ads

Selasa, 17 April 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Mar 2012 11:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 11:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Tanah kebun untuk <b>di</b> jual <b>di</b> Kubur Panjang, <b>Pokok Sena</b> Offer <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:40 AM PDT

Publish Date: 04-04-2012 21:40:29 | Contact name: Asmaniza | Location: Pokok Sena | Place: Kubur Panjang | 7 times displayed |

Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena, Mukim Rambai, Pendang, Kedah.

Terletak hampir dikawasan pekan Kubur Panjang. Ada akses jalan hingga ke kebun.

Jarak tanah kebun dari jalan kampung luar 250 ke 300 meter. Jarak sekolah rendah 400 meter.

Tanah kebun getah pertengahan umur dan masih mengeluarkan hasil.

Sesuai untuk pertanian dan pelaburan jangka panjang. Dijangka kawasan sekitar pekan akan dibangunkan.

Pelaburan untuk perumahan amat bersesuaian kerana keadaan tanah yang rata, lebar dan panjang.

Seluas 6 relung sepenjuru (sekitar 4.5 ekar). estimate luaskaki 272250 kps

Harga 450K nego.

* Mahu dijual segera oleh waris2. Hanya untuk yang serius dan benar2 berminat.

Berminat atau sebarang pertanyaan boleh hubungi NurAsmaniza 01114734167 @ Bashirun 0194238023.

Contact Asmaniza: Tanah kebun untuk di jual di Kubur Panjang, Pokok Sena

Send me an email with links to manage my Ad

BLOG KEDAH: 02 <b>di pokok sena</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:20 PM PST

URL Sumber Asal :-

GERAKAN TIMUR: Mahfuz Bakal Jual "Bandaraya <b>Pokok Sena</b> <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 02:03 AM PST

Mahfuz atau lebih dikenali sebagai Professor Serba Tahu ini sememangnya dikenali sebagai "penghujah hebat."  
Sebutlah bidang apa sekalipun, dari astronomi ke ekonomi, waima permasalahan metafizik yang melibatkan atom, atau dalam bahasa tasawwuf boleh dirujuk sebagai "nur", mampu dihuraikan secara terperinci dan ilmiah oleh Mahfuz.
Tidak hairanlah apabila dia berjaya mengangkat martabat Pokok Sena kepada status bandaraya berbanding bandar-bandar lain di Malaysia.  Dan cita-citanya untuk menjadi PM adalah selaras dengan "kelayakkan" yang ada padanya dalam bidang ekonomi persis yang diajar di Oxford.
Namun kali ini, Mahfuz mungkin terpaksa menjual "bandarayanya", gara-gara kenyataannya menuduh KBS menyediakan dana sebanyak RM30 juta untuk menaja gerakan JATI yang dipimpin oleh Dato' Dr. Hasan Ali.  
Sebelum ini, Dato Dr. Hasan Ali juga telah menyatakan hasrat yang sama terhadap Mahfuz.  
Tuduhan yang amat berat ini boleh membawa tanggapan negatif kepada Kementerian Belia Dan Sukan.  Menterinya, Dato Seri Ahmad Shabery Chik berkata tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah seperti sama, sekiranya Mahfuz masih mengemukakan dakwaan tanpa asas.
GT percaya, kenyataan dari Mahfuz ini hadir dari anugerah "kebijaksanaan" yang dimiliki.  Pastinya, Mahfuz punya sebab untuk berbuat demikian.  Apatah lagi, setiap perkataan yang keluar dari mulutnya dikawal oleh otak yang bernas, yang mampu menelaah permasalahan hidup, dari segi ekonomi, rohani dan jasmani.  
Walaupun dikhabarkan sekadar berpendidikan SRP, itu bukan halangan untuk Mahfuz, kerana he is gifted!  Bukti yang nyata, sehingga hari ini, rakyat Pokok Sena mahukan pemimpin "berfikiran jauh" dan "berwawasan" seperti Mahfuz ini.  Jasa Mahfuz membawa "pembangunan ekonomi dan infrastruktur" di Pokok Sena menunjukkan dia seorang yang "bijaksana"!
Kepada Dato Seri Ahmad Shabery Chik, GT cadangkan, jangan berlengah kerana dakwaan oleh Mahfuz ini, seandainya dibiarkan berleluasa bakal membenarkan dakwaannya.
Pembohongan seharusnya tidak diberi peluang untuk berlegar-legar di arena politik Malaysia.  
Sebelum sempat dia merealisasikan kata-kata kepimpinannya untuk menjual Putrajaya, pastikan Mahfuz terpaksa "jual" Pokok Sena terlebih dahulu!

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 07:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

18 rumah <b>di Kodiang</b> rosak dipukul ribut | Berita Harian

Posted: 29 Feb 2012 07:39 AM PST

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

29/02/2012 7:40pm

JITRA – Sebanyak 18 rumah di Kampung Kandis dan Kampung Kubang Beruang di Kodiang dekat sini rosak teruk akibat dilanda ribut yang berlaku petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4 petang itu, sebanyak lapan rumah rosak termasuk sebuah rumah roboh di Kampung Kandis manakala di Kampung Kubang Beruang, 10 rumah rosak termasuk dua buah kereta dihempap pokok.

Seorang mangsa, Rohana Ariffin, 43, dari Kampung Kandis berkata, semasa kejadian, dia bersama suami dan anak bongsunya berada di dalam rumah.

"Ketika itu hujan lebat diikuti angin kuat. Kami lari keluar rumah untuk selamatkan diri bila merasakan rumah seperti bergoyang dan apabila sampai di tanah (luar rumah), bahagian dapur rumah runtuh terus manakala ruang tamu dan bilik senget," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Kampung Kandis hari ini.

Dia berkata, kejadian itu berlaku dalam sekelip mata dan semua barang-barang di rumah itu iaitu televisyen, mesin basuh, peti sejuk dan peralatan dapur habis rosak dan tidak boleh digunakan lagi. – BERNAMA

Continued here:

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

Artikel Berkaitan:

  1. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  2. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  3. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  4. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  5. Rumah rosak dipukul ribut
  6. 27 rumah di Yan rosak akibat ribut
  7. Beratus rumah rosak dipukul ribut
  8. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  9. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  10. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
Posted by on Feb 29th, 2012 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

Halim Ahmad: Hantu Pelesit menyerupai Manusia

Posted: 22 Mar 2012 10:50 AM PDT

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 05 Feb 2012 03:37 AM PST

JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

SBPI <b>Kubang Pasu</b> Sekolah Berprestasi Tinggi

Posted: 03 Feb 2012 08:28 PM PST

Tahniah Buat Sekolah aku dulu yakni SBPI Kubang Pasu Kerana di anugerahkan sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi !! Aku adalah Pelajar batch pertama yang mengambil SPM di sekolah itu. Nama Batch Kami First Batch of Integrated (FBI).

Tahniah Buat semua Pengetua, Guru-guru, Bekas-bekas guru, Bekas-bekas pelajar, Pelajar  dan semua warga SBPI Kubang Pasu, Kedah.

 Golongan pendidik yang terawal.

Berikut adalah senarai Sekolah Berprestasi Tinggi:

Sekolah Menengah Imtiaz, Terengganu; Sekolah Menengah Kebangsaan Jalan Empat, Selangor; Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Perak; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Gombak, Selangor; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Kubang Pasu, Kedah; Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Pekan, Pahang; Sekolah Menengah Sains Alam Shah, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Muhammad Faris Petra, Kelantan; Sekolah Menengah Sains Miri, Sarawak; Sekolah Menengah Sains Seri Puteri, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Selangor, Kuala Lumpur; Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Pahang dan Sekolah Menengah Sains Muar, Johor;

BHarian

Aku dapat tahu berita ini daripada status salah seorang guru biologi aku, Cikgu Zahrul Fuad.

"the ones that love us, never really leave us "

About the author

wrote 549 articles on this blog.

Founder of Sjiehan.com. Engineering student.

cer citer: Ulat Ratus Serang Sawah <b>Di Kubang Pasu</b>

Posted: 01 Feb 2012 08:30 AM PST


 inilah ulat yang menyerang sawah di Kubang Pasu
JITRA – Sejenis ulat dikenali sebagai ulat ratus di kalangan pesawah telah menyerang lebih 200 hektar sawah di daerah Kubang Pasu sejak sebulan lalu menyebabkan kerugian lebih RM150,000.

Serangan ulat terbabit atau nama saintifiknya 'spodoptera mauritia' membabitkan kawasan milik lebih 100 pesawah.

Ulat ratus itu kebiasaannya menyerang daun pokok padi dan kemudian melarat ke tangkai buah menyebabkan batang pokok padi patah dan tidak boleh dituai.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Mohd Johari Baharum, berkata ulat ratus juga dikenali sebagai ulat kerbau berasal dari sejenis kupu-kupu yang membiak dengan cepat mengancam sawah padi. – BERNAMA

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 11:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 11:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Pengumuman : Tazkirah Maghrib Dato&#39; Seri Anwar Ibrahim <b>di Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 03 Apr 2012 03:08 AM PDT

gambar hiasan : kenangan DSAI bersama Syeikh Yusuf Al-Qaradhawi

Pengumuman :

Tazkirah Maghrib akan disampaikan oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim di Masjid Tengku Ahmad Tajuddin @ Masjid Lama Lorong Mayat Kuala Kedah pada 6hb April 2012 (Jumaat).

Semua muslimin dan muslimat dijemput hadir.

~info DPP Kawasan Kuala Kedah

02 di jitra - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jitra - Google Blog Search


my princess diary: sepetang hujan <b>di jitra</b>

Posted: 25 Mar 2012 09:29 PM PDT

as salam
dear diary,

Ahad : 2 kelas cancel , tinggal 1 kelas pukul 3 petang .

@ parking motor

aku : babe ! macam nak huuu ja .
ena : mana-mana ?
aku : tu dah nampak pokok hujan .
ena : eleh , macam tak biasa helmet masuk air hujan .
aku : ok . hujan sat g . siap lah !

@ dalam kelas

aku : weh , nak hujan .
lecturer : selagi tak ada sapa bangun terang lagi sekali , saya tak nak bagi balik .
kelas : ala..... encik .. nak hujan ni ..
kawan bangun : (terang dengan penuh semangat )
kelas : owh . . paham-paham , betu la tu . (sambil kemas buku )
aku : ena jom ! sat g helmet basah !
ena : xmo lari ! xlarat
aku : cepat ! ! !

@ parking motor

aku : tu la. . . bella dah cakap , hujan .
ena : mana nak tau , malas nak parking bawah tu ,beg berat (selalu xmau ngaku salah =..=" )
aku : jom lekaih ! beg basah ni , ada laptop g .
ena : nak redah ka ?
aku : parking bawah bumbung lu . ni , final project duk dalam beg nih . -_____-"

@ parking motor ada bumbung

ada mizar , so kami lepak dan bergossip sambil tunggu hujan berenti .

still seronok dengan muka tidak bersalah +__+"
aku pulak muka penuh rasa bersalah #___#"
mizar , duk tenung-tenung bumbleblue , ada hati nak bawak lettew . . ngeh ngeh ngeh
kasut puma ena yang berkilat macam baru lepas letak kiwi , kasut bata aku dah macam pukat  , segala sampah sarap duk lekat kat lubang-lubang tu .
eiiiii . . atas stokin ena ada menda apa tu ... ~_~"
muka masing-masing mintak penampar arab sambil duk tunggu hujan berenti 
huk huk . macam ustazah la pulop . hik hik hik . 
tak po aeh . . dop bolih jadi ustazah tuk anak-anak murid ,
jadi ustazah tuk anak ambe nanti pom molek jugok . ^___^v
like kalau malas nak komen n__nv

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang terap</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Kedah Ke KL: TUDIAA LAA!! Lagi Pas Masuk UMNO <b>di Padang</b> <b>...</b>

Posted: 10 Feb 2012 12:00 AM PST

Semalam berlangsungnya penyerahan borang keahlian baru UMNO di Padang Terap. Dalam keahlian baru UMNO itu ada diselitkan dengan geng Terap Care, salah satu badan bergerak dari Pas.

Alhamdulillah..majlis penyerahan borang keahlian SMP dan borang keahlian UMNO berjalan dengan lancar di Kampung Bukit Nyamuk semalam. Seramai 50 org pemuda daripada Malau, Bkt Nyamuk, Kuala Janing dan Bukit Endin telah menyerahkan borang keahlian SMP. Ada diantara mereka adalah bekas ahli Terapcare (PAS). Seramai 20 org pemuda jugak telah menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Ketua Pemuda UMNO Kedah/Padang Terap Hj Badrol Hisham. Lebih membanggakan lagi apabila 2 org anak kepada pengerusi PKR Bukit Nyamuk jugak turut menyertai UMNO.

Ironinya bulan lepas, 2 org ahli UMNO Bukit Nyamuk telah masuk PKR dan majlis dibuat dirumah pengerusi PKR Bukit Nyamuk namun takdir Allah, mlm semalam 2 org anak dia telah dibukakan pintu hatinya oleh Allah untuk bersama2 berjuang dengan kami di dalam UMNO..TAHNIAH..SELAMAT DATANG BUAT SAHABAT BARU UMNO PADANG TERAP..KAMI MENGALU-ALUKAN KEDATANGAN KALIAN.

Ada sapa-sapa nak masuk tender untuk bida projek membina muzium Pas Padang Terap dan Terapcare tak? Tak perlu lesen kontrak, cukup sekadar tunjukkan no keahlian pas saja. Ahli seumur hidup Pas diutamakan, borang tender boleh didapati di MTD Pas Pedu..atau hubungi yb Nasir Zakaria dan Miezan..

Majlis yang sangat santai, tanpa protokol, tenang dan yg penting skali..sangat INTIM..pakai kain pelekat lagi..janji matlamat tercapai..pemuda yg berbaju putih dn berambut ala-ala mat emo tu adalah anak kepada pengerusi pkr Bkt Nyamuk.

Mc ucapkan syabas kepada Troopers TMK  Padang Terap kerana membawa info yang berharga ini.



McTheory:
Pada sesiapa yang nak masuk UMNO tu boleh contact kami.. jangan malu-malu.

02 di pendang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pendang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: 34 rumah <b>di Pendang</b> dilanda banjir lumpur

Posted: 13 Apr 2012 04:49 PM PDT

PENDANG -- Sebanyak 34 rumah di empat kampung di Mukim Air Putih dekat sini dilanda banjir lumpur sedalam 0.2 meter awal hari ini.

Empat kampung yang terlibat dalam banjir lumpur itu ialah Kampung Kilang Kechil (lima rumah), Kampung Lanjut Binjal (12), Lorong Haji Daud, Air Putih (dua) dan Kampung Air Putih (15).

Talib Arifin, 70, yang tinggal di Kampung Kilang Kechil berkata hujan lebat pada pukul 12.30 tengah malam hingga 1.30 pagi ini menyebabkan air bukit di kawasan kuari tanah itu mengalir deras secara tiba-tiba dan masuk ke dalam rumahnya dan jiran yang lain.

"Masa kejadian saya dan isteri Azizah Md Rejab, 64, sedang tidur. Apabila tersedar, kami dapati air sudah mula masuk ke dalam bilik...air naik secara mendadak dan kami tak sempat menyelamatkan barang-barang," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian hari ini.

Talib yang tinggal berdua sahaja bersama isterinya, berkata kawasan rumahnya dan jiran yang terlalu rendah menyebabkan kerap berlaku banjir kilat tetapi ini banjir lumpur ini yang terburuk pernah berlaku dalam tempoh 50 tahun.


Sepasang warga emas Che Wa Endut, 72, dan suaminya Hamid Din, 74, yang hanya tinggal berdua di rumah mereka pula sedih kerana banjir lumpur itu merosakkan barangan persiapan untuk menunaikan ibadah haji tahun ini.

"Dah tiga kali banjir lumpur ni. Mak cik dah tua dan tak mampu lagi untuk cuci rumah dan barangan yang terkena lumpur," katanya.

Tinjauan mendapati mangsa yang terlibat sibuk mencuci rumah mereka yang diselaputi lumpur dan membasuh barangan yang masih boleh digunakan seawal pukul 8 pagi ini.

Sementara itu lapan rumah di Kampung Belakang Sekolah Bukit Jenun dan lima rumah di Kampung Bukit Jenun dekat sini ditemggelami air sedalam 0.2 meter kira-kira pukul 2 pagi ini.

Ketua Operasi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia Pendang Mohd Izzuddin Inus Meah berkata pihaknya telah mengarahkan 20 anggota melakukan kerja-kerja membersih rumah yang dilanda banjir lumpur bermula seawal pukul 8  pagi ini. -- Bernama

BLOG KEDAH: 02 <b>di pendang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Shafie Nor: Mangsa ribut <b>di Pendang</b> dapat bantuan baiki rumah rosak

Posted: 08 Apr 2012 06:33 AM PDT

PENDANG, AHAD, 08 April, 2012: 40 sukarelawan dari pelbagai agensi bergotong royong memperbaiki 10 rumah di beberapa kampung di sini yang rosak selepas dipukul ribut pada 26 Mac lalu. 
Bantuan bagi memperbaiki bumbung rosak sebanyak RM10,000 kepada keluarga terbabit disalurkan oleh Yayasan Prihatin Kemiskinan dan Pendidikan Kedah (YPKPK) dan Bank Rakyat.

Kerja gotong-royong itu dilakukan sukarekawan daripada Jabatan Pertahanan Awan Malaysia (JPAM), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dan Jabatan Belia Negeri Kedah.

Setiausaha YPKPK, Mohd Nazri Sulaiman, berkata bantuan itu diberikan kerana keluarga terbabit tidak mampu untuk memperbaiki semula rumah mereka selepas kebanyakan rumah itu rosak di bahagian bumbung akibat diterbangkan angin dan dihempap pokok besar. 
"Program gotong royong ini kita jalankan selama dua minggu iaitu bermula Isnin lalu bagi membolehkan semua rumah terpilih dapat siap selewat-lewatnya Khamis depan," katanya ketika ditemui selepas melawat rumah rosak di Kampung Batu 15 1/5 di sini. 
Nazri berkata, antara kampung yang terlibat adalah Kampung Batu 15 1/5 dan Batu 16 Pendang dan Kampung Lubuk Reba, Paya Mat Insun dekat sini. 
Turut hadir pada majlis gotong royong berkenaan Pengurus Bank Rakyat Cawangan Pendang, Zulhan Othman.
Sementara itu, seorang mangsa ribut Hasan Endut, 86, berkata beliau amat berterima kasih kepada YPKPK dan Bank Rakyat kerana turun padang bagi membantu membaiki semula rumahnya yang rosak di bahagian ruang tengah dan dapur akibat ditimpa pokok. 
Katanya, dengan keadaannya yang uzur, dia tidak mampu untuk mencari wang bagi membaik pulih rumah miliknya yang berusia 50 tahun itu. - BERNAMA 
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved