Ahad, 3 Julai 2011

02 di jitra - Google Blog Search

02 di jitra - Google Blog Search


xiro&#39;s: kenangan <b>di jitra</b>.

Posted: 03 Jul 2011 04:01 AM PDT

*gambar tiada memandangkan ia agak private. sorry*
weekend harituh dapat cuti 4 hari as kedah kan cuti israk mikhraj. nak balik kajang terasa jauh dan agak tidak berbaloi. buat penat badan je kan. lagipun. kajang ada apa? ada bangunan sana sini. yang aku cari ialah natural scene. so, sekali lagi aku menjejakkan kaki ke rumah kawan baik aku kat merbok nih yang aku dah anggap macam part of me sendiri. 4 hari dengan keluarga dia terasa macam dengan keluarga sendiri. so, kalau nak lepas rindu. beta currently ada dua parents. ha ha ha. korang jangan jeles tau. :P 4 hari tuh rasa penuh sangat and sejujurnya saya sangat tidak puas menikmati cuti hari itu.
memandangkan sekarang kat kampung musim buah. apa lah lagi. buah tuh bagaikan makanan ruji untuk seisi rumah. *sampai demam aku dengan sya. tapi ini lah kenangan yang akan dijadikan sebagai memori terindah sepanjang aku kat sini.
kitorang gi tengok pokok jagung, pagi2 kebun pokok jagung. tengok cara diorang kutip jagung, tengok padi, tunggu durian luruh. kait rambutan. macam - macam lah. tak ke natural view tuh namanya? tenang rasa hati tengok warna hijau kiri kanan. tenang jiwa tak tengok motor kereta lalu lalang depan rumah banyak2. tenang telinga dari bunyi benda yang boleh memedihkan jiwa. yang paling penting. boleh release tension. segala masalah boleh je caampak kat bendang tuh. hirup udara segar tiap pagi. kan cool tuh namanya.
kat situ jugak aku tahu dua makanan baru yang aku tak pernah makan before this. *malu pun ada jugak at first but actually ramai je yang tak tahu. roomate aku tak tahu pun. so aku rasa cool balik laaa.
aku try cucur jagung dengan pulut durian. sejujurnya itu kali pertama and it seems aku dah jatuh cinta dengan cucur jagung tuh. ohmeeejayyyyy. memang sangat sedap okay. lahi2 kitorang makan tuh dah pukul 10 lebih. malam - malam makan cucur. memang hebat.
ada lagi makanan feveret aku kat rumah sya nih haaaa. nak tahu padia?
daging masak itam dengan tom yam. wa cakap lu memang lah superb! lepas nih kalau kyra datang lagi buat eh? sebab sangat sedap. tak tipu.
aku rasa 4 hari tuh tak puas untuk aku lepak kat sana. -_-

family dia yang sanagt cool membuatkan aku rasa tak kekok langsung. seronok lagi ada laaaa.
*sekarang nih aku tengah mendalamkan lagi ilmu belajar bahasa kedah yang tengah jadi negeri aku sekarang nih.
p/s : ada orang kata orang bandar hidup kat bandar tak boleh masuk kampung. kalau masuk siap hina, maki, caci bagai. wa cakap lu wa cool je balik kampung. sebab? wa pun duduk kampung jugak. (: sapa kata tak de bangunan tinggi - tinggi tak boleh hidup? orang yang duduk kat bangunan tinggi tuh la yang tak boleh hidup kalau tak de kebun and bendang yang terbentang luas nih tau. :*

memori terindah.

kenangan terindah.

with love,

kyra :*

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan