempat nie..dah ta ta...

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Jom Makan Best <b>di Gurun</b>, <b>Kedah</b> - TERU TERU BOZU - Blogger

Posted: 21 Apr 2014 05:20 PM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Godek punya godek, banyak lagi rupanya cerita-cerita yang belum sempat aku nak kongsikan dengan semua. Banyak gak cerita tempat makan kan..nampak sangat asyik jalan-jalan cari makan aje kerjanya kan..heheheh..

Ini waktu kami ikut Incik Daus out station ke Sg Limau, Kedah. Saja je pusing-pusing masuk jalan kampung. Ya, suamiku memang sangat klasik orangnya...


Lokasi dia betul-betul tepi jalan. Nampak tak, dah bersusun keretanya..tempat ni memang ramai orang kalau ikut kata Incik Daus..tapi memang betul pun ramai orang..
Menu dia simple-simple saja, sajian kampung..tapi yang masakan kampung itulah yang selalu buat orang makan bertambah-tambah kan...
Tengok, berbekas-bekas ikan bawal yang tengah digoreng..sedap makan ikan bawal goreng panas-panas ni..cicah air asam atau sambal kicap..pehhhhh...dapat plak jenis yang goreng rangup-rangup kan...

Selain lauk dia, aku rasa tarikan yang lainnya ni kat bawah ni...


Teh O Ais 5kupang..mana nak carik lagi zaman sekarang ni kan..ok, kalau bukan orang utara.. 5kupang ni maksudnya 50sen ya..haaa..murah sangat kan...
Ikan bawal untuk aku, kakak macam biasalah ayam goreng..untuk sayuran kami ambik ulam-ulaman macam tula...makan ngan nasi panas..phewww...kecuqqq lioqqq weiii...hahahah..over i alls!

Yang suka nak makan ngan kuah..trylah pekena kari kawah berapi ini...boleh tahan kari dia punya bau berhari kat tangan.,.hihihi..
Hmmm, tak sahlah kan makan ikan bawal goreng panas tanpa sambal belacan..pekat sambal belacan dia..tapi jangan risau, pada aku dan Incik Daus, taklah pedas sangat pun kan..
Ini sambal macang..sedap kan....teruja kan...tertelan air liur kan...kan senah kan...heheheh

Sila..sila..rakan taulan..sila jamu mata..inilah menu kami that day..tetibe aku pun terasa lapaq ni..huii, payah ni...

Kakak teruja menunjukkan isi ayam gorengnya...

Iya..memang itulah gaya makannya..ayam goreng dengan nasi kosong pun jadik..sebab tu mak aku selalu cakap..wahhh, kayalah ibunya, anak makan macam ni aje..hahahah! Kaya tak kayalah mak oiii, kalau ayam goreng jugak lauknya...ikan bilis zaman sekarang pun dah mahal kan..tapi alhamdulillah, rezeki Allah bagi..Insya-Allah rezeki anak...
Ok, saya sudah kenyang...saya dah nak balik..tengok apa, saya garang tau!!! heheheh...

Pada siapa yang nak ke sana, restorannya terletak di :

*Berhampiran dengan Mahkamah Majistret Gurun.

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


TAMAN TASIK DARUL AMAN <b>DI JITRA</b> | INILAH REALITI

Posted: 22 Apr 2014 08:47 PM PDT


Minggu lepas, sempat balik kejap kampung di Kedah. Balik sebab hantar burung. saya ada bagitahu dalam entry yang lepas. Bila saya cakap balik hantar burung, ada yang ketawa, ada yang nak tengok gambar burung tu. hihi.. Gambar nanti saya kongsiakan yer dalam entry yang lain.. Betul, itulah tujuan balik kampung. Balik 3 hari je. Sungguh sekejap. Tak puas bertemu keluarga sendiri. Keluarga saya di Merbok, keluarga mertua di Jitra.. 
Dalam ruang masa yang agak terhad tu, sempat kami suami isteri ke Taman Tasik Darul Aman. Dari rumah mertua hanya 5 minit je. Tapi, percaya tak ini kali pertama kami singgah setelah 2 tahun bernikah. hihi..
Kalau datang time cuti dengan keluarga yang besar memang best.. Boleh naik 'itik' kat atas tasik tu. hihi. Boleh main layang-layang, main belon yang besar-besar tu. Eh apa ntah orang panggil. hihi. 
Macam saya ni, bagi ikan makan. hikhik. Beli je makanan ikan kat sini.  satu bungkus seringgit je. Memang banyak betul ikan kat sini. Geram je saya tengok. Bila kita bagi makan, berebut-rebut dorang timbul nak makan. 

Bila saya nak post gambar ni kat instagram saya, tiba-tiba teringat lagu ikan kaloi. hikhik. (ada kena mengena ke?..)
Jom tengok lirik dia. Mesti korang pernah dengar kan :)
Lirik Lagu Perigi Biru - Kamariah Noor
Wahai perigi... perigi airnya biru
tempat bermain... bermain pari dan mambang
Mohon izinkan hamba merayu ibu
bagi penawar hatiku yang bimbang
wahai bonda ibu kandungku


Nasi malukut dengan sayur keladi
nasi malukut sayur keladi
untuk bondaku di pagi hari
wahai bonda ibu kandungku

OST Filem Bawang Putih Bawang Merah

"Ya Allah, terima kasih atas segala nikmat yang telah Kau berikan kepada ku dan keluargaku... Ya Allah, aku mohon padaMu Ya Allah, kurniakanlah zuriat yang soleh dan solehah buatku dan suamiku(Roshazareeza dan Muhammad Sabri). Juga buat semua yang sedang menanti rezeki dariMu Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah Maha Mengasihani HambaMu ini, Ya Allah." :)

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


PM Seoul <b>Di Baling</b> Botol Oleh Keluarga Mangsa Feri Karam <b>...</b>

Posted: 18 Apr 2014 02:20 AM PDT

JINDO (Korea Selatan): Perdana Menteri Korea Selatan, Chung Hong Won dibaling botol air oleh ahli keluarga mangsa tragedi feri karam yang tidak dapat mengawal emosi selepas 287 penumpang dilaporkan masih hilang, semalam.

Menurut laporan AFP, media tempatan melaporkan, sekurang-kurangnya sembilan termasuk lima pelajar sekolah tinggi disahkan maut manakala 179 penumpang berjaya diselamatkan dalam tempoh 48 jam.     

Ketika ini, seramai 555 penyelamat dibantu 20 pesawat dan helikopter serta 169 kapal penyelamat dikerah untuk menyertai operasi mencari dan menyelamat (Sar) di perairan Korea Selatan tersebut.

Kelmarin, Menteri Keselamatan dan Pentadbiran, Kang Byung-kyu memaklumkan, usaha mencari mangsa hilang tergendala berikutan arus kuat selain jarak penglihatan terhad.

Angka kematian dijangka meningkat berikutan ramai mangsa masih terperangkap  dalam feri Sewol berkenaan yang dilaporkan tenggelam di Pulau Jindo, barat daya Semenanjung Korea, kelmarin.

Difahamkan, kira-kira 70 peratus daripada 475 penumpang feri tersebut adalah pelajar sekolah yang mengikuti lawatan sambil belajar selama empat hari bersama 15 guru ke pulau peranginan Jeju.  

Menurut pengawal pantai, mereka menerima panggilan kecemasan pertama dari salah seorang penumpang pada jam 8.52 pagi (waktu tempatan) dan feri terbabit didakwa berada dalam keadaan condong selama dua jam setengah sebelum ia tenggelam. #sumber

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2014 01:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 01:08 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 01:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2014 01:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 01:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Oct 2013 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sahabat-Gunung: UMNO <b>Jerai</b> Beri Jaminan Kerja Keras, Tidak <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2013 03:30 AM PDT

Barisan Nasional Negeri Kedah dan BN Parlimen Jerai sudah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau.
Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Jentera Pilihan Raya Peringkat Negeri akan diketuai sendiri oleh Datuk Paduka Mukhriz Mahathir dan dibantu oleh kepimpinan UMNO dan BN Bahagian Jerai, di mana jentera sudah digerakkan sepenuhnya di 19 kawasan Peti Undi, walaupun kehangatan kempen pemilihan UMNO sedang rancak berlaku bukan sahaja di Jerai, malah di seluruh negara.
"Jentera dan kepimpinan UMNO Bahagian Jerai sudah memberikan jaminan, walaupun dalam suasana kempen pemilihan UMNO, namun jentera tidak hilang fokus dan akan bersatu dan memantapkan gerakan bersepadu dalam usaha BN untuk merampas kembali DUN Sungai Limau yang dikatakan kubu kuat PAS selama ini.
Jaminan mereka, apapun yang terjadi, kerana dalam proses pemilihan parti nanti akan ada yang menang dan yang kalah, mereka akan membantu untuk memastikan proses pilihanraya kecil ini akan berjalan lancar.
Kita maklum bahawa ini kubu kuat, namun BN akan tetap menghantar wakilnya kerana kita mahu menawarkan khidmat bakti dan perjuangan yang boleh kita berikan kepada penduduk dan masyarakat di Sungai Limau ini," ujarnya kepada media selepas berjumpa jentera BN peringkat negeri Kedah dan Jerai di Sungai Limau petang tadi.
Tambahnya, calon BN akan disenarai dan dikemuan akan diserahkan kepada Pengerusi BN dalam masa terdekat, ramai calon yang berkelayakan namun BN akan mengikut pandangan dari pihak negeri dan bahagian Jerai.
"Mereka ada juga beberapa nama dan tokoh-tokoh yang agak sesuai dan akan kita umumkan pada 21 Oktober ini.
Oleh itu, besar harapan saya agar pengundi di DUN Sungai Limau nanti akan memberikan sokongan padu kepada calon BN. Walaupun ini kubu kuat PAS namun dalam sejarah lampau, wakil BN dan UMNO pernah mewakili di kawasan ini. Jadi pendekatan berhemah dan besederhna jentera harus ditekankan dalam usaha menarik sokongan rakyat, dengan menerangkan dasar-dasar parti dan perjuangan UMNO serta kerajaan negeri untuk membantu rakyat khususnya di kawasan Sungai Limau ini," tambahnya lagi.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 4 November sebagai hari pengundian dan 23 Oktober sebagai tarikh penamaan calon PRK DUN Sungai Limau ekoran kematian penyandangnya bekas Pesuruhjaya Pas Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak 26 September lepas.
Azizan meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah di sini pada 26 September lalu akibat jangkitan kuman dan kegagalan pelbagai organ dalaman, selepas lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan yang serius.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 Mei lepas, Azizan yang juga bekas Menteri Besar Kedah memperoleh 13,294 undi menewaskan sepupunya, Mohd. Fazillah Mohd. Ali dengan majoriti 2,774 undi.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved