ads

Sabtu, 12 Mei 2012

02 di lunas kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di lunas kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 07:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 07:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 07:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 07:27 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2011 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mustapa ...

KOMANDO PERANG SIBER: PROGRAM "SEPETANG KARIPAP <b>...</b>

Posted: 16 Dec 2011 02:46 AM PST

DENGAN MUKA MONYOK PAK NUAR BERSUARA "BYE-BYE"

PAK NUAR TELAH MERANCANG SUATU ACARA PADA 18 DISEMBER 2011 DI LUNAS, KEDAH. PAK NUAR AKAN ADAKAN PROGRAM "SEPETANG BERSAMA SAIFUDDIN DAN ANWAR". MUNGKIN PETANG TERAKHIR SEBELUM PAK NUAR AKAN KEMBALI KE 'HABITAT' BELIAU SEKIRANYA DIDAPATI BERSALAH....SUNGAI BULOH....ANDA BOLEH DAPATKAN MAKLUMAT DI MASJID POLITIK SEKITAR KULIM. SEGALA RISALAH POLITIK ADA DI SINI.

TARIKH: 18/12/2011
TEMPAT: LUNAS
PUKUL : 1700( 5 PETANG)

KSP: KPS CADANGKAN PAK NUAR UBAH PROGRAM TERSEBUT MENJADI " SEPETANG KARIPAP BERSAMA PAK NUAR"

Full content generated by Get Full RSS.

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

[unable to retrieve full-text content]menteri kedah ini bodoh.. wajar dipecat. YB Datuk Saifudin Nasution wajar dipaksa bertanding di DUN LUNAS semula, dan dilantik jadi MB Kedah yang baru.. BalasPadam. kamaruzzaman Jan 29, 2012 12:11 AM. kalau nak ...
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BRIGED MP SEGAMBUT: MB <b>KEDAH</b> NI MEMUALKAN JUGA?

Posted: 28 Jan 2012 11:33 PM PST

Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak sedia dipecat berikutan tindakan penggantungan lima pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1971 sehingga mencetuskan kontroversi dalam pakatan pembangkang

Azizan berkata, beliau tidak takut dan sesiapa yang mengkritiknya harus belajar undang-undang terlebih dahulu, lapor Berita Minggu.

Pemimpin PAS itu menjelaskan, AUKU masih terpakai di KUIN kerana institut pengajian tinggi itu tertakluk kepada peraturan Menteri Pengajian Tinggi, termasuk harus melaksanakan akta kontroversi itu.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa KUIN digantung pengajian, antaranya kerana dituduh menyertai demonstrasi, memberikan ucapan kepada umum dan mengadakan sidang akhbar berhubung bantahan pembukaan Sekolah Insan Bestari yang menggunakan bangunan tahfiz.

Bagaimanapun tempoh penggantungan bagi empat daripadanya telah tamat.

Tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak, termasuk NGO, kumpulan pelajar dan daripada dalam Pakatan Rakyat sendiri apabila Azizan didakwa mengetepikan persetujuan bersama dalam Buku Jingga yang mahu menghapuskan akta itu.

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 07:29 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search. Posted: 02 Jun 2011 12:00 AM PDT. PADA Sabtu lalu, penulis berkesempatan menghadiri majlis perjumpaan Ahli Majlis ...

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

&#39;Ostad&#39; Tua Dicekup Khalwat Bersama Wanita Muda <b>Di</b> Permatang <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2012 10:42 PM PST

A.S: Puak mana la pakai title Ustaz ni! Diharap jangan la juak PAS.. 
Aku sentiasa bersangka baik..
Sungguh memalukan, 
Dahlah berumur, khalwat dengan wanita muda pula di kawasan parlimen Anwar tandey....

Ostad ni sure geng nafsu kuda punya..
 Kalau mampu, baik kahwin saja..
menjatuhkan maruah agama betul la..


Seorang pengarah syarikat produk makanan yang juga kakitangan awam sebuah syarikat pelabuhan bergelar ustaz dicekup kerana bersekedudukan dengan seorang wanita bukan muhrim di sebuah rumah dekat Pangsapuri Pesona, di sini, petang semalam.

Serbuan ke atas rumah yang terletak di Blok A pangsapuri itu dilakukan Biro Keselamatan Persatuan penduduk Pangsapuri Pesona, kira-kira jam 6 petang selepas menerima aduan daripada jiran tetangga. Difahamkan, lelaki berusia lingkungan 50-an itu sudah berkahwin dan mempunyai anak dan tinggal di Lunas, Kedah.

Difahamkan juga, rumah di pangsapuri itu dibeli dari seorang doktor kira-kira dua tahun lalu hanya dijadikan sebagai tempat persinggahan. Sementara itu, wakil biro yang hanya mahu dikenali sebagai Lan berkata, intipan sudah dibuat ke atas rumah berkenaan sejak setahun lalu selepas pihaknya banyak menerima aduan daripada jiran lelaki berkenaan. Menurutnya, lelaki itu didakwa menggunakan tiga kenderaan berbeza setiap kali singgah ke pangsapuri itu, selain mendakwa setakat ini kira-kira enam wanita berlainan dibawa masuk ke rumah berkenaan.

 "Ketika serbuan dilakukan, lelaki itu enggan memberi kerjasama dan hanya membuka pintu selepas kira-kira 20 minit diketuk. Apabila pintu dibuka, dia hanya berkain pelekat dan berbaju, manakala wanita itu pula sudah menanggalkan tudungnya. "Pada mulanya, dia memberitahu bahawa wanita berusia lingkungan 20-an itu adalah anaknya. Tetapi, apabila pemeriksaan dilakukan ke atas kad pengenalan kedua-dua mereka mendapati sebaliknya.

Dia kemudiannya menukar kenyataan pula dengan mengatakan wanita itu anak saudaranya dan memberi alasan mahu memberikan gula kepada wanita itu," katanya. Dalam pada itu, ibu wanita berkenaan yang tiba tidak lama kemudian dilihat terkejut dengan situasi yang berlaku dan mengakui lelaki itu adalah anak angkatnya. Pengerusi Kariah Masjid Timah, Ibrahim Talib turut hadir bagi memberi nasihat kepada pasangan berkenaan. Kedua mereka kemudiannya diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan selanjutnya.-SH

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di lunas kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 07:30 PM PST

URL Sumber Asal :-

KOMANDO PERANG SIBER: USTAZ KAMAL SAIDIN <b>DI LUNAS</b> <b>...</b>

Posted: 25 Feb 2012 12:33 AM PST

ESOK CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN DI KAMPUNG BATU 6, LUNAS, KEDAH
KPS: USTZ KAMAL SAIDIN GEMPUR LUNAS, KEDAH MALAM ESOK

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Hebahan Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus <b>di Gurun Kedah</b>

Posted: 11 May 2012 03:42 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Hebahan: Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah. Kuliah Perdana Ustaz Azhar Idrus di Gurun Kedah Penceramah: Ustaz Azhar Idrus Tarikh: 18 Mei 2012. Waktu: Jam 9.00 malam. Tempat: Surau Perwaja, Gurun, Kedah ...

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 03:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 11:56 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Sejarah Pengurusan Wakaf <b>Di Negeri Kedah</b> | Majlis Agama Islam <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:53 PM PDT

Pengurusan Wakaf Sebelum Tanah Melayu Merdeka

Sebelum Tanah Melayu merdeka Kerajaan Negeri Kedah telah mewujudkan Ordinan Agama Islam dan pada masa itu negeri Kedah telah berada di bawah pengaruh British. Tiada undang-undang khusus mengenai wakaf diwujudkan. Pentadbiran Agama Islam dilaksanakan melalui Majmag Masyaih Islam di mana Syeikul Islam dilantik oleh Sultan sebagai mengetuai urusan pentadbiran Islam dan dilantik seorang Khadi Besar sebagai pegawai khusus untuk mentadbir hal ehwal agama Islam.

Tanah-tanah wakaf telah ditadbir urus mengikut keminiti masyarakat setempat di mana Imam atau penghulu masjid-masjid menguruskan harta-harta wakaf masjid dan perkuburan Islam. Bagi tanah-tanah wakaf yang bukan untuk tujuan umum nazir khas telah dilantik oleh pewakaf untuk menguruskan harta wakaf mengikut tujuan dan kehendak pewakaf.

Walaubagaimanapun pada masa itu pejabat-pejabat tanah telah memainkan peranan sebagai pendaftar harta wakaf di mana harta-harta wakaf didaftarkan sebagai tanah reserve kerajaan. Di bawah pengaruh pentadbiran British tanah-tanah wakaf disenaraikan di dalam tanah RC (reserve Certificate), tanah-tanah wakaf didaftar dan diletakkan nombor RC, lot, syarat tanah seperti tapak masjid, tanah perkuburan orang Islam, tapak sekolah agama dan lain-lain di samping dinyatakan pemegang hakmilik seperti Khadhi Besar, Imam Masjid, Penghulu Masjid dan lain-lain. Pendaftaran wakaf ini dilaksanakan sehingga Tanah Melayu merdeka dan Enakman Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah diwujudkan.

Undang-undang Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah

Undang-undang khusus wakaf di Negeri Kedah telah ditubuhkan pada tahun 1962 serentak dengan penubuhan Majlis Agama Islam Negeri Kedah sebagai sebuah badan berkanun Kerajaan Negeri. Undang-undang tersebut dikenali sebagai Enekmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah No 9. tahun 1962. Di dalam enakmen tersebut telah memperuntukan bahawa harta-harta wakaf terserah milik dan terletakhak kepada Majlis Agama Islam Negeri Kedah sebagai pemegang amanah tunggal wakaf di negeri Kedah.

Enakmen ini ditubuhkan selaras dengan Perlembagaan Malaysia yang ditubuhkan selepas Tanah Melayu merdeka pada tahun 1957 di mana hal ehwal Agama Islam diserahkan kepada kuasa negeri iaitu Sultan sebagai pemerintah. Sehinggalah tahun 2008 kerajaan Negeri Kedah telah meluluskan Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008 bagi menggantikan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah No 9. tahun 1962 bagi tujuan penambahbaikan dan penyeragaman Undang-undang di antara negeri-negeri di Malaysia.

Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008

Pengurusan wakaf di Negeri Kedah dilaksanakan berdasarkan Enakmen Pentadbiran Undang-undang Islam (Kedah Darul Aman) 2008 seksyen 52 :

Walau apapun apa-apa peruntukan yang berlawanan yang terkandung dalam mana-mana surat cara atau perisytiharan yang mewujudkan, mengawal, atau menyentuh perkara itu, Majlis hendaklah menjadi pemegang amanah yang tunggal :-

(a) semua wakaf, sama ada wakaf am atau wakaf khas;
(b) semua nazr am;
(c) segala jenis amanah yang mewujudkan apa-apa amanah khariat bagi menyokong dan memajukan Agama Islam atau bagi faedah orang-orang Islam mengikut hukum syarak.

Dan seksyen 53 : Semua harta yang tertakluk kepada seksyen 52 hendaklah tanpa apa-apa pindah hak, serah hak, atau pindah milik, dan dalam hal harta tak alih sebaik sahaja didaftarkan di bawah undang-undang bertulis yang berhubungan dengan tanah, terletak hak pada Majlis, bagi maksud wakaf, nazr am atau amanah yang menyentuh harta itu.

Dengan pengwujudan Enakmen ini semua harta-harta wakaf tak alih seperti tanah, rumah, bangunan dan lain-lain yang mempunyai dokumen hakmilik didaftarkan di atas nama Majlis Agama Islam Negeri Kedah. Pentadbiran Majlis melalui Bahagian wakaf dipertanggungjawabkan untuk mengurus, mentadbir serta membangunkan harta-harta wakaf di negeri Kedah mengikut tujuan wakaf yang telah ditetapkan dan selaras dengan hukum syarak.

BLOG KEDAH: <b>di negeri kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DAP <b>Kedah</b> ugut akan bertanding tiga penjuru <b>di</b> PRU13. | UtaraNews

Posted: 26 Mar 2012 05:00 AM PDT

Jika DAP gagal mendapatkan lebih banyak kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang, parti itu mungkin tidak mempunyai pilihan tetapi akan berentap dalam pertandingan tiga penjuru.

ADUN tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik berkata, ini bukan hasrat parti mahupun keinginan rakyat tetapi kerana landskap politik di negeri itu telah berubah sejak pilihan raya umum 2008.

Lee, yang merupakan ADUN Kota Darulaman, menambah bahawa parti itu mahu memainkan peranan lebih besar dalam kerajaan negeri Kedah, dan oleh itu ia berhasrat mempunyai perwakilan yang lebih besar di negeri ini.

"Kami tidak menuntut, kami akan serahkan kepada kepimpinan pusat untuk memutuskannya dan kita akan menghormati keputusan itu tetapi kami ingin mendapatkan lebih banyak kerusi kerana kita mempunyai kubu kuat di Kedah juga," katanya kepada Malaysiakini.

"Ia bukan kerana kita mahu mengurangkan pengaruh PAS di negeri ini tetapi disebabkan oleh kesan limpahan sokongan yang kuat untuk Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng di Pulau Pinang, sokongan untuk kami di sini semakin meningkat," katanya.

Lee merujuk kepada pengumuman Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak semalam bahawa DAP tidak akan mendapat sebarang kerusi tambahan dalam pilihan raya umum akan datang.

Azizan dipetik oleh media sebagai berkata pengagihan kerusi di kalangan PAS, PKR dan DAP adalah berdasarkan status quo 2008.

Lee yang tidak bersetuju dengan kenyataan Azizan, berkata beliau tidak pasti sama ada pesuruhjaya PAS negeri itu "hanya bermain politik atau mahu mencetuskan masalah kepada Pakatan Rakyat di Kedah".

Menurut Lee, menteri besar telah beberapa kali membuat kenyataan seumpama itu.

Lee turut mendedahkan bahawa DAP berminat bertanding di enam kerusi Dewan Undangan Negeri dan dua kerusi parlimen dalam pilihan raya umum akan datang.

Bagaimanapun, beliau tidak pasti bila kepimpinan gabungan pusat akan memutuskan kerana mereka belum bertemu untuk membincangkan peruntukan kerusi di negeri ini.

Kini terdapat 36 kerusi negeri di Kedah - Pakatan mempunyai 20, BN 14 dan terdapat dua Bebas - di Lunas dan Bakar Arang.

Pada 2008, PAS bertanding 24 kerusi negeri dan menang 16, PKR bertanding 11 tetapi menang empat, di mana dua daripada mereka kemudian menjadi ADUN Bebas. DAP menang satu kerusi, manakala baki 14 kerusi lagi dipegang oleh BN.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 01:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 01:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kubang pasu</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Tarikh tutup 1 April 2012. Maktab Rendah Sains MARA Kubang Pasu or MRSMKP located up north peninsular Malaysia are among MRSM established result of RMK 8 with as much as cost ...

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Kursus <b>di Langkawi</b> « MWA Webmaster.com

Posted: 19 Apr 2012 06:44 PM PDT

Bermula 16 April 2012 hingga 22 April 2012 admin mengikuti Kursus Pembangunan Portal Jabatan di Akademi Pengangkutan Jalan Malaysia, Langkawi.

I'm a freelance website designer based in Sungai Petani, Kedah. I have over 10 years experience in Information Technology. Now serving with the Road Transport Department. Prior to present themselves on the Internet, I do work part time jobbing repair and maintenance of client computer from home. In addition, I am also involved in developing the staff database system in the office. Although still new present themselves, I get the attention of several corporations. For now, I expect the trust from you to help you explore the world. My policy, relations with customers never stop and helping to customer satisfaction.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


JayHemSem: Balik Kampung <b>di Yan Kedah</b>

Posted: 06 May 2012 04:09 AM PDT

Aku ni sebenarnya generasi mereka yang mak bapak berhijrah ke KL untuk mencari rezeki, jadinya boleh dikatakan aku ni orang bandarlah. Keluarga sebelah arwah bapa aku pulak berhijrah dan menetap kat KL tahun 1970-an dulu tapi ada lagi la kampung di Kedah sana. Memang setiap tahun pun aku dan keluarga akan balik ke Kedah berjumpa sanak saudara di sana. Awal bulan Mac yang lepas, aku berkesempatan la ke Kedah sebab sepupu aku berkahwin. So, mari kita ikuti perjalanan pulang ke kampung mak aku:  R&R Gurun ni aku tengok dalam tips2 di Foursquare kata surau dia best, so aku pun pergi la singgah semayang sekejap pastu alang-alang wusha la sekali. Memang betul best pun. Sejuk, tenang dan aman jer rasa kat dalam surau tu walaupun takde air-cond. Sangat menarik. Lepas je R&R Gurun ni, ada satu persimpangan keluar baru di Pendang. Kami keluar di situ dan menuju ke Kota Sarang Semut. Kampung mak aku sebenarnya di Pendang tapi dah berpindah ke tempat lain setelah arwah datuk meninggal. Singgah dulu kat rumah nenek aku di tepi sawah:

 Jarang aku nak dapat tengok pokok kekabu macam kat gambar bawah ni: Lepas melawat nenek, pergi pulak rumah kakak sulung mak aku. Nama kampung ni Kampung Jemerlang. Kat Kedah ni nama tempat pelik-pelik, tapi kat negeri memana pun nama pelik-pelik jugak. Esoknya kenduri sebelah lelaki. Orang rumahnya orang Kelantan.
Tak lama menginap di Kedah. Keesokkan harinya dah balik ambik isteri di Ipoh dan seterusnya balik KL. Dalam perjalanan balik ke KL, terserempak dengan Pau Yik Mun kat R&R Ulu Bernam. Ada pernah sekali tu tengok kat TV katanya sedap pau Yik Mun ni. So, aku pun beli la sikit. Memang sedap pun. Nanti kalau berkesempatan balik Ipoh rumah mertua nak singgah dan beli lagi pau ni.

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:08 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 01:16 AM PST

URL Sumber Asal :-

Karnival Kerjaya 2011 <b>di Yan Kedah</b> | Jawatan Kosong Kerajaan

Posted: 01 Nov 2011 11:32 PM PDT

Posted by  in Wednesday, November 2nd 2011   

Cendana Putih liked this post

Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

TIPS BANTUAN UNTUK ANDA YANG MASIH MENCARI KERJA DAN GAGAL TEMUDUGA468x60 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

ban1 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

4ca9c4a008fce468x60 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

jawatankosongkerajaan2020.1 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah2 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Tarikh : 19 November 2011 (Sabtu)
Masa : 9.00 pagi-4.00 petang
Tempat : Pantai Murni, Yan, Kedah
Penyertaan Majikan : 20 syarikat
Aktiviti : Temuduga Terbuka

Untuk Teruskan, Sila Klik "LIKE"@"TWEET"@" +1" Di Atas 

kerja kerajaan 300x251 Karnival Kerjaya 2011 di Yan Kedah

Anda suka jawatan ini? Jangan lupa klik "LIKE"

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email...

Sila periksa EMAIL sekarang untuk pengesahan subscribe ini

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2012 02:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

Asrama lelaki SMA Nahdzah <b>di Yan, Kedah</b> terbakar |

Posted: 24 Jan 2012 02:19 AM PST

[unable to retrieve full-text content]YAN: Sebuah bilik asrama lelaki Sekolah Menengah Agama (SMA) Nahdzah, Bukit Besar dekat sini musnah dalam satu kebakaran pada jam 12.40 tengah hari tadi dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM10,000.

kasEh sElaSih: #22) Pulau Songsong, <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>, 3-4 Feb, 2012

Posted: 16 Mar 2012 04:36 AM PDT

Salam, kali ni mahu share foto waktu aku dan rakan-rakan berjimba di Pulau Songsong.. Pulau Songsong? (dengan nada tinggi) mesti tertanya-tanya kat mana kan. Actually, aku pun tak lah expect tinggi2 sgt kat Pulau yang tak ketahuan nih.. tapi atas permintaan Kak D, aku dan rakan2 yang lain (Isk, In) pun follow saje Cik Tree n Kak D balik ke kampung mereka di Yan Kedah.

Perghh..sungguh tak sangka, kat Yan, Kedah pun ada tempat bercuti! Bak kata Isk, "percutian di Yan".

Pagi-pagi tu kami menjengah ke Jeti Kg Nelayan untuk mencari Nasi Lemak. Terbaekkk lah! Sodap dan murah. First time beli n makan nasi lemak dengan sambal ikan selar. Option lain, telur dadar, sambal sardin, dan sambal bilis.
Lepas layan sunrise yang tak berapa rise kat Jeti, kami pun pulang dan start packing. Sempat beli ikan termenung yg fresh-fresh (baru naik dari laut) kat pasar nak bakar.
Sebaik aja bot sampai, oh ya kami naik bot nelayan untuk ke sana (first time nih!!~jakun) yang mana bot nelayan tersebut bolehlah disewa dengan harga RM200 pergi balik.

Panas boleh tahan jugak la. Tulah sebabnya nelayan kulit mereka agak gelap, sebab kadang-kadang berminggu-minggu di lautan, panas terik membakar kulit.. aduhai, terharu sangat dengan jasa-jasa para nelayan. Tanpa mereka-mereka nih, tak dapatla makan ikan yang sedap-sedap tu!Perjalanan mengambil masa lebih kurang satu jam. Air laut warna hijo.. terpegun sat. sereyes, tak expect kecantikan camnih!

Aku terpegun, kagum melihat kejernihan air laut tersebut. Rupanya, Pulau ni adalah pulau yang tak berpenghuni milik kerajaan. So, memang jarang orang datang melainkan kaki-kaki pancing. Jadinya, pantai ini masih kekal cantik dan terpelihara.

Ada jugak banglo lama kat sini, tapi katanya, dulu ia adalah bekas markas tentera.

So, inilah lunch kami!! TerbaEKKK!!! Ikan fresh, letak kunyit pun sampai menjilat jari. Aku makan tak kurang 5 ekor (rasanya lebih kepada 10 ekor jugak laa..hihi).. sadapp sangatt, lagi sadapp bila dicicah dengan air asam! perghhh... rasa cam nak menetap terus kat Yan lah!

Pulau ini dikelilingi oleh batu kawi.. oh, ni la pertama kali seumur hidup melihat batu ni. Batunya macam kapur, boleh dibuat tulis-tulis.

Dek kerana airnya yang telus dan transparent, ikan berenang pun boleh nampak. nah, tak perlu pergi sampai ke Perhentian kan.. (ceh, exaggerate la pulak.. ;P)
Air di sini tenang. macam mandi kat swimming pool, sebab struktur pantainya yang mendatar (laguna). berenang dengan senang hati, sampai tak perasan tak pakai sunblock atau apa2 protection. balik, masing2 macam asal dari India. kihkihkihh...

Kami spend seharian di sini. Pulang lebih kurang pukul 8 malam. Oh ya, bot tadi sesudah hantar kami, terus aja meninggalkan kami di pulau. Datang kembali bila air pasang, yakni malam lah..

Memang terbaekk lah!


p/s: kalau sesiapa berminat untuk pergi, bolehlah kontek Kak D eh. tak rugi... :)

kasEh sElaSih: #22) Pulau Songsong, <b>Yan</b>, <b>Kedah</b>, 3-4 Feb, 2012

Posted: 16 Mar 2012 04:36 AM PDT

Salam, kali ni mahu share foto waktu aku dan rakan-rakan berjimba di Pulau Songsong.. Pulau Songsong? (dengan nada tinggi) mesti tertanya-tanya kat mana kan. Actually, aku pun tak lah expect tinggi2 sgt kat Pulau yang tak ketahuan nih.. tapi atas permintaan Kak D, aku dan rakan2 yang lain (Isk, In) pun follow saje Cik Tree n Kak D balik ke kampung mereka di Yan Kedah.

Perghh..sungguh tak sangka, kat Yan, Kedah pun ada tempat bercuti! Bak kata Isk, "percutian di Yan".

Pagi-pagi tu kami menjengah ke Jeti Kg Nelayan untuk mencari Nasi Lemak. Terbaekkk lah! Sodap dan murah. First time beli n makan nasi lemak dengan sambal ikan selar. Option lain, telur dadar, sambal sardin, dan sambal bilis.
Lepas layan sunrise yang tak berapa rise kat Jeti, kami pun pulang dan start packing. Sempat beli ikan termenung yg fresh-fresh (baru naik dari laut) kat pasar nak bakar.
Sebaik aja bot sampai, oh ya kami naik bot nelayan untuk ke sana (first time nih!!~jakun) yang mana bot nelayan tersebut bolehlah disewa dengan harga RM200 pergi balik.

Panas boleh tahan jugak la. Tulah sebabnya nelayan kulit mereka agak gelap, sebab kadang-kadang berminggu-minggu di lautan, panas terik membakar kulit.. aduhai, terharu sangat dengan jasa-jasa para nelayan. Tanpa mereka-mereka nih, tak dapatla makan ikan yang sedap-sedap tu!Perjalanan mengambil masa lebih kurang satu jam. Air laut warna hijo.. terpegun sat. sereyes, tak expect kecantikan camnih!

Aku terpegun, kagum melihat kejernihan air laut tersebut. Rupanya, Pulau ni adalah pulau yang tak berpenghuni milik kerajaan. So, memang jarang orang datang melainkan kaki-kaki pancing. Jadinya, pantai ini masih kekal cantik dan terpelihara.

Ada jugak banglo lama kat sini, tapi katanya, dulu ia adalah bekas markas tentera.

So, inilah lunch kami!! TerbaEKKK!!! Ikan fresh, letak kunyit pun sampai menjilat jari. Aku makan tak kurang 5 ekor (rasanya lebih kepada 10 ekor jugak laa..hihi).. sadapp sangatt, lagi sadapp bila dicicah dengan air asam! perghhh... rasa cam nak menetap terus kat Yan lah!

Pulau ini dikelilingi oleh batu kawi.. oh, ni la pertama kali seumur hidup melihat batu ni. Batunya macam kapur, boleh dibuat tulis-tulis.

Dek kerana airnya yang telus dan transparent, ikan berenang pun boleh nampak. nah, tak perlu pergi sampai ke Perhentian kan.. (ceh, exaggerate la pulak.. ;P)
Air di sini tenang. macam mandi kat swimming pool, sebab struktur pantainya yang mendatar (laguna). berenang dengan senang hati, sampai tak perasan tak pakai sunblock atau apa2 protection. balik, masing2 macam asal dari India. kihkihkihh...

Kami spend seharian di sini. Pulang lebih kurang pukul 8 malam. Oh ya, bot tadi sesudah hantar kami, terus aja meninggalkan kami di pulau. Datang kembali bila air pasang, yakni malam lah..

Memang terbaekk lah!


p/s: kalau sesiapa berminat untuk pergi, bolehlah kontek Kak D eh. tak rugi... :)

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 01:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2012 02:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

Asrama lelaki SMA Nahdzah <b>di Yan, Kedah</b> terbakar |

Posted: 24 Jan 2012 02:19 AM PST

[unable to retrieve full-text content]YAN: Sebuah bilik asrama lelaki Sekolah Menengah Agama (SMA) Nahdzah, Bukit Besar dekat sini musnah dalam satu kebakaran pada jam 12.40 tengah hari tadi dengan kerugian dianggarkan kira-kira RM10,000.
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved