ads

Sabtu, 3 Mei 2014

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Kini MasMacarons <b>Di Kulim</b> | Mas Macarons

Posted: 20 Apr 2014 09:12 PM PDT

Bermula April 2014, MasMacarons telah berpindah operasinya ke Kulim, Kedah Darul Aman.  Kini bertempat di bandar Kulim Hi-Tech, Kulim, Kedah.  Sehubung dengan itu, pihak kami menawarkan pickup percuma di beberapa tempat di sekitar bandar Kulim.

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Jom Makan Best <b>di Gurun, Kedah</b> - TERU TERU BOZU - Blogger

Posted: 21 Apr 2014 05:20 PM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Godek punya godek, banyak lagi rupanya cerita-cerita yang belum sempat aku nak kongsikan dengan semua. Banyak gak cerita tempat makan kan..nampak sangat asyik jalan-jalan cari makan aje kerjanya kan..heheheh..

Ini waktu kami ikut Incik Daus out station ke Sg Limau, Kedah. Saja je pusing-pusing masuk jalan kampung. Ya, suamiku memang sangat klasik orangnya...


Lokasi dia betul-betul tepi jalan. Nampak tak, dah bersusun keretanya..tempat ni memang ramai orang kalau ikut kata Incik Daus..tapi memang betul pun ramai orang..
Menu dia simple-simple saja, sajian kampung..tapi yang masakan kampung itulah yang selalu buat orang makan bertambah-tambah kan...
Tengok, berbekas-bekas ikan bawal yang tengah digoreng..sedap makan ikan bawal goreng panas-panas ni..cicah air asam atau sambal kicap..pehhhhh...dapat plak jenis yang goreng rangup-rangup kan...

Selain lauk dia, aku rasa tarikan yang lainnya ni kat bawah ni...


Teh O Ais 5kupang..mana nak carik lagi zaman sekarang ni kan..ok, kalau bukan orang utara.. 5kupang ni maksudnya 50sen ya..haaa..murah sangat kan...
Ikan bawal untuk aku, kakak macam biasalah ayam goreng..untuk sayuran kami ambik ulam-ulaman macam tula...makan ngan nasi panas..phewww...kecuqqq lioqqq weiii...hahahah..over i alls!

Yang suka nak makan ngan kuah..trylah pekena kari kawah berapi ini...boleh tahan kari dia punya bau berhari kat tangan.,.hihihi..
Hmmm, tak sahlah kan makan ikan bawal goreng panas tanpa sambal belacan..pekat sambal belacan dia..tapi jangan risau, pada aku dan Incik Daus, taklah pedas sangat pun kan..
Ini sambal macang..sedap kan....teruja kan...tertelan air liur kan...kan senah kan...heheheh

Sila..sila..rakan taulan..sila jamu mata..inilah menu kami that day..tetibe aku pun terasa lapaq ni..huii, payah ni...

Kakak teruja menunjukkan isi ayam gorengnya...

Iya..memang itulah gaya makannya..ayam goreng dengan nasi kosong pun jadik..sebab tu mak aku selalu cakap..wahhh, kayalah ibunya, anak makan macam ni aje..hahahah! Kaya tak kayalah mak oiii, kalau ayam goreng jugak lauknya...ikan bilis zaman sekarang pun dah mahal kan..tapi alhamdulillah, rezeki Allah bagi..Insya-Allah rezeki anak...
Ok, saya sudah kenyang...saya dah nak balik..tengok apa, saya garang tau!!! heheheh...

Pada siapa yang nak ke sana, restorannya terletak di :

*Berhampiran dengan Mahkamah Majistret Gurun.

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


Homestay Azzalea <b>di Jitra</b> Kedah | Coretan Anuar

Posted: 18 Jan 2014 04:21 PM PST

Homestay Azzalea di Jitra Kedah untuk disewa.. Lokasi homestay terletak di No. 190, Azzalea, Tmn Tunku Sarina, Jitra, Kedah..


Alamat Homestay Azzalea di Jitra Kedah



Kawasan Berhampiran Homestay Azzalea :
  • Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah (POLIMAS) - 3 km
  • Institut Perguruan Darul Aman (IPDA) - 3 km
  • Kolej Komuniti Bandar Darul Aman (KKBDA) - 5 km
  • Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim (Airport) - 8 km
  • Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok - 35 km

Kemudahan Yang Disediakan di Homestay Azzalea Jitra Kedah:

3 bilik tidur dengan 3 bilik mandi :
Bilik tidur utama dilengkapi dengan penghawa dingin




Homestay Azzalea di Jitra Kedah juga turut dilengkapi dengan kemudahan lain seperti:


TV 32" + Saluran Astro (Basic Channel)

WiFi Percuma (akan datang)

Para penyewa dibernarkan untuk memasak.. Jadi secara tidak lengsung dapat juga menjimatkan kos perjalanan anda ketika berkunjung ke Jitra Kedah... ;) 


Homestay Azzalea  sesuai untuk aktiviti keluarga seperti:
  • Bercuti bersama keluarga ke tempat-tempat percutian menarik di sekitar negeri Kedah
  • Melawat kawan/ahli keluarga
  • Menghantar anak, adik atau saudara mara untuk menyambung pengajian di Universiti, Politeknik, Kolej Komuniti atau istitut perguruan
  • Tempat persinggahan mempelai untuk rombongan pengantin
  • dan sebagainya..

Kadar Homestay :
  • RM180 untuk 1 malam
  • RM150 sekiranya menyewa lebih dari 2 malam 
  • 10% Discount untuk pemilik MYKAD 
  • Hubungi pemilik Homestay ini untuk mendapatkan maklumat lanjut

Nota: Homestay ini merupakan salah satu perniagaan yang didaftarkan di bawah program MyKad Smart Shopper, Untuk maklumat lanjut tentang prograam ini, sila dapatkan maklumat selengkapnya dengan klik di sini

Syarat Tempahan dan Terma Pembayaran:
  • Tempahan boleh dibuat melalui pembayaran deposit sebanyak RM50 dan baki selebihnya perlu dibayar ketika mendaftar masuk
  • Bayaran boleh dibuat melalui pemindahan wang ke akaun bank. Maklumat bank akan diberikan selepas pengesahan tempahan dilakukan

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, anda boleh menghubungi pemilik Homestay Azzalea:
  • Tel : +6-019-5678410
  • Tel : +6-017-4003724
  • Email : reservation@jitra-homestay.com
  • Laman Web : http://jitra-homestay.com/
  • Alamat : No. 190, Azzalea, Tmn Tunku Sarina, Jitra, Kedah.

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Cuti-Cuti Famili: PERCUTIAN KELUARGA <b>DI TANJUNG DAWAI</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2014 04:02 PM PST

Keluarga mertua saya suka ke Tanjung Dawai untuk membeli ikan kering, ikan masin, ikan bilis dan produk-produk perikanan yang dikeringkan. Produk-produk ini lebih segar dan lebih murah di sini. Kebanyakannya adalah hasil keluaran tempatan; iaitu dari penduduk Tanjung Dawai sendiri tau.
Antara ikan masin kering yang dijual di sini
Saya sudah beberapa kali ke sini, namun tak pernah terfikir untuk masukkan dalam blog ni. Tapi untuk trip kali ini, saya rasa agak berbaloi juga untuk dikongsi sebab tempat ini ada tarikannya tersendiri jika diteliti.
Lokasi Tanjung Dawai seperti yang diterangkan oleh Google Map & WIkipedia.
Keluarga mertua saya suka membeli di kompleks ini sebab banyak pilihan yang ada.
Sambil tunggu makcik Bad pilih-pilih ikan kering, budak-budak comel ni main belon buih yang juga dibeli di sini..
Makcik Bad sedang memilih-milih..
Selepas membeli, kami pon ke Jetty yang berada betul-betul di sebelah kompleks tu. Jalan kaki je dah sampai. Kami lepak-lepas je kat situ sambil layan blues (dan layan anak-anak main belon air).

Inilah jeti Tanjung Dawai Pemandangan di jeti yang sejuk mata memandang Ammar main belon air.. tapi belon tak menjadi sangat.. Tapi bila abah take over tiup belon, barulah meriah belonnya keluar. Seronok anak-anak berlari ke sana ke mari mengejar belon yang berterbangan.. Mak Long Nab, Nenek dan makcik Bad duk sembang-sembang kat bawah wakaf sambil layan baby Muiz dan Adik Wan. Rasa sekejap je lepak kat situ, hari pon dah senja..
Kemudian kami pon pergi ke salah sebuah restoran ikan bakar yang terdapat di tepian pantai Tanjung Dawai. Masa tu kami di sertai oleh Pak Lang Badri, Mak Yang Sarah dan Tokcik berdua. Barulah syok nak makan ramai-ramai.
 Makanan dah nak abis baru teringat nak amik gambo  Adik Amir makan nak suap sendri sekarang..
Saya tak ingat apa nama restoran ni, tapi secara peribadi saya berpuashati dengan restoran ini. Ikan yang kami pilih dimasak dengan baik dan sedap. Harganya juga agak berpatutan. Restorannya besar, ada ruangan untuk duduk seperti biasa dan ada wakaf-wakaf yang dibina untuk mereka yang lebih suka bersila. Juga disediakan surau untuk pelanggan menunaikan tanggungjawab kepadaNya, siap asing-asing untuk lelaki dan perempuan. Juga ada tandas, namun pengguna yang tidak bertanggungjawab menjadikan keadaan tandas agak kotor dengan pampers bersepah di lantai. Mungkin pihak pengurusan restoran boleh menambahbaik lagi dengan meletakkan tong sampah di kawasan strategik di dalam tandas dan improve jadual pembersihan tandas dengan meningkatkan kekerapan. 
Apa-apapon, we've had a great time with families!

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2014 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2014 01:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tergempar Misteri Penunggu Gunung <b>Jerai Kedah</b> | zulaeriazz.my

Posted: 29 Mar 2007 05:00 AM PDT

Laman Ping.Busuk dibangunkan dan diaturcara oleh pengaturcara kami tersendiri. Sebarang kesulitan, diharap anda dapat menghubungi kami melalui email busuk.org[at]gmail ataupun melalui laman fb kami.

Online user : 2,778
Widget Aktif : 3,563
Banner Aktif : 4,827

Domain Dibenarkan: 8,390
Jumlah Artikel : 534,286

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Dec 2013 01:02 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Dec 2013 01:04 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Oct 2013 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sahabat-Gunung: UMNO <b>Jerai</b> Beri Jaminan Kerja Keras, Tidak <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2013 03:30 AM PDT

Barisan Nasional Negeri Kedah dan BN Parlimen Jerai sudah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau.
Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Jentera Pilihan Raya Peringkat Negeri akan diketuai sendiri oleh Datuk Paduka Mukhriz Mahathir dan dibantu oleh kepimpinan UMNO dan BN Bahagian Jerai, di mana jentera sudah digerakkan sepenuhnya di 19 kawasan Peti Undi, walaupun kehangatan kempen pemilihan UMNO sedang rancak berlaku bukan sahaja di Jerai, malah di seluruh negara.
"Jentera dan kepimpinan UMNO Bahagian Jerai sudah memberikan jaminan, walaupun dalam suasana kempen pemilihan UMNO, namun jentera tidak hilang fokus dan akan bersatu dan memantapkan gerakan bersepadu dalam usaha BN untuk merampas kembali DUN Sungai Limau yang dikatakan kubu kuat PAS selama ini.
Jaminan mereka, apapun yang terjadi, kerana dalam proses pemilihan parti nanti akan ada yang menang dan yang kalah, mereka akan membantu untuk memastikan proses pilihanraya kecil ini akan berjalan lancar.
Kita maklum bahawa ini kubu kuat, namun BN akan tetap menghantar wakilnya kerana kita mahu menawarkan khidmat bakti dan perjuangan yang boleh kita berikan kepada penduduk dan masyarakat di Sungai Limau ini," ujarnya kepada media selepas berjumpa jentera BN peringkat negeri Kedah dan Jerai di Sungai Limau petang tadi.
Tambahnya, calon BN akan disenarai dan dikemuan akan diserahkan kepada Pengerusi BN dalam masa terdekat, ramai calon yang berkelayakan namun BN akan mengikut pandangan dari pihak negeri dan bahagian Jerai.
"Mereka ada juga beberapa nama dan tokoh-tokoh yang agak sesuai dan akan kita umumkan pada 21 Oktober ini.
Oleh itu, besar harapan saya agar pengundi di DUN Sungai Limau nanti akan memberikan sokongan padu kepada calon BN. Walaupun ini kubu kuat PAS namun dalam sejarah lampau, wakil BN dan UMNO pernah mewakili di kawasan ini. Jadi pendekatan berhemah dan besederhna jentera harus ditekankan dalam usaha menarik sokongan rakyat, dengan menerangkan dasar-dasar parti dan perjuangan UMNO serta kerajaan negeri untuk membantu rakyat khususnya di kawasan Sungai Limau ini," tambahnya lagi.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 4 November sebagai hari pengundian dan 23 Oktober sebagai tarikh penamaan calon PRK DUN Sungai Limau ekoran kematian penyandangnya bekas Pesuruhjaya Pas Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak 26 September lepas.
Azizan meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah di sini pada 26 September lalu akibat jangkitan kuman dan kegagalan pelbagai organ dalaman, selepas lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan yang serius.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 Mei lepas, Azizan yang juga bekas Menteri Besar Kedah memperoleh 13,294 undi menewaskan sepupunya, Mohd. Fazillah Mohd. Ali dengan majoriti 2,774 undi.

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 01:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2013 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Nov 2013 01:39 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Unit Perang Gerak Saraf PAS Pasang Bendera Sokong Pemimpin <b>...</b>

Posted: 22 Oct 2013 02:37 AM PDT

Unit Perang Gerak Saraf PAS (PGS) yang diketuai oleh Dr. Abdul Isa Ismail, bekas Speaker DUN Kedah era pentadbiran PAS, dikatakan sedang merancang untuk menaikkan banner 'DATO SUHAIMI ABDULLAH PILIHAN RAKYAT' di beberapa lokasi yang terletak dalam kawasan yang dikenali sebagai kubu kuat UMNO.Tujuannya adalah untuk menaikkan sentimen kebencian sekaligus akan menyebabkan para penyokong Suhaimi Abdullah, bekas Ketua Bahagian Jerai yang kalah dalam pertandingan Naib Ketua Bahagian baru-baru ini, dan tidak terpilih pula sebagai calon untuk DUN Sungai Limau, melakukan sabotaj terhadap calon UMNO-BN, Dr. Ahmad Sohaimi Mohd Lazim.

PAS tidak dapat mengesan sebarang kelemahan di kalangan UMNO melainkan pertembungan ketika masing-masing merebut jawatan dalam pemilihan yang dilangsungkan baru-baru ini. PAS berharap, dengan melaga-lagakan para pemimpin UMNO setempat dan penyokong-penyokong mereka, PAS akan dapat mengaut kelebihan, sama ada melalui undi pihak lawan atau penyokong-penyokong tidak keluar mengundi, sekaligus mengecilkan margin pemerolehan undi calon UMNO-BN.

Beberapa isu yang membabitkan kelemahan PAS di Sungai Limau terutama sekali yang melibatkan KALIMAH ALLAH selain pertembungan kuasa antara tiga fraksi berbeza pendapat dalam PAS yang sedang bercokah antara satu sama lain sekarang, sedang melemahkan PAS.

Tiga kumpulan berbeza itu ialah, kumpulan yang mahukan salah seorang anak Allahyarham Tan Sri Azizan menjadi calon, manakala kumpulan kedua pula adalah kumpulan yang akur dengan sebarang keputusan pimpinan pusat. Kumpulan ketiga pula adalah kumpulan yang kecewa dengan PAS.

PAS sendiri pun beranggapan peluang mereka hanya 50-50 berdasarkan rekod khidmat di Sungai Limau.

Secara lebih tepat lagi, di kalangan PAS pertembungan berlaku melibatkan AZAM SAMAD VS MUZAINI AZIZAN VS MUAZ OSMAN.

Mohd Nasir @ Che Pi bin Osman merupakan AJK Kawasan yang begitu berpengaruh dan juga merupakan abang kepada Muaz. Mohd Nasir mahukan adiknya menjadi calon. Muaz pula bekerja sama tempat dengan Azam.

Golongan pertama dan golongan ketiga melihat, kejayaan mencalonkan Azam menandakan bermulanya proses PENGHAPUSAN ULAMA dalam PAS Kedah dan digantikan dengan PENYEMBAH-PENYEMBAH ANWAR IBRAHIM yang berbaju dan berbadan PAS tetapi berjiwa liar serta sanggup berkompromi apa-apa sahaja termasuklah akidah seperti dalam kes isu KALIMAH ALLAH.

Justeru, tindakan jalan tengah iaitu melakukan provokasi di kalangan UMNO sendiri.

Calon UMNO-BN sekarang pernah kalah di tangan Dato' Suhaimi ketika merebut jawatan Ketua Pemuda Bahagian lebih kurang 20 tahun lalu. Dato' Suhaimi pula disebut-sebut akan menjadi calon DUN Sungai Limau sebelum akhirnya yang dicalonkan adalah Dr. Ahmad Sohaimi Mohd Lazim. Jadi, daripada para penyokong PAS kecoh dan pecah belah kerana pertembungan tiga fraksi tersebut, Unit Perang Gerak Saraf yang diketuai Abdul Isa Ismail perlu terlebih dahulu menghuru-harakan UMNO.

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2014 01:27 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2014 01:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 01:32 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 01:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2014 01:25 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 01:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Dec 2013 01:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kayuh Sorang Je: <b>Padang Serai</b> ... ropewalk

Posted: 15 Nov 2013 09:40 PM PST

Sesuatu yang membanggakan ialah ramai yang bergiat dengan aktiviti berbasikal di kawasan Sungai Petani / Kuala Muda. Ini terbukti berikutan dengan 'Sirkit ke empat Harian Metro Mountain Bike Grand Prix' yang berlan pada Sabtu 09 Nov 2013. Acara mendapat sambutan hangat dari kelab kelab basikal seluruh negara dan hampir kesemua kelab basikal dan orang perseorangan di kawasan Sungai Petani menyertai. Acara dimulakan di tapak Muzium Arkeologi Lembah Bujang, Merbuk melalui kawasan bukit bukau, lembah, sungai, kebun, dusun, bendang dan hutan rimba.
Menurut seorang rakan yang mendapat kedudukan 50 peserta pertama menyudahkan kayuhan (lebih 1,500 peserta mengambil bahagian), trek atau laluan ini diantara trek yang paling seronok yang pernah disertai. Trek ini seimbang, tidak terlalu banyak laluan perkampungan, taman perumahan dan pekan dan trek off-road tidak begitu sukar ditempuhi. Sungai yang dilintasi di kawasan Rekreasi Tupah memecahkan monotoni dan menyeronokkan.
Dia mengharapkan agar trek atau laluan ini dijadikan salah satu venue atau lokasi untuk jamboree basikal dimasa hadapan. Selain dapat menunjulkan dan menengahkan kawasan ini untuk dijadikan salah satu destinasi pelancongan dan percutian, ia boleh dijadikan tarikan kepada peminat basikal seluruh negara untuk beriyadah. 
Aku tidak berapa terkilan kerana tidak turut serta kerana sudah lama 'menggantung' basikal gunung. Bahkan kini aku tidak lagi mempunyai mountain bikes kerana aku telah convert menjadi touring  bikes. Pada mula ingin juga aku turut serta menjadi penonton, melihat kawan kawan dan geng basikal sambil memberi peransang tetapi malang aku terpaksa balik ke Negeri Sembilan (Felda Raja Alias). Mungkin lain tahun sahaja.
Kalau dilihat bahagian sukan akhbar Harian Metro beberapa minggu sebelum acara diadakan, hampir setiap hari surat khabar tersebut memberikan liputan beserta lapuran untuk kelab kelab basikal dan orang perseorangan yang berdaftar untuk mengambil bahagian sirkit tersebut. Ini diteruskan satu minggu selepas program berlansung. Tumpang gembira melihat gambar kawan kawan disiarkan dalam akhbar. Bukan senang nak masuk surat khabar.
Biasalah ... hujung minggu terdapat ramai rider berada dijalan hari ini. Ada yang berkayuh seorangan seperti aku tetapi ramai yang berkayuh berkumpulan. Pagi ini ramai juga rider wanita diatas jalan. Seronok melihat semakin ramai kaum hawa menyertai aktiviti ini. Selalunya sering dilihat kaum hawa akan mengayuh mengekori suami ... (agaknya) tetapi sebentar tadi terlihat mereka berkayuh sesama sendiri. Nasib baik aku tidak buat U-turn mengikut mereka ...... ha ha..
Ingin singgah di pasar 'ropewalk' pekan Padang Serai untuk melihat apa yang dijual, tetapi membatalkan hasrat kerana pernah sekali singgah disana beberapa bulan lalu. Tiada apa yang menarik dan kebanyakkan menjual barangan yang tidak diperlukan.
Singgah di rumah Md Noor di Taman Serai Wangi tetapi dia tiada dirumah. Aku meneruskan kayuhan pulang dan singgah untuk sarapan roti canai di Pekan Pinang Tunggal.
Statistik : 
    Mula ............... 8.05 pagi
    Tamat ............  10.50 pagi
    Jarak ............... 58 km
    Cuaca .............. Redup
    Laluan ............. Bandar Puteri - Sidam Kiri - Padang Serai - Pinang Tunggal
   Odometer 2013 : 04604
       

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Dec 2013 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Misteri! Penampakan Bunian <b>Di Padang Serai</b>? (Video) | Informasi <b>...</b>

Posted: 16 Aug 2013 07:30 PM PDT

Misteri! Penampakan Bunian Di Padang Serai? (Video) | Benarkah bunian ini wujud? Seperti yang didakwa oleh orang dahulu kala, mereka juga seperti kita namun hidup di alam lain. Kita tidak boleh melihat mereka. Baru-baru ini satu rakaman video sewaktu ingin mendenak atau memikat ayam hutan telah  terakam penampakan orang berjubah putih melalui di belakang di dalam rimbunan pokok-pokok di kawasan tersebut. Persoalannya, benarkah itu bunian? Mungkin bunian, mungkin juga orang lelaki yang baru pulang dari surau ataupun masjid. Hanya Allah sahaja yang mengetahui. Anda boleh tonton video di atas ini.

ayam2

ayam1

game

P.S. I – 10 Tempat Paling Pelik Di Dunia
P.S. II – 5 Tempat Paling Ajaib di England
P.S. III – Menarik! Cara Untuk Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris

Sumber : Amekaw

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2014 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2014 11:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2014 11:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 12:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 11:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Jitra</b>, <b>Changlun</b>, Alor Setar | Iklan Perniagaan Secara <b>...</b>

Posted: 10 Oct 2013 05:29 AM PDT

Homestay Jitra, Changlun, Alor Setar

Kadar hanya RM 160 sehari
50% Deposit DIPERLUKAN bagi PENGESAHAN penginapan.
Jika pembatalan dalam tempoh 48 jam, Deposit TIDAK akan dikembalikan.
Pembayaran perlu dijelaskan semasa check-in/ Mengambil kunci.

LOKASI BERDEKATAN
5 minit ke Dewan Wawasan, Kompleks Majlis Daerah Kubang Pasu, Pejabat Tanah Kubang Pasu
5 minit ke Institut Kemahiran Belia Negara Jitra (IKBN JITRA)
5 minit ke Maktab Rendah Sains Mara Kubang Pasu (MRSM KUBANG PASU)
5 minit ke Masjid Sharifah Fatimah (Masjid Paya Kemunting)
5 minit ke Hospital Jitra
5 minit ke Dewan Jitra
5 minit susur keluar Lebuhraya Utara Selatan (PLUS)
7 minit ke Hotel Bustani
10 minit ke Bandar Jitra
10 minit ke Politeknik Muazzam Shah (POLIMAS)
10 minit ke Institut Latihan Perindustrian Jitra (ILP Jitra)
10 minit ke Institut Perguruan Darul Aman (IPDA)
10 minit ke Pasaraya C-Mart
15 minit ke Hotel Darulaman
15 minit ke Pusat Rawatan Mahsuri
15 minit ke Pasaraya Yawata
20 minit ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim
20 minit ke Kompleks Pentadbiran Persekutuan Anak Bukit
20 minit ke Pusat Matrikulasi Changlun
25 minit ke Bandaraya Alor Setar, Stadium Bola Sepak, Mahkamah, Hospital Sultanah Bahiyah
25 minit ke Universiti Utara Malaysia (UUM)
25 minit ke Universiti Malaysia Perlis (UniMAP)
25 minit ke Politeknik Syed Sirajuddin (Politeknik Arau)
25 minit ke Kolej Pertanian Malaysia Bukit Tangga

Incoming search terms:

  • alamat hotel bajet di anak bukit alor setar (3)
  • jwtn kosong di matrikulasi 2013 di changlun kedah (2)
  • khidmat seks alor star (2)
  • jawatan kosong alor setar (2)
  • iklan homestay (2)
  • minyak ikan belacak di alor star (2)
  • kerja kosong di jitra (2)
  • kerja part time alor setar 2013 (1)
  • Sewa Kedai murah jitra 2013 (1)
  • seks di alor setar (1)
  • khidmat seks di jitra (1)
  • rumah urut alor star (1)
  • lokasi rumah urut batin di alor star (1)
  • pusat urut jitra (1)
  • partime kosong area jitra (1)
  • part time hotel segera 2013 di alor setar (1)
  • kerja kosong di masjid jitra (1)
  • kerja kosong daerah chanlun jitra (1)
  • alor star kedai jual minyak belacak (1)
  • bisnes homestay (1)
  • catuaba alor setar (1)
  • catuaba di alor setar (1)
  • catuaba jitra (1)
  • homestay dan kereta changlun (1)
  • homestay murah di alor setar (1)
  • ilp muazzam shah alamat (1)
  • jawatan kosong di changlun (1)
  • jawatan kosong lapangan terbang sultan abdul halim (1)
  • tempat khidmat seks di alor setar (1)

Comments

comments

www.nurmas-homestay.blogspot.com

Arnab <b>Changlun</b> Rabbits: Tanah lot Banglo untuk <b>di</b> jual

Posted: 28 Jan 2014 02:32 AM PST

Ada 5 pokok petai dah berbuah
semua pokok-pokok ini di tanam di sekeliling pagar
Ada 3 buah bangsal berbumbung zink, tiang besi seluas 18x20 kaki setiap sebuah
Dalam kawasan kampung(kiri,kanan, depan ,balakang ada rumah orang)
tempat di kampung belukar, Changloon berdekatan dengan Felda Batu 8

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2014 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 11:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 12:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Dec 2013 11:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay <b>Jitra</b>, <b>Changlun</b>, Alor Setar | Iklan Perniagaan Secara <b>...</b>

Posted: 10 Oct 2013 05:29 AM PDT

Homestay Jitra, Changlun, Alor Setar

Kadar hanya RM 160 sehari
50% Deposit DIPERLUKAN bagi PENGESAHAN penginapan.
Jika pembatalan dalam tempoh 48 jam, Deposit TIDAK akan dikembalikan.
Pembayaran perlu dijelaskan semasa check-in/ Mengambil kunci.

LOKASI BERDEKATAN
5 minit ke Dewan Wawasan, Kompleks Majlis Daerah Kubang Pasu, Pejabat Tanah Kubang Pasu
5 minit ke Institut Kemahiran Belia Negara Jitra (IKBN JITRA)
5 minit ke Maktab Rendah Sains Mara Kubang Pasu (MRSM KUBANG PASU)
5 minit ke Masjid Sharifah Fatimah (Masjid Paya Kemunting)
5 minit ke Hospital Jitra
5 minit ke Dewan Jitra
5 minit susur keluar Lebuhraya Utara Selatan (PLUS)
7 minit ke Hotel Bustani
10 minit ke Bandar Jitra
10 minit ke Politeknik Muazzam Shah (POLIMAS)
10 minit ke Institut Latihan Perindustrian Jitra (ILP Jitra)
10 minit ke Institut Perguruan Darul Aman (IPDA)
10 minit ke Pasaraya C-Mart
15 minit ke Hotel Darulaman
15 minit ke Pusat Rawatan Mahsuri
15 minit ke Pasaraya Yawata
20 minit ke Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim
20 minit ke Kompleks Pentadbiran Persekutuan Anak Bukit
20 minit ke Pusat Matrikulasi Changlun
25 minit ke Bandaraya Alor Setar, Stadium Bola Sepak, Mahkamah, Hospital Sultanah Bahiyah
25 minit ke Universiti Utara Malaysia (UUM)
25 minit ke Universiti Malaysia Perlis (UniMAP)
25 minit ke Politeknik Syed Sirajuddin (Politeknik Arau)
25 minit ke Kolej Pertanian Malaysia Bukit Tangga

Incoming search terms:

  • alamat hotel bajet di anak bukit alor setar (3)
  • jwtn kosong di matrikulasi 2013 di changlun kedah (2)
  • khidmat seks alor star (2)
  • jawatan kosong alor setar (2)
  • iklan homestay (2)
  • minyak ikan belacak di alor star (2)
  • kerja kosong di jitra (2)
  • kerja part time alor setar 2013 (1)
  • Sewa Kedai murah jitra 2013 (1)
  • seks di alor setar (1)
  • khidmat seks di jitra (1)
  • rumah urut alor star (1)
  • lokasi rumah urut batin di alor star (1)
  • pusat urut jitra (1)
  • partime kosong area jitra (1)
  • part time hotel segera 2013 di alor setar (1)
  • kerja kosong di masjid jitra (1)
  • kerja kosong daerah chanlun jitra (1)
  • alor star kedai jual minyak belacak (1)
  • bisnes homestay (1)
  • catuaba alor setar (1)
  • catuaba di alor setar (1)
  • catuaba jitra (1)
  • homestay dan kereta changlun (1)
  • homestay murah di alor setar (1)
  • ilp muazzam shah alamat (1)
  • jawatan kosong di changlun (1)
  • jawatan kosong lapangan terbang sultan abdul halim (1)
  • tempat khidmat seks di alor setar (1)

Comments

comments

www.nurmas-homestay.blogspot.com

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2014 11:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Polis minta orang ramai beri maklumat dua kemalangan <b>di Jitra</b> ABN <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2013 01:06 AM PST

JITRA – Polis meminta orang ramai yang menyaksikan dua kemalangan maut di Km 22.5 Lebuhraya Utara-Selatan arah ke Changlun semalam dan di Km 23.1 lebuh raya tersebut pada 4 Disember lepas agar tampil memberi maklumat.

Dalam kejadian yang berlaku semalam, mayat pembantu gerai makanan di Universiti Utara Malaysia, Mohd Malik Samsudin, 30, ditemui di tepi lebuh raya  berhampiran kilang Gano Excel kira-kira 7.45 pagi.

Pegawai Penyiasat Trafik Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu, Inspektor S. Ragu berkata, mangsa menunggang motosikal Yamaha Ego bernombor pendaftaran RK6913 dan dia dipercayai menjadi mangsa langgar lari.

Kes satu lagi membabitkan pekerja kilang Mohd Iswandi Ishak, 22, yang turut menjadi mangsa langgar lari.

Ragu berkata, mayat mangsa ditemui kira-kira pukul 8.50 malam dengan kesan kecederaan dipercayai akibat digilis kenderaan.

Mangsa menunggang motosikal Honda Wave nombor KCS 4263, katanya.

Beliau meminta orang ramai agar menghubunginya di talian 013-5201383 atau Trafik IPD Kubang Pasu di talian 04-9172222. – Bernama

Arnab <b>Changlun</b> Rabbits: Tanah lot Banglo untuk <b>di</b> jual

Posted: 28 Jan 2014 02:32 AM PST

Ada 5 pokok petai dah berbuah
semua pokok-pokok ini di tanam di sekeliling pagar
Ada 3 buah bangsal berbumbung zink, tiang besi seluas 18x20 kaki setiap sebuah
Dalam kawasan kampung(kiri,kanan, depan ,balakang ada rumah orang)
tempat di kampung belukar, Changloon berdekatan dengan Felda Batu 8

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved