ads

Isnin, 18 Julai 2011

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jul 2011 11:09 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 11:33 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 11:11 PM PDT

bila class habis je pada pukul 4.30 ptg,aku terus mencalling my roomate ajak pegi changlun(kepada roomte asalku,ekin bahtiar nanti kita pergi plak ok). makcik tu bernama putery ily nur amalina. nama die betul2 ada puteri tau,bukan saja2 letak..hihihi. for the first time ktorg makan kat tempat ni sepanjang duduk di bumi sintok ni. jom kite terjah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ni shima punya first order.ada lg tau.hihih

ni la second order. yummmy!!!!

yeah!ni la yang BUKAN  shima order tp......

tengok! makcik puteri ni dapat order je terus makan. laparrrrr~

sesudah makan,apa lagi masing2 pergi la bayar di kaunter.hampir tersedak jgk la nak bayar..hahaha.ape salahnya sekali sekala nk merasa.pasni x rasa dah.(tu pun kalo x ngidam). owh utk sapa2 yang nak buat Program Jalan-Jalan Isi Perut, boleh datang ke 

location: CMART, CHANGLUN,KEDAH

selamat mencuba! :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hazim Homestay <b>Changlun</b> Kedah: Sejarah Ringkas <b>Changlun</b>

Posted: 16 May 2011 08:28 PM PDT

Changlun adalah sebuah bandar kecil yang terletak kira-kira 42 kilometer di utara Bandar Raya Alor Star. Changlun berasal daripada bahasa Thai yang membawa maksud Gajah (chang) Jatuh (lun).
Kewujudan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) yang melalui Changlun menjadikan ia sebuah pekan kecil yang cukup pesat membangun. Selain itu, Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis yang telah siap dibina, turut mempercepatkan proses pembangunan sedia ada. Dengan adanya lebuh raya ini, anda dapat ke UUM sintok, UniMAP, KMP ,UiTM Arau, dan Politeknik Perlis. Anda juga dinasihat untuk menggunakan lebuh raya ini untuk mempercepatkan masa ke Kuala Perlis untuk ke Langkawi. Lebuh Raya ini tidak dikenakan pembayaran tol.
Pekan Changlun[1] mempunyai kedudukan yang cukup strategik kerana ia menjadi laluan utama ke sempadan Malaysia-Thailand di Utara, Kampus Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok, di Timur, Jitra dan Alor Star di Selatan dan laluan ke Negeri Perlis Indera Kayangan di sebelah Barat.
Bagi menampung keperluan jumlah penduduk yang semakin meningkat, satu kawasan perumahan dan perniagaan yang diberi nama 'Pekan Changlun 2' telah pun diwujudkan.

Prasarana di Changlun

Institusi pendidikan:
• SMK Changlun, SRK Dato' Wan Kemara, SRJK (C) Yit Min, SRJK Tamil
• Kolej Matrikulasi Kedah, Sekolah Agama at-Toyyibah, Kampung Padang Halban

Institusi Sosial/Kebajikan:
• Klinik Kesihatan, Pejabat Pos, Hentian Bas Tempatan / Ekspres, Masjid
• Bank
o Bank Simpanan Nasional
o Public Bank
o Bank Muamalat (Kampung Tradisional)
• Pasar Pagi dan Petang
• C-mart (kompleks Changlun)
• Northern Dialysis Centre Sdn Bhd (pusat dialisis swasta panel kerajaan)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 11:46 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 11:33 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2011 11:11 PM PDT

bila class habis je pada pukul 4.30 ptg,aku terus mencalling my roomate ajak pegi changlun(kepada roomte asalku,ekin bahtiar nanti kita pergi plak ok). makcik tu bernama putery ily nur amalina. nama die betul2 ada puteri tau,bukan saja2 letak..hihihi. for the first time ktorg makan kat tempat ni sepanjang duduk di bumi sintok ni. jom kite terjah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ni shima punya first order.ada lg tau.hihih

ni la second order. yummmy!!!!

yeah!ni la yang BUKAN  shima order tp......

tengok! makcik puteri ni dapat order je terus makan. laparrrrr~

sesudah makan,apa lagi masing2 pergi la bayar di kaunter.hampir tersedak jgk la nak bayar..hahaha.ape salahnya sekali sekala nk merasa.pasni x rasa dah.(tu pun kalo x ngidam). owh utk sapa2 yang nak buat Program Jalan-Jalan Isi Perut, boleh datang ke 

location: CMART, CHANGLUN,KEDAH

selamat mencuba! :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hazim Homestay <b>Changlun</b> Kedah: Sejarah Ringkas <b>Changlun</b>

Posted: 16 May 2011 08:28 PM PDT

Changlun adalah sebuah bandar kecil yang terletak kira-kira 42 kilometer di utara Bandar Raya Alor Star. Changlun berasal daripada bahasa Thai yang membawa maksud Gajah (chang) Jatuh (lun).
Kewujudan Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) yang melalui Changlun menjadikan ia sebuah pekan kecil yang cukup pesat membangun. Selain itu, Lebuhraya Changlun-Kuala Perlis yang telah siap dibina, turut mempercepatkan proses pembangunan sedia ada. Dengan adanya lebuh raya ini, anda dapat ke UUM sintok, UniMAP, KMP ,UiTM Arau, dan Politeknik Perlis. Anda juga dinasihat untuk menggunakan lebuh raya ini untuk mempercepatkan masa ke Kuala Perlis untuk ke Langkawi. Lebuh Raya ini tidak dikenakan pembayaran tol.
Pekan Changlun[1] mempunyai kedudukan yang cukup strategik kerana ia menjadi laluan utama ke sempadan Malaysia-Thailand di Utara, Kampus Universiti Utara Malaysia (UUM) Sintok, di Timur, Jitra dan Alor Star di Selatan dan laluan ke Negeri Perlis Indera Kayangan di sebelah Barat.
Bagi menampung keperluan jumlah penduduk yang semakin meningkat, satu kawasan perumahan dan perniagaan yang diberi nama 'Pekan Changlun 2' telah pun diwujudkan.

Prasarana di Changlun

Institusi pendidikan:
• SMK Changlun, SRK Dato' Wan Kemara, SRJK (C) Yit Min, SRJK Tamil
• Kolej Matrikulasi Kedah, Sekolah Agama at-Toyyibah, Kampung Padang Halban

Institusi Sosial/Kebajikan:
• Klinik Kesihatan, Pejabat Pos, Hentian Bas Tempatan / Ekspres, Masjid
• Bank
o Bank Simpanan Nasional
o Public Bank
o Bank Muamalat (Kampung Tradisional)
• Pasar Pagi dan Petang
• C-mart (kompleks Changlun)
• Northern Dialysis Centre Sdn Bhd (pusat dialisis swasta panel kerajaan)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


SiasahKini: Anwar, Saifudin, Mahfuz & Izzat <b>Di pokok Sena</b>

Posted: 24 Jun 2011 07:51 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Anwar, Saifudin, Mahfuz & Izzat Di pokok Sena. PENGUMUMAN. Bagi yang berada di kawasan berdekatan sila lah datang beramai-ramai untuk mendapatkan penjelasan sebenar mangenai isu-isu semasa yang akan ketengahkan oleh ...

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


JALAN~JALAN <b>DI SUNGAI PETANI</b>... | MOHD NASER.com

Posted: 02 Jul 2011 05:49 AM PDT

Salam sejahtera rakan-rakan blogger semua.

Hari ini saya tido je. Huhu... Masa ambil emak saya balik kerja, emak saya ajak pergi Sungai petani, Kedah. Saya tak kisah pun. Saya drive je. Huhu...

Gambar kat atas tu masa kami kat Kedai Kain A'lamoda. Emak saya nak cari langsir untuk raya nanti. Tapi mahal sangat kata emak saya. Saya tak tau sangat pasal kain langsir ni. Huhu...

Pastu saya drive ke pekan Sungai Petani dan ternampak Nagoya Tekstil. So, saya terus parking dekat dengan Nagoya Tekstil. Emak saya seronok sangat. Huhu... Dapat la beli kain langsir yang murah-murah. Seronok saya tengok emak saya gembira.

Lepas tu, saya bawa emak saya ke rumah mak saudara saya di Sungai Jagung. Sekarang emak tengah sembang dengan mak saudara saya. Bila tengok wajah mak saya yang gembira, hati saya lapang.

Korang pun suka tengok korang gembira kan? Kan?

Wassalam.

-NASZ-

Published with Blogger-droid v1.7.2

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


SEDAKA SEJAHTERA: <b>Negeri</b> Melaka Lebih Maju Daripada <b>Negeri Kedah</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 09:03 PM PDT


Di sebalik usaha kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS mahu menutup bar, disko dan kelab karaoke pada bulan Ramadan yang akan datang, lain pula yang berlaku di negeri Melaka.

Negeri Melaka di bawah kerajaan BN, baru-baru ini pada mesyuarat Exco telah memutuskan untuk melanjutkan tempoh masa operasi pusat hiburan di negeri itu dari sekitar jam 1 pagi hingga ke 3 pagi.

rustam ali silat group bersih 4Malaysiakini difahamkan, tindakan itu seiring dengan kepesatan pembangunan sektor pelancongan Melaka di samping mendapat permintaan daripada pengusaha pusat hiburan terbabit.

Bagaimanapun Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam ketika ditanya berkata, lanjutan masa hanya boleh dilaksanakan pada hari Jumaat sehingga Ahad.

Manakala, bermula Isnin sehingga Khamis, pusat berkenaan hanya dibenarkan beroperasi sehingga jam 1 atau 2 pagi sahaja.

"Ini adalah atas permintaan pengusaha pusat hiburan dan pelaksanaan ini hanya dibenarkan untuk 15 premis sahaja di Melaka Raya.

"Bagaimanapun, sekiranya mereka ingkar melanjutkan waktu operasi dalam tempoh diberikan, kebenaran itu akan ditarik balik," katanya.

Ditentang pelbagai pihak

Mohd Ali juga menjelaskan, kerajaan negeri telah pun mendapat maklumbalas daripada pihak polis bahawa keputusan itu tidak akan menjejaskan tahap keselamatan kawasan terlibat.

NONESementara itu, keputusan yang dibuat kerajaan negeri Melaka itu ditentang banyak pihak termasuk dari kalangan ahli Umno sendiri.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tangga Batu, Muhammad Ahyad Abdullah yang merasakan keputusan itu mengambarkan keseronokan sesetengah pihak yang berkepentingan.

"Mereka lupa keadaan ini akan membiarkan lebih banyak perkara tidak senonoh berlaku di negeri Melaka. Sudahlah pusat hiburan muncul bagaikan cendawan tumbuh ditambahkan pula tempohnya dilanjutkan hingga ke jam 3 pagi.

dances @ screwball penang namewee concert"Cukuplah, keruntuhan akhlak yang berlaku kini di kalangan warga muda dan peningkatan kadar jenayah disebabkan pusat hiburan dan keseronokan yang tidak ada batasnya," katanya.

Ketua Pembangkang dari DAP, Goh Leong San berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapat maklum balas dari semua pihak dan bukannya semata-mata meminta pandangan daripada pengusaha pusat hiburan sahaja.

"Tindakan ini menampakkan kerajaan negeri mengenepikan kepentingan rakyat hanya semata-mata mahu mengejar keuntungan tanpa memikirkan kesan daripada tindakan itu," katanya.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Penjelasan Isu Hiburan <b>di Negeri Kedah</b>...

Posted: 18 Jul 2011 06:26 AM PDT

Assalamualaikum…
Salam Perpaduan…
Salam 1 Malaysia…

Menjadi tanggungjawab saya sebagai rakyat Negeri Kedah bagi membantu menyebarkan maklumat yang sahih dan perlu diketahui oleh semua orang agar tidak tertipu atau termakan dengan kenyataan-kenyataan atau artikel yang bersifat melaga-lagakan antara masyarakat Islam dengan bukan Islam terhadap Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman.

Berikut adalah petikan yang saya ambil dari Saudara Muhammad Sanusi Md Nor selaku Setiausaha Politik Yang Amat Berhormat Menteri Besar Kedah Darul Aman dalam blognya terhadap isu Pusat Hiburan sempena Bulan Ramadhan. Banyak yang salah anggap dan tidak mengerti apa yang sebenarnya hendak dibuat dan dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Kedah dalam memartabatkan Agama Islam sebagai agama yang suci.

Mari kita memahami isunya dulu, baru kita buat kesimpulan.

Posting saya sebelum ini menegaskan MB tak akan berundur. Berundur daripada apa? Berundur daripada menseragamkan penguatkuasaan Enekmen Hiburan Dan Tempat-tempat Hiburan 1997 seperti yang diluluskan dalam Mesyuarat Exco 4 Mei 2011. Ia tetap akan dilaksanakan seperti yang diputuskan.

Siapa yang mendesak?? MCA, Gerakan dan DAP! Apa desakan mereka?…Hapuskan Enekmen itu! Kalau tidak kami saman! Kata Tan Kheng Liang, Ketua Pemuda Gerakan.

Apa yang terkandung dalam Enekmen itu? Bila diluluskan?

Ia adalah tatacara menjalankan aktivit hiburan dan perniagaan berkaitan hiburan,. Apa aktiviti yang termasuk dalam Enekmen ini? Banyak! 13 kategori semuanya… termasuk karaoke, pentomin, panggung wayang, laser disc, MTV, persembahan pentas, sarkas, pancaragam dengan penyanyi, bowling, snuker, billiard, bar, simulator, disko, pub dan lain-lain Ia diluluskan diluluskan pada 1997 dan diwartakan pada 12 Febuari 1998.

Apakah Syarat Am no. 8?

Dalam Jadual C, Enekmen itu muka surat 150 Warta bertarikh 12 Febuari 1998, dinyatakan dengan jelas syarat am no.8 seperti berikut: … Jenis-hiburan yang tersebut di atas tidak boleh diadakan pada bulan Ramadhan atau pada hari Jumaat (iaitu, antara jam 6 petang hari Khamis dan jam 2.30 petang hari Jumaat)kecuali izin bertulis daripada Pihak Berkuasa Negeri diperolehi.

Syarat inilah yang cuba diseragamkan ke seluruh negeri melalui satu kertas Exco yang diluluskan pada 4 Mei 2011, antara lain kelulusan itu menyatakan seperti berikut:

i. Mengeluarkan arahan kepada semua Pegawai Perlesenan Daerah (Pegawai Daerah) untuk menguatkuasakan penutupan pusat-pusat hiburan dengan kerjasama pihak polis dan pihak berkuasa tempatan (PBT).

ii. Bersetuju mengecualikan pertunjukkan berkaitan dengan keagamaan dan kepercayaan sesuatu kaum dengan syarat tidak menimbulkan kacau gangu dan mendapat sokongan daripada Pegawai Perlesenan Daerah untuk dihantar bagi mendapat kelulusan Pihak Berkuasa Negeri.

iii. Bersetuju kelulusan Muktamad adalah kuasa Pihak Berkuasa Negeri.

Persetujuan juga termasuk mengklasifikasikan semula jenis hiburan , dengan mengeluarkan aktiviti bowling, billiard, snooker dan sukan-sukan lain daripada takrif hiburan.

Langkah-langkah Penyelesaian

Kerana yang membantah dan menentang ialah masyarakat bukan Islam terutama masyarakat cina, YAB MB memanggil Dewan Perhimpunan Cina Kedah sebagai wakil pengusaha/operator 300 pusat hiburan untuk mendengar pandangan dan keluhan. Dia tidak memanggil Tan Kheng Liang, Chong It Chiew atau Chor Chew Hung! Sekitar 30 orang operator hiburan turut hadir.

Salah sangka – seperti sangkaan MCA, Gerakan dan DAP!

Mereka sangka tentang 13 kategori/jenis hiburan itu diarah tutup semuanya. Mereka sangka tentang jalan keluar dari isu ini hanyalah melalui membatalkan Enekmen 1997 itu. Mereka terlupa syarat no.8 itu ada tercatat pada borang memohon lesen yang mereka tandatangani. Mereka sangka peraturan ini hanya berlaku di daerah tertentu sahaja. Mereka tidak tahu beberapa kategori sukan dikecualikan dari takrif hiburan dalam Enekmen. Semua persepsi ini dibina oleh MCA, DAP dan Gerakan melalui media.

Pendekatan bijak berasaskan agama – bukan perasaan dan sentiment kaum dan politik sempit.

YAB MB memberi penjelasan dan mereka memberi beberapa pandangan dan perakuan dalam memorandum 3 halaman. Secara umum, hiburan tidak dilarang oleh agama selain Islam, dan Ramadhan adalah bulan suci umat Islam sahaja. Di sebalik 300 operator hiburan, ada 6,000 jiwa pekerja mereka yang terpaksa berhenti selama sebulan akibat penutupan itu.

Cadangan mereka ialah (3.1 hingga 3.3) merayu pusat hiburan dizinkan beroperasi mengikut peraturan yang sedia ada. Tidak beroperasi malam Jumaat dan memastikan orang Islam tidak memasuki premis sepanjang Ramadhan. Jika didapati ada pengunjung Islam, mereka bersedia lesen mereka dibatalkan. – Maknanya, operasi sepanjang Ramadhan 100% untuk bukan Islam. Mereka beri komitmen untuk memastikan hal ini - Jadi apa masalahnya?

Mereka memohon sambutan 'bulan hantu' masyarakat cina yang disambut hampir sama dengan Ramadhan dibenarkan diadakan persembahan seperti biasa. Mereka akan pastikan kemuliaan bulan Ramadhan akan terpelihara tanpa sebarang kacau ganggu untuk kepentingan hidup bersama.

Kebijaksanaan Berdasarkan Suasana Semasa

Secara umum, MB bersetuju pusat hiburan dibenarkan sepanjang Ramadhan untuk masyarakat bukan Islam sahaja kerana itu hak mereka, dan kerajaan juga harus memastikan umat Islam terhindar daripada perkara-perkara yang menjejaskan ibadah sepanjang bulan itu. Enekmen yang sudah diwartakan harus dikuatkuasakan untuk kepentingan semua pihak. Ini tanggungjawab sebuah kerajaan.

MB menyatakan isu penguatkuasaan Enekmen ini akan diserahkan kepada pentadbiran pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pegawai Perlesenan Daerah. Mereka akan timbangkan kelonggaran yang diminta berdasarkan peraturan sedia ada dan cadangan yang dimukakan. Selesailah isu sensasi yang sengaja dipanaskan 'tak ketahuan punca' itu. Tidak timbul sama sekali pembatalan larangan atau 'tarik balik' kerana takutkan DAP!

Inilah sebahagian kandungan taklimatkan kepada Mesyuarat Bulanan Jawatankuasa PAS Pusat semalam. Saya juga menjawab dan menjelaskan beberapa persoalan Jawatankuasa PAS Pusat yang kurang jelas dalam beberapa isu di akhbar dan media internet. Daripada beribu komen yang dilontarkan sebaik pengumuman oleh MB pada hari Rabu lalu, hamper tiada yang menentang. Ada sedikit pandangan supaya diberi kelonggaran kepada bukan Islam yang berniaga sesama mereka dalam bulan Ramadhan ini.

Dalam sidang media selepas mesyuarat itu, YB Dato' Seri Hj Hadi Awang, Presiden PAS menegaskan beliau berpuas hati dengan kebijaksanaan Kedah menyelesaikan isu ini berdasarkan lunas-lunas agama. Memberikan hak kepada bukan Islam mengamalkan cara hidup mereka, dan mengawal umat Islam dari terjerumus dalam amalan yang tidak selari dengan tuntutan Islam - yang menjadi hak dan tanggungjawab kerajaan dan umat Islam.

Beliau kesal dengan manipulasi media yang berniat melagakan parti-parti dalam PR dan mengelirukan masyarakat awam. Beliau mengalu-alukan langkah ke hadapan Kerajaan kedah dalam menguruskan kehidupan masyarakat majmuk dengan penuh kebijakan berasaskan keperluan dan suasana semasa. Tidak ada sepatah pun Presiden PAS menyatakan Kedah menarik balik larangan itu…

Apa makna tarik balik larangan itu? Ia bermakna Kedah membetalkan Enekmen 1997 itu atau menghapuskan syarat am no 8… Adakah kita bergerak ke arah itu? TIDAK! Kita guna Kuasa Pihak Berkuasa Negeri seperti yang diperuntukkan di bawah undang-undang untuk menyelesaikan satu isu yang tak permah selesai di zaman Barisan Nasional. Selamatlah Umat Islam dari gejala yang menjejaskan Ibadah sepanjang Ramadhan tahun ini dan Ramadhan tahun-tahun berikutnya… Kalau boleh, biarlah ia berkekalan hasil tindakan bijak kerajaan dalam Madrasah Ramadhan 1432 ini!

Sumber : Muhammad Sanusi Md Nor
Link
*p/s – Artikel ini bukan untuk menyokong mana-mana parti politik di Malaysia tetapi sekadar ingin memberi penjelasan terhadap isu yang berkaitan dengan negeri kelahiran saya iaitu Negeri Kedah Darul Aman.

Ikhlas dari,
WAN MUHAMMAD HAZEM BIN MOHD YUSOH
wan_hazem90@yahoo.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 01:34 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2011 01:27 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 01:06 PM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 01:25 PM PDT

Karnival Pendidikan Islam PKG <b>Kodiang</b> 2011 / 1432 H

Posted: 25 Mar 2011 10:32 PM PDT

Salam.


Acara tahunan PKG pada kali ini julung kalinya diadakan di SMSKP pada 24 Mac 2011 yang lalu. Sebagai tuan rumah dan berstatus SBP, ianya sedikit memberi tekanan kepada GPI SMSKP dan para pelajar (peserta) untuk merealisasikan impian sekolah, iaitu mengekalkan piala pusingan Johan PKG Kodiang di SMSKP.

Alhamdulillah apabila keputusan diumumkan, SMSKP berjaya mengekalkan prestasi pada tahun lepas dengan menjadi Johan dalam 4 acara (Tilawah (L), Syarahan (P), Hafazan (L), Nasyid : Naib Johan 1 acara (Syarahan (L) dan Ketiga 1 acara TTilawah (P) .


Tahniah buat semua warga SMSKP.

KEPUTUSAN PENUH :

TILAWAH (L)

  1. MOHD ARIFKAMIL OMAR - SMSKP
  2. MOHD AL-AMIN AH.ZAILANI - SMKMD
  3. MOHD HAMIRUN RODZI - SMKTB

TILAWAH (P)
  1. SITI NUR YUSRA ABDUL RAHMAN - SMKTB
  2. AMIRA HUSNI MOHD SYUKRI - SMKMD
  3. NURUL NAJLA' MUHAMMAD ASSRI - SMSKP

HAFAZAN (L)
  1. MUHAMMAD AMINUDDIN CHE OMAR -SMSKP
  2. MOHD KHAIRUL IFWAT JAMRI - SMKMD
  3. MOHD FIRDAUS MOHAMAD - SMKBBBKH

HAFAZAN (P)
  1. NUR FARAHIM ABD RAHIM - SMKTB
  2. NABILA BASER - SMKBBS
  3. NOR DALILA ISMAIL - SMKMD

SYARAHAN (L)
  1. MUHAMMAD HAKIMIN SHAFIE - SMKBBS
  2. MUHAMMAD SYAHRUL ASYRAF MD ROPI - SMSKP
  3. BAZLISHAH IZZAT BAHARI - SMKMD

SYARAHAN (P)
  1. NUR AFZAN IZZANI AZHAR - SMSKP
  2. NUR AFINI MOHD LATFEE - SMKBBS
  3. NOR ATIKA REJAB - SMKBBBKH

NASYID
  1. SUBULUSSALAM - SMSKP
  2. AL-KAUTHAR - SMKBBS
  3. AL-FIRDAUSI - SMKTB

Selamat berjuang diperingkat daerah 2 April ini di SMK Ayer Hitam. Semoga Berjaya.

sumber : http://paisainskp.blogspot.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 12:00 AM PDT

June 26, 2011

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih.

KUBANG PASU: Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperalatkan pihak berkuasa itu, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

"Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan," kata ketua umum PKR di sini semalam lapor keadilandaily.

Ketua pembangkang di parlimen itu mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.

Sebelum itu beliau merasmikan Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Kayu Hitam dan Pejabat PKR Cabang Kubang Pasu..

Ditahan di Klang Parade

Terbaru, lima anggota AMK Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas 'kesalahan' sama.

KeadilanDaily juga difahamkan, kira-kira 30 orang ditahan di balai polis Kepala Batas atas perbuatan itu – berdasarkan catatan twitter.

Mengulas lanjut, Anwar menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.

"Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Penghuni PPRT <b>Di Sik</b> Rayu Atasi Masalah Bekalan Air | MyNewsHub (BM)

Posted: 15 Jul 2011 01:59 AM PDT

SIK – Pihak berkuasa dirayu segera menyelesaikan masalah bekalan air yang dihadapi lebih 100 keluarga di kawasan Program Penempatan Rakyat Termiskin (PPRT) di kampung Sungai Senang di sini sejak 20 tahun lepas.

Penduduk berkenaan mendakwa mereka menghadapi masalah bekalan air sejak 1991 dan hanya bergantung kepada bekalan air yang dihantar dua kali seminggu oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Pengerusi Pertubuhan Kerabat DiRaja Kedah (PKDK) Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya yang meninjau keadaan penduduk terbabit hari ini berkata suri rumah terpaksa berjalan sejauh dua kilometer untuk ke sungai berdekatan untuk keperluan harian jika air yang dibekalkan tidak mencukupi.

"Lebih memeritkan pernah berlaku kematian di kalangan penduduk di sini dan terpaksa menunggu bekalan air dihantar dengan lori untuk memandikan jenazah" katanya kepada pemberita.

Katanya keadaan itu sukar diterima kerana kawasan penempatan itu terletak dalam jarak 10km dari tasik empangan Beris yang membekalkan air ke beberapa kawasan di Kedah.

"Malah di daerah Sik terdapat dua empangan iaitu Hulu Muda dan empangan Beris," kata Tengku Zainol yang berjanji akan membantu menyelesaikan masalah yang dihadapi penduduk.

Sementara itu, tinjauan Bernama mendapati dua tangki air di kampung itu sudah rosak dan setiap rumah terpaksa menyediakan tong untuk menyimpan air yang dihantar JKR.

Seorang daripada penduduk, Salmah Lat, 53, berkata berjalan kaki sejauh dua kilometer setiap hari untuk mendapatkan bekalan air sudah menjadi perkara biasa bagi dirinya dan penduduk di situ. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di baling - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di baling - Google Blog Search


cAhaYa kEtenAngaN: <b>dI bAliNg</b>~

Posted: 15 Jul 2011 10:47 PM PDT

Ya Allah.. Syukur di atas Nikmat pancaindera-Mu

Dengan penglihatan
Aku dapat melihat segala kekuasaan-MU,
Mengagumi segala kebesaran-Mu

Namun..

Dengannya jualah aku melakukan kemungkaran pada-MU,
Menjerumuskan diriku ke lembah dosa,
Melihat pada yang tak sepatutnya,
Membuatkan diri ini alpa saat hidayah-Mu tiba.

Seketika kutersedar...

Mungkin belum terlambat,
Untukku pahatkan dalam diri,

Bahawa.. Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,
Jika dulu aku angkuh di bumi-MU,

Alhamdulillah..
Hidayah-MU mematahkan keangkuhanku,
Membangunkan sifat malu,
Yang selama ini tersorok dalam diri,
Kutundukkan pandanganku,
Yang selama ini meliar!
Kutimbulkan kekeliruan pada teman-teman,
Kutempis segala teguran sinis,
Kutekadkan dalam kalbuku,

Bahawa... Aku mahu berubah!! !

Ya Allah,
Jika dulu aku lalai dalam menunaikan hak-MU,
Terleka dengan duniawi,
Terkadang kuabaikan ukhrawi,

Subhanallah,
Sesungguhnya kekuasaan-MU yang paling Agung,
Kau sedarkanku di saat aku hanyut,
Masih tak terlambat,
Untuk suatu perubahan,
Kuakur pada kekuasaan-MU,

Lantas,
Kulaungkan dalam hatiku,
Aku mahu berubah!!!

Ya Allah,
Kupohon hidayah-MU,
Duhai ayahanda dan bonda,
sahabat-sahabat,
serta teman-teman,

Bantulah daku,
Bimbinglah daku,
Dalam mencari,

Cinta yang paling Agung,
Cinta yang Esa,

Sesungguhnya,

AKU MAHU BERUBAH!!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


celik niaga: BANDAR GETAH BERSEPADU <b>DI PADANG TERAP</b>

Posted: 14 Jul 2011 09:08 PM PDT

Tradewinds Plantations Bhd., (TPB) merancang membina bandar getah bersepadu di Kota Putra dekat Padang Terap, Kedah dalam tempoh beberapa tahun akan datang.
 
Kawasan seluas 11,000 hektar itu dijangka lengkap dengan pelbagai kemudahan dan mempunyai pelbagai aktiviti dan operasi perkilangan membabitkan industri getah.

Pengerusinya, Datuk Wira Syed Abdul Jabbar Shahabudin berkata, bandar getah tersebut dijangka menarik pelaburan hebat dari luar dan dalam negara.

Katanya, lokasi Kota Putra yang berada di sempadan Thailand turut dijangka dapat menarik pelaburan dari negara jiran terdekat itu.

''Kami masih di peringkat pelan induk perancangan. Bandar tersebut dijangka menampilkan kemudahan bertaraf dunia, piawaian tempat tinggal dan persekitaran kerja yang berkualiti serta baik,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat agung luar biasa (EGM) TPB di sini hari ini.

Turut hadir ialah Ketua Pegawai Eksekutif TPB, Chan Seng Fatt, Pengarah Urusan Padiberas Nasional Bhd., (Bernas) Bakry Hamzah, dan Ketua Pegawai Eksekutif Mardec Bhd., Khalid Bahsoon.

Pada mesyuarat hari ini, para pemegang saham telah meluluskan usul cadangan TPB untuk mengambil alih Mardec dengan harga RM140 juta pada Oktober depan.

Ketika ditanya mengapa TPB mengambil proses terlalu lama untuk mengambil alih Mardec, Syed Abdul Jabbar menjawab, pihaknya perlu mendapatkan kelulusan dan kebenaran daripada pelbagai pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Sekuriti, Bursa Malaysia dan Unit Perancang Ekonomi (EPU).

"Kami menjangka untuk mendapatkan kelulusan daripada EPU berhubung pengambilalihan Mardec akhir bulan ini,'' ujarnya.

Jelas Syed Abdul Jabbar, pihaknya dijangka menamatkan proses menanam pokok getah pada tahun 2014.

Katanya, pada waktu ini, pihaknya mempunyai 6,100 hektar tanah untuk ditanam dengan pokok getah di Kedah.

"Kami masih mempunyai 18,000 hektar tanah yang belum dibangunkan,'' ujarnya.
Seng Fatt menambah, TPB menjangkakan untuk menuai hasil getah sebanyak 2,000 tan metrik pada tahun depan.

Katanya, getah masih belum menjadi penyumbang tertinggi keuntungan TPB berbanding kelapa sawit.

Beliau memberitahu, dalam tempoh tiga hingga lima tahun akan datang, pihaknya menyasarkan untuk memperoleh 10 peratus keuntungan daripada sektor getah, tujuh hingga 10 peratus daripada Mardec dan 80 peratus masih daripada sektor kelapa sawit.

"TPB telah menanam kelapa sawit di kawasan seluas 102,000 hektar, 72,000 hektar daripadanya merupakan kawasan pokok matang manakala 30,000 daripadanya pokok masih muda.


"Syarikat turut merancang untuk menanam pokok kelapa sawit di kawasan baru seluas 6,000 hektar,'' ujarnya. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


KAKCIK SEROJA: Beli apa <b>di Langkawi</b>?...

Posted: 27 Jun 2011 12:00 AM PDT

sarah-najwan berkata...

dah jadi peti coklat kak..hehee

tulisan Allah kan kak kat kulit ular sawa tu..subhanallah...

bujal X berkata...

saya suka daim!haha~~

cheqna berkata...

maha besar Allah...
nampak kalimah Allah kat badan ular tu..
mama..mehla sket kelat tu =)

ibuintan berkata...

makin bulat lah adik makan cekelat hari2...

nak cekelat gak!

Daddy Ziyyad berkata...

saya selalu gi KLIA aja beli Daim tu...

tak sah kalau kita tak borong cekelat kan kalau ke Langkawi :)

kakcik berkata...

Mama SN...

alaaa.. peti ais dalam bilik hotel tu 'kemetot' je...

Ya - boleh nampak kalimah ALLAH, kan?

kakcik berkata...

bujal...

Daim tak suka kamu - nanti kamu gigit dia! :)

kakcik berkata...

Cheqna...

meh singgah kat umah mama. :)

kakcik berkata...

ibuintan...

adik dah memang bulat. :)

kakcik berkata...

Dr DZ...

coklat di KLIA adalah hampir 3 kali ganda lebih mahal dari di Langkawi.

ibu qaleesya berkata...

teringinnye nak makan coklat daim.. wahhh

ibu qaleesya berkata...

ada kalimah ALLAH dalam badan ular tu

makdara TERdiva berkata...

ho yeah! ho yeah!!!

rasanya sume org pegi langkawi cuma eksited nak beli cekelat..melainkan geng2 makcik kiah yg nak beli pinggan mangkuk periuk belanga..thehehe

@cu SaYaNg berkata...

sedap nye ferero...
jelas betul tulisan Allah kat ular tu

GreenJade berkata...

waaa i can see cekelat..meleleh liur ku kak. bak sket egegege

Tina Othman berkata...

ala sedapnya coklat, dah lah hantu coklat hehe

suri solehah berkata...

amoi kak cik datang langkawi tak cakap pun..kalau tak boleh datang umah...

gadisBunga berkata...

peti sejuk saya muat kakcik! ihihihih~

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum Kak CikS:)

MOga akak sihat2 di sana:)

ermmmmmm....tak beli Daim..memang tak sah kan kak..:):)

nyanyisunyi berkata...

aduhhh..ni yg tak tahan tguk coklat langkawi...ntah bila dpt pegi memborong coklat kt langkawi..

Zul berkata...

cokelat Daim tu, sgt sedap

jeBateja berkata...

OMG...OMG.....coklat....coklat....baksket kak.....ahakz...

Uikk..kat badan ular tu....kuasa Illahi erk....

mOnAlEa berkata...

kak chik, hanya DAIM yang lea nampak...hihihi

mokjadeandell berkata...

Syukur kakcik dapat ke Langkawi .Hari Sabtu lepas tersangkut disekolah untuk prog. motivasi.Sabtu ini pula larian 1 Malaysia....aduhai.

Yan berkata...

banyaknya borong Daim kak oiii...

ulaq tu anak saya semuanya tak berani touch.

Queenie berkata...

salam kakcik...

gambar last tuh...haizz, tanjat boboi! kakcik ker yg pegang tuh?
boboi tanjaaattt.....

ainnoraini berkata...

kakcik borong coklat jer ...lain tak de ke...

somuffins berkata...

KakCik
Kenapa beli coklat banyak cenggitu? Ooops, mahap bertanya soklan kepo.

sayangsayangibu berkata...

coklet sikit....(,")

ada lakaran kalimah Allah dkt kulit ular tu kan?

Amy Syaquena berkata...

kak cik hubby amy cakap juling mata dia tengok coklat.dia fav sangat coklat

kakcik berkata...

ibu qaleesya...

alamak! kalau dekat, boleh juga kakcik bagi sikit. :)

kakcik berkata...

ibu qaleesya...

tanda kebesaranNya. :)

kakcik berkata...

MDT...

kakcik memang tak pernah excited untuk beli pinggan mangkuk, selalunya En Suami yang lebih berminat! :)

kakcik berkata...

Acu...

kakcik beli tu sebab anak2 suka - kakcik kurang sikit.

Ya, memang jelas kalimah ALLAH yang tertera kat kulit ular tu. :)

kakcik berkata...

GreenJade...

meh datang ke rumah kakcik sementara stok masih ada. :)

kakcik berkata...

Tina...

jangan naik hantu bila nampak cekelat, dah la ya? :)

kakcik berkata...

Suri...

kakcik dah war2kan minggu lepas - tanya siapa nak temankan kakcik ke Langkawi, tapi tiada siapa yang dapat temankan...

kakcik berkata...

gB...

peti sejuk kat rumah kakcik pun muat! hehehe...

kakcik berkata...

Wa'alaikummussalam Tinie...

semoga Tinie dan keluarga juga sihat sejahtera sentiasa. :)

Daim tu nak beli kat sini - mahal.

kakcik berkata...

Ida...

kakcik kalau ke Langkawi memang habis beratus ringgit untuk beli coklat je. Sampai ditegur pegawai kastam kat lapangan terbang 'amboi! satu beg penuh coklat?' hehehe...

kakcik berkata...

Zul...

sedap bagi yang suka. Kakcik makan sebiji dua sahaja. :)

kakcik berkata...

jeBateja...

meh datang ke rumah kakcik. :)

kakcik berkata...

Monalea...

mungkin kerana pembungkusnya yang merah menyala itu. :)

kakcik berkata...

Cikgu...

Alhamdulillah. Begitu aturan Ilahi, akhirnya dapat juga saya ke Langkawi walau tak sempat ke Padang Besar. :)

kakcik berkata...

Yan...

ramai kaum kerabat yang dalam ingatan, itu yang kena beli banyak. :)

Kakcik pun tak berani sentuh ular tu!

kakcik berkata...

W/salam Q...

taklah kakcik berani nak sentuh ular tu, apalagi nak bergambar dengannya! :)

kakcik berkata...

Ainnoraini...

memang kakcik takde beli barangan lain kat sana. :)

kakcik berkata...

CS...

beli banyak - selain untuk anak, termasuk juga untuk anak-anak buah. :)

kakcik berkata...

Sya...

iya, ada lakaran kalimah ALLAH. :)

kakcik berkata...

Amy...

sampai juling??? :)

Orang lelaki jarang suka makan coklat, kan?

DrSinga berkata...

Ismail Grup kak??
pergi Idaman Suri tak ?? :)

ha ah lah... ada alif lam lam ha !!

kakcik berkata...

Pn Dr...

kakcik tak singgah pun ke Idaman Suri. Hanya di Hj Ismail Group sahaja. :)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved