ads

Selasa, 10 Julai 2012

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di changlun</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2012 11:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PERHILITAN rampas 46 tenggiling <b>di Changlun</b> – Perak Today

Posted: 28 May 2012 06:25 AM PDT

ALOR SETAR: Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) Kedah dan Pulau Pinang merampas 46 tenggiling bernilai RM42,500 di Changlun, yang dipercayai cuba diseludup ke negara jiran, pagi tadi.

Pengarah PERHILITAN Kedah, Rahim Ahmad, berkata rampasan itu hasil pemerhatian empat anggota penguatkuasa jabatan itu selama sebulan terhadap aktiviti penyeludupan haiwan eksotik ke negara jiran.

"Awal pagi ini, mereka menahan kereta Toyota Camry yang berhenti di lampu isyarat Pekan Changlun, tetapi pemandunya sempat melarikan diri," katanya kepada pemberita di Pusat Penetasan Tuntung, Bukit Pinang, hari ini.

Beliau berkata, tenggiling itu ditemui dalam bonet kereta dan empat daripadanya belum matang.

Katanya, haiwan itu diseludup serta dijual di restoran untuk dijadikan makanan atau ubat, dan kes disiasat mengikut Seksyen 68(2)(a) Akta Pemuliharaan Hidupan Liar 2010 yang membawa hukuman maksimum penjara tiga tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Abdul Rahim berkata, semua tenggling itu akan dilepaskan semula di hutan simpan Pedu, Padang Terap dan Hulu Muda.

- BERNAMA

Hanya tinggal 6 mangsa banjir <b>di Changlun</b> | Inimajalah dot com

Posted: 08 Mar 2012 09:18 PM PST

[unable to retrieve full-text content]ALOR SETAR: Banjir di Changlun hampir pulih apabila tinggal enam orang daripada dua keluarga masih tinggal di pusat pemindahan banjir di Dewan Orang Ramai Kampung Kubang Betong.

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2012 09:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di merbok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 09:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Portal UMNO Kedah: 200 PELAJAR <b>DI MERBOK</b> TERIMA NETBOOK

Posted: 23 Mar 2012 07:48 PM PDT

Seramai 200 pelajar dari beberapa buah sekolah dalam Parlimen Merbok bertuah apabila menerima sumbangan netbook 1Malaysia di majlis penyerahannya oleh Penyelaras Parlimen Merbok, Datuk Tajul Urus Mat Zain di Sekolah Menengah Kebangsaan Merbok, semalam.

Selain sumbangan netbook 1Malaysia, seramai 120 orang pelajar dari keluarga yang kurang berkemampuan dari tiga buah sekolah rendah juga turut menerima sumbangan beg serta pakaian sekolah.

Tajul Urus berkata pemberian netbook ini adalah secara simboliknya menunjukkan keprihatinan kerajaan kepada perkembangan ICT pada hari ini.

Menurutnya perkembangan ICT pada hari ini adalah perkara yang penting kerana dunia hari ini adalah dunia yang tiada sempadan di mana serata pelusuk dunia kini telah disambungkan oleh internet.

Tegasnya, melalui ICT, individu dapat mengakses pelbagai maklumat berkaitan pendidikan, politik dan perniagaan.

Beliau juga berkata, pemberian netbook ini merupakan satu usaha kerajaan untuk merapatkan jurang digital antara penduduk bandar dan luar bandar.

"Jurang digital ini kalau dibiarkan ia akan menjadi bertambah besar dan akan menyebabkan penduduk luar bandar serta yang kurang berkemampuan ketinggalan dan salah satu usaha kerajaan supaya jurang digital ini tidak jauh ialah dengan memberi sumbangan netbook ini", katanya.

Turut hadir Pengarah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) wilayah utara, Mohd Hussin Ali serta pengetua SMK Merbok, Osman Ahmad

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 01:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah dibuka <b>di Kodiang</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2011 04:09 PM PST

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) kini telah dibuka di Kodiang, Kedah. Jadi orang orang sana boleh la beli barang kat situ. Harga..ntah la? Dalam TV dok kata harga berpatutan la..harga murah laa...tapi dalam TV bukan boleh percaya sangat. Jadi jalan terbaik, kalau ada masa boleh la pergi dan beli sendiri. Kemudian buat penilaian sendiri. Selamat membeli belah di KR1M Kodiang :)

18 rumah <b>di Kodiang</b> rosak dipukul ribut | Berita Harian

Posted: 29 Feb 2012 07:39 AM PST

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

29/02/2012 7:40pm

JITRA – Sebanyak 18 rumah di Kampung Kandis dan Kampung Kubang Beruang di Kodiang dekat sini rosak teruk akibat dilanda ribut yang berlaku petang semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4 petang itu, sebanyak lapan rumah rosak termasuk sebuah rumah roboh di Kampung Kandis manakala di Kampung Kubang Beruang, 10 rumah rosak termasuk dua buah kereta dihempap pokok.

Seorang mangsa, Rohana Ariffin, 43, dari Kampung Kandis berkata, semasa kejadian, dia bersama suami dan anak bongsunya berada di dalam rumah.

"Ketika itu hujan lebat diikuti angin kuat. Kami lari keluar rumah untuk selamatkan diri bila merasakan rumah seperti bergoyang dan apabila sampai di tanah (luar rumah), bahagian dapur rumah runtuh terus manakala ruang tamu dan bilik senget," katanya ketika ditemui pemberita di rumahnya di Kampung Kandis hari ini.

Dia berkata, kejadian itu berlaku dalam sekelip mata dan semua barang-barang di rumah itu iaitu televisyen, mesin basuh, peti sejuk dan peralatan dapur habis rosak dan tidak boleh digunakan lagi. – BERNAMA

Continued here:

18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut

Artikel Berkaitan:

  1. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  2. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  3. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  4. 18 rumah di Kodiang rosak dipukul ribut
  5. Rumah rosak dipukul ribut
  6. 27 rumah di Yan rosak akibat ribut
  7. Beratus rumah rosak dipukul ribut
  8. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  9. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
  10. Ribut: 18 rumah rosak teruk, 4 lagi hampir ranap
Posted by on Feb 29th, 2012 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

Halim Ahmad: Hantu Pelesit menyerupai Manusia

Posted: 22 Mar 2012 10:50 AM PDT

BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:31 PM PDT

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


SAMPAH TAK DIKUTIP <b>DI KUALA KEDAH</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 07 Jul 2012 02:15 PM PDT

- Jul 8, 2012 05:15:54.

Dua kanak-kanak melihat timbunan yang tidak dikutip oleh Syarikat
Enviroment Idaman Sdn Bhd di Seberang Kota, Kuala Kedah dekat sini hari ini.

Tinjauan mendapati sampah yang tidak dipungut sejak dua minggu lalu
menyebabkan sampah yang dibuang penduduk dalam tong sampah penuh dan
bertaburan di luar tong sampah.

Syarikat swasta terbabit yang dilantik kerajaan negeri dibawah pimpinan
PAS perlu mengutip sampah tersebut bagi membolehkan tidak berlaku
masalah longgokan sampah itu.

Kerajaan negeri pimpinan PAS perlu lebih tegas dan bertanggungjawab
dalam menangani isu sampah sarap yang kian parah kerana gagal meguruskan
sampah di negeri ini dengan lebih teratur.

Pemandangan sebegini tidak patut berlaku selain bau busuk serta
pembiakan lalat sehingga boleh menggangu aktiviti harian penduduk dan
peniaga kedai makan yang ada di kawasan itu.

Kongsi / Share Laman Sosial/Social Network

Posted by on Jul 8, 2012 05:15:54. Filed under Mobile. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Sampaikan Salam Raya Anda <b>Di Kuala Ketil</b> dot com | Kuala Ketil.com

Posted: 07 Jul 2012 07:26 PM PDT

Sampaikan mesej raya anda kepada ahli keluarga dan rakan-rakan anda di website kami.

Dengan hanya semurah Rm 1.00/mesej.

Promosi ini sah bermula pada hari ini hingga 1 Syawal 1433 Hijrah…….

Dapatkan borang ucapan  raya di KMK Resources Sdn. Bhd hari ini.

Cepat-Cepat rebut peluang ini!!!!!!

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2012 03:05 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 03:42 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 03:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 03:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 03:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 03:14 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

TOMOI: <b>Kuala Ketil</b> Muaythai Challenge 2012

Posted: 04 Feb 2012 12:08 PM PST

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

KedahLanie.info: Tuanku berharap Kolej Insaniah <b>di Kuala Ketil</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jan 2012 04:14 PM PST

Wartawan Sinar Harian
January 15, 2012

ANAK BUKIT - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyeru agar Kerajaan Negeri terus menyalurkan bantuan kepada 17,000 keluarga miskin yang didaftar di Kedah setakat 31 Oktober lalu.

Baginda bertitah, bantuan boleh disalurkan dalam pelbagai bentuk bantuan am dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Jabatan Zakat atau penglibatan syarikat korporat.

"Golongan miskin dan tidak bernasib baik akan terus dibela oleh kerajaan. Beta harap taraf hidup rakyat akan bertambah baik dan hidup dalam suasana harmoni, aman dan sejahtera dalam persekitaran yang selamat," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim juga mahu Kerajaan Negeri memantapkan pembangunan modal insan yang berpegang teguh kepada ajaran agama, dan dengan adanya kampus tetap Kolej Universiti Insaniah di Kuala Ketil, diharap dapat membuka lebih banyak peluang dan cabang ilmu kepada rakyat Kedah.

"Kerajaan beta juga memperuntukkan sejumlah peruntukan untuk membiayai pengurusan dan pembangunan Maktab Mahmud, antaranya membina asrama putera Maktab Mahmud Pokok Sena dan bangunan akademik Maktab Mahmud Kulim," titah baginda.

Baginda juga menyeru kepada pengurusan masjid dan surau supaya berfungsi dengan lebih baik untuk membimbing ummah ke arah masa depan cemerlang.

"Beta juga berharap semua pihak memandang ke hadapan dan optimis demi mencapai kejayaan dan kemajuan. Semua pihak hendaklah berusaha mencipta lebih banyak kejayaan supaya dapat memajukan negeri Kedah," titah baginda.

Full content generated by Get Full RSS.

WOW!. POKOK PISANG BERSAIZ GERGASI <b>DI KUALA KETIL</b>

Posted: 13 Dec 2011 05:55 PM PST


KUALA KETIL - Seorang pekebun di Kampung Belakang Malayawat dekat sini memiliki pokok pisang yang mencatat ketinggian luar biasa sehingga ada yang mencecah 10 meter.

Abu Hassan Jaafar, 56, berkata, pokok pisang yang ditanam 25 tahun lalu turut menghasilkan buah yang lebih besar iaitu mencecah sehingga 35 kilogram setandan.

Menurutnya, antara pokok pisang yang ditanamnya adalah jenis awak, emas dan nangka.

"Walaupun saya hanya menggunakan baja pokok, pokok pisang ini membesar dengan sempurna. Saiz batang pisang ini juga menyamai sebuah batang balak muda.

"Seorang peniaga goreng pisang pernah memberitahu saya dia boleh membelah sebiji buah pisang kepada lima. Ramai yang bertanya mengenai rahsia tanaman pisang ini, namun, saya tidak mempunyai sebarang rahsia kerana benih pisang dan cara penanamannya adalah biasa," katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, saiz pokok pisangnya yang besar ini kemungkinan disebabkan tanah kebunnya yang merupakan bekas tempat pembuatan arang.

"Pada 1969, kawasan ini merupakan kawasan pembuatan arang, jadi tanah ini sesuai untuk bertani.

"Bukan sekadar pisang, tetapi pokok lain antara pokok keladi telur turut mempunyai saiz yang besar berbanding keladi biasa," katanya.

Menurutnya, walaupun pisangnya mendapat sambutan menggalakkan, dia tidak menjadikan tanaman pisang sebagai pekerjaan utamanya.

"Tanaman pisang ini adalah kerja sambilan saya. Saya mempunyai banyak tanggungjawab yang perlu dilakukan.

"Sebagai pemimpin kampung, saya perlu mengutamakan keperluan masyarakat kampung," katanya.

Abu Hassan berkata, kemungkinan dia akan memfokuskan kepada tanaman pisang ini selepas bersara sebagai seorang pemimpin.

"Sekiranya saya tidak mempunyai komitmen lain, saya akan memberikan fokus kepada tanaman pisang ini.

"Kemungkinan, saya akan mengeluarkan produk yang berasaskan pisang kerana itulah idaman saya dalam dunia pertanian ini," katanya.

Ditanya mengenai nasihat kepada pekebun baru yang ingin berkecimpung dalam tanaman pisang ini, Abu Hassan berkata, komunikasi dan hubungan pekebun dengan pegawai pertanian haruslah baik.

"Kita perlu rajin bertanya kepada pegawai pertanian kerana mereka turut mempunyai kelebihan tertentu dalam bidang bertani.

"Sekiranya kita mengikut nasihat selain pengalaman, kita akan berjaya dalam bidang pertanian," katanya.




SUMBER: SH Full content generated by
Get Full RSS.

022 - Birthday Ryan <b>di Kuala Ketil</b> ~ DCJ Online

Posted: 14 Nov 2011 05:57 PM PST

Sempena Hari Raya Haji yang lalu, kitorang beraya di Kuala Ketil pasal nenek pada orang rumah aku nak buat kenduri korban. Sempat jugak menyelitkan birthday Ryan kat dalam tuh...nam amik berkat..

Aku update gambor-gambor kat bawah ni pun pasal mak-mak sedara si Ryan ni tanya, mana gambor hari tuh? Hahahaha...aku sudah terlupa la, masih lagi ada dalam kamera, sibuk berbagai sangat dua tiga minggu kebelakangan ni. Tugasan universiti ada dua tiga belum selesai.
Oklah, disamping aku sharekan gambor-gambor hari tuh di Facebook, aku letak la sekeping dua kat sini. Saja seronok tengok gambor kek tu. Opahnye tempah kek berbentuk no 1 (sempena ulang tahun pertama) ngan kek Angry Bird. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Perak Historical Crew: Sejarah Dinding III : Dari <b>Kuala</b> Sepit ke Lumut

Posted: 12 Jun 2012 02:46 AM PDT

Jika ditinjau sejak awal pembukaan daerah Dinding, orang Melayu telah mula menetap di sini. Malahan ramai orang Melayu ini datang merantau dari Sumatera seperti Acheh, Rokan, Siak, Kampar, Jambi dan Inderagiri sejak dari abad ke-16. Hal ini dibuktikan dengan nama beberapa tempat yang dikaitkan dengan masyarakat ini seperti Teluk Batak (Teluk Batik kini) dan Teluk Rubiah.
Pada tahun 1857, datang pula Nakhoda Muhammad Taib dari Batu Bahara, Sumatera ke Dinding untuk menangani isu perlanunan tersebut. Beliau juga telah membuka sebuah kerajaan kecil di Kuala Ketil setelah diberikan surat kuasa dan dianugerahkan gelaran 'Tok Noda' oleh Sultan Perak, Sultan Jaafar (1857-1863). Nakhoda Muhammad Taib kemudiannya berjaya menghapuskan lanun-lanun di Selat Dinding dan menjadi Kuala Sepit sebagai sebuah pelabuhan entreport bagi pedagang Nusantara. Pentadbiran di Kuala Sepit telah diketuai oleh beliau dan dibantu oleh Tok Pendekar Mohamad Yasin (keselamatan), Tok Baginda Raja (Pawang Besar) dan Tuan Haji Said (Kadi). Pada tahun 1873, Nakhoda Muhammad taib telah meninggal dunia di Kuala Sepit setelah 16 tahun memerintah kawasan ini.

KedahLanie.info: <b>KUALA KETIL</b> - Kuari pasir tidak ikut prosedur

Posted: 30 Mar 2012 11:00 PM PDT

KUALA KETIL - Penduduk sekitar terutama di kawasan Kuala Ketil kecewa berikutan aktiviti kuari pasir yang dilakukan tanpa mengikut prosedur mengakibatkan ancaman kepada mereka dan juga persekitaran.

Walaupun kebanyakan kuari itumempunyai permit, pengusaha terlibat langsung tidak melihat kesan kepada persekitaran kampung yang ternyata terbeban dengan aktiviti itu.

Sejak sekian lama, penduduk terpaksa berhadapan dengan masalah pencemaran air, hakisan tanah, jalan rosak, termasuk kerosakan ekosistem.

Lebih parah, hakisan tanah akibat pengorekan tanah tanpa had itu mengakibatkan struktur jambatan di beberapa kampung rosak dan runtuh.

Tidak ikut syarat

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Ketil, Md Zuki Yusof berkata, terdapat beberapa kuari di kawasan ini yang dikenal pasti tidak mengikut syarat untuk menjalankan aktiviti pengorekan pasir.

"Sebuah kuari di Kampung Tanjung Puteri menjalankan aktiviti ini berdekatan dengan jambatan yang menghubungkan penduduk di Kuala Ketil dengan Bukit Selambau, Sungai Petani.

"Syarat untuk menjalankan aktiviti terbabit adalah tidak berdekatan dengan jambatan iaitu sekurang-sekurangnya 500 meter dari tapak pengorekan pasir, namun ia tetap dilakukan walaupun secara terang-terangan melanggar syarat yang ditetapkan," katanya.

Menurutnya, ia boleh memberikan kesan serius kepada struktur jambatan iaitu kemungkinan berlakunya runtuhan.

"Terdapat kira-kira 30 kuari di daerah ini yang kebanyakan tidak mengikut syarat yang ditetapkan" katanya.
Perlu peka dengan masalah penduduk

Md Zuki berkata, pengusaha kuari perlu lebih peka dan mengambil serius mengenai setiap masalah penduduk yang diutarakan kepada mereka.

"Walaupun terdapat banyak aduan yang diberikan, pengusaha seolah-olah memandang remeh mengenai perkaraa itu sedangkan ia melibatkan keselamatan penduduk," katanya.

Beliau berkata, penduduk terpaksa hidup dalam kebimbangan setiap kali memikirkan mengenai aktiviti kuari yang bakal meruntuhkan perkampungan mereka tidak lama lagi.

"Tidak mustahil sebuah kampung akan menjadi pulau sekiranya aktiviti ini dilakukan tanpa memikirkan keselamatan.

"Contohnya kuari di Kampung Kuala Sedim, aktiviti itu dijalankan di kawasan tebing walaupun syarat pengorekan pasir adalah di tengah sungai.

"Justeru, keadaan ini mengakibatkan tebing sungai terhakis seterusnya akan membentuk sebuah pulau," katanya ketika meninjau kawasan kuari di Kuala Ketil baru-baru ini.

Tinjauan Sinar Harian mendapati, terdapat pengusaha kuari menggunakan tonto untuk mengelak aktiviti mereka diserbu oleh pihak berkuasa.

Ini terbukti apabila sebuah kuari di Kampung Kuala Sedim terus menghentikan aktiviti mereka pada jam 6.30 petang walaupun dimaklumakan aktiviti itu dilakukan sehingga lewat malam.

Kehadiran penduduk setempat ke kawasan itu mengakibatkan beberapa pekerja melarikan diri untuk mengelak daripada ditahan.

Tindakan tegas perlu diambil

Katanya, pengusaha kuari yang tidak mengikut syarat yang ditetapkan seharusnya diambil tindakan tegas demi memastikan keselamatan dan ekosistem kampung terjamin.

"Masalah ini telah pun dipanjangkan di dalam Dewan Negeri pada tahun 2009, namun sehingga sekarang, masalah ini tetap berlaku.

"Saya sememangnya kecewa apabila masalah ini seolah-olah dipandang remeh walaupun kesannya diketahui amat besar," katanya.

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jun 2012 03:25 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 03:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di kuala ketil</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 03:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Me & Myself: Jom Ronda-Ronda Cari Makan <b>Di Kuala Ketil</b>

Posted: 01 Apr 2012 11:35 PM PDT

Aku just nak share aktiviti group Jom Ronda-ronda Cari Makan Di Utara (JRRCMDU) menerjah ke Kuala Ketil pada 1/4/2012. Destinasi utama kami ialah Restoran SYS Ikan Bakar di pekan Kuala Ketil. Tokey kedai, Pak Shake antara individu yang aktif di dalam group JRRCMDU. So, kitorang decide nak melawat ke kedai Pak Shake untuk berkenalan dengan lebih rapat lagi.
Rombongan kami terdiri dari 18 orang dengan 7 buah kenderaan. Tempat berkumpul di Petronas BKE pukul 9 pagi & mula perjalanan pkl 9.45 pagi.

Selain pegi makan kat Kuala Ketil, kitorang sempat lagi melencong ke Tasik Bris, Sik, Kedah. Kat situ kitorang melawat ladang anggur. So, event hari tu habis lebih kurang pkl 3 petang.

Sekian saja laporan dari saya untuk group JRRCMDU.

Biaq Gempaq Satu Utara...

P/S: Kalau buat entry khas pasal Ladang Anggur Bris ni pun ok gak...

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 01:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jun 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 01:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 01:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2012 01:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2012 01:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2012 01:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

Sungguhka: Geli <b>Padang Serai</b>…….

Posted: 08 Feb 2012 01:30 PM PST

Seharian aku meronda di Parlimen Padang Serai menjengok perkembangan politik di sana. Bermacam-macam cerita yang aku perolehi, Ada yang baik……. Ada yang buruk……. dan ada yang menggelikan.
Kalau bab politik sorry to say tak banyak yang baiknya. Yang buruk hanya cemohan, tomahan, PHD dan berpuak-puak. Cuma apa yang aku nak komen sikit pasal yang menggelikan.......
Rata-rata aku survey, majoriti pengundi Padang Serai meletakkan pilihan parti adalah pilihan kedua. Bagi mereka, pilihan mereka terletak kepada siapa calon yang dipertandingkan.
"Kami mahukan WAKIL RAKYAT yang mampu membawa suara dan hasrat kami untuk kemajuan tempat kami. Bukannya wakil rakyat seperti yang sudah-sudah. Baik MCA ka, MIC ka, UMNO ka, PAS ka mahupun PKR menang……. Kami duduk seperti kami juga seperti dahulu entah di mana pembangunan pun kami tidak tahu……. YB nak turun padang, jauh sekali. Sedangkan waktu berkempen (10 hari) mereka boleh meredah setiap rumah meraih undi simpati tetapi takala menang, sebulan sekali pun bayang susah nak nampak". Apa yang aku nampak, mereka inginkan anak tempatan…….
Aku sempat bersama beberapa ahli UMNO  berjawatan dan tidak berjawatan samada cawangan mahupun bahagian. 90 peratus meluahkan isi hati mereka "UMNO PADANG SERAI HANCUR". Hancur yang dimaksudkan adalah hancur dari segi GILA KUASA dan GILA nak jadi YB. Bagi mereka, mereka tetap akur kepada keptutsan pucuk pimpinan meletakkan siapa bakal calon PRU13 kelak. Cuma yang menggelikan mereka adalah perangai sigila kuasa ini sedang geli untuk dipilih menjadi calon……. Nama-nama yang mereka maksudkan antaranya:
1.      Dato' Marlia (Mantan YB Merbau Pulas)
2.      Ku Roshidi (timbul bila Rahman bekas KB melepaskan jawatan)
3.      Halim Timbalan Ketua Bahagian.
4.      Cikgu Zubir Setiausaha Bahagian.
5.      Cikgu Asmadi Ketua Pemuda.
Geli mereka dengar pengakuan daripada mereka-mereka ini yang:
1.      nama mereka ada di dalam senarai calon PRU13.
2.      mereka berjumpa dengan PM.
3.      mengaku orang kuat Rosmah.
4.      Tok Bashah dah tunjuk senarai bakal calon untuk PM perkenan.
5.      Tok Bashah dah setuju.
Inilah antara perkataan yang selalu mereka jaja kepada akar umbi UMNO. Malah yang memalukan lagi bilamana perkara sebegini sampai kepada bukan ahli UMNO dan orang atas pagar.  "Awat kemarok sangat ka nak jadi YB…….? Suluh diri tu dulu……. Kami kenai depa tu sapa……. Spesis bermasalah…….". Kalaulah Tok Bashah buta hati menyenaraikan juga nama-nama tu, NESCAYA PRU13 akan mengalami tsunami lebih teruk dari PRU12. Ada yang sanggup sunat sekali lagi beramai-ramai kalau menang…….
Aku hairan tengok puak-puak UMNO terutama nama-nama yang tersenarai tu. Padang Serai ada 1 Parlimen dan 2 DUN. Ikutan sebelum ini, Parlimen Padang Serai untuk MCA, DUN Lunas untuk MIC dan DUN Merbau Pulas untuk UMNO. Walaupun pemilihan calon untuk kerusi MCA dan kerusi MIC berlaku juga penggeseran tetapi penggeseran dalam UMNO lebih hebat dan diketahui umum bab tikam menikam dan apatah lagi bila PAS dan PKR bubuh jarum sikit…….
Bila aku kaji latar belakang puak-puak ni, INGATAN pada TOK BASHAH……. PRU13 PADANG SERAI BUKAN MILIK BARISAN NASIONAL…….
Cuma apa yang dapat aku ringkaskan, UMNO Padang Serai sebenarnya ketandusan calon yang benar-benar wibawa.
Bab PAS dan PKR nanti aku ulas. Cuma hint sikit……. Lunas PKR calon payung terjun, Merbau Pulas PAS say bye-bye to Ustazah Aishah dan DAP jangan harap nak dapatkan Lunas…….

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 01:28 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di padang serai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

MPP Online: GEMPAR!!! Wang Kutipan derma PAS <b>Padang Serai</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 12:52 AM PST


Mayday.. Mayday..!! Duit kutipan derma ceramah PAS serta duit simpanan tabung buluh Adun-adun PAS P.Pinang semuanya dikhabarkan telah mengalami kecurian..

Kejadian ini telah menyebabkan Markas PAS di Padang Serai Kedah mengalami kesulitan untuk mengatasi keadaan lantainya yang uzur dan bangunan yang amat menyedihkan..

Dipercayai, kesemua kutipan derma jihad semasa ceramah dan juga kutipan tabung buloh tersebut telah dicuri oleh mahkluk spesis TOYOL..

Toyol berkenaan berkemungkinan telah menyusup masuk ke kawasan Markas PAS untuk menyamun wang tersebut semasa ketiadaan ahli-ahli PAS yang membuat rombongan ke Mahkamah Tinggi tempoh hari bagi meraikan pembebasan Anwar Ibrahim..

So.., bagi sesapa yang nak menderma tu, eloklah berhubung dengan pihak Markas PAS Padang Serai yee.. Kesian dorang sebab markas tu bocor kena hujan..

Sesapa yang mempunyai kepakaran didalam ilmu Paranormal juga dialu-alukan untuk memberi bantuan sehingga tertangkapnya Toyol tersebut..

Jahat betul Toyol tu kann... Mesti Umno yang hantar tu... Hahahahahaha..., sakit perut gua taip entry nih..

Menjelang pilihan raya umum ke 13, semua pihak dalam PAS sedang berusaha keras untuk membuat persiapan terbaik.

Antara yang perlu dipersiapkan adalah markas atau pusat aktiviti kempen pilihan raya ini.

Di Padang Serai, Kedah, antara markas PAS yang sedang diperkemaskan adalah markas tarbiyah Tuan Guru Haji Khatib Sarbini, Padang Ubi, Labu Besar dekat sini.

Menurut setiausaha kerja markas ini, Anwar Md Hashim, markas ini masih berfungsi namun keadaannya menyedihkan dengan lantainya uzur, PA system kadang-kadang berfungsi, kadang-kadang tidak, tingkapnya terbuka menyebabkan air hujan dapat memasuki melaluinya, kayu dimakan anai-anai, dimamah usia dan sebagai.

Ekoran itu, katanya, pihaknya sedang berusaha untuk membaikpulihnya menjelang pilihan raya akan datang ini.

Sehubungan itu, sumbangan diperlukan untuk membaiki. Kepada yang sudi, sila hubungi Markas PAS terdekat.

Full content generated by Get Full RSS.

PAK NUAR DIKAFAN <b>DI PADANG SERAI</b> - KOMANDO PERANG <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2011 08:57 PM PST

SUMBER GAMBAR DARI BLOG KL BOYZ CHANEL
ANWAR DIKAFANKAN DI PADANG SERAI. PARLIMEN KPS ADALAH PADANG SERAI. KPS SEBELUM INI PERNAH MENDEDAHKAN ANWAR AKAN MENGADAKAN "MAJLIS SEPETANG BERKARIPAP BERSAMA PAK NUAR" BERTEMPAT DI PADANG SERAI. TAPI TEMPAT PAK NUAR NAK CERAMAH DIGEMPARKAN DENGAN JENAZAH YANG PERSIS WAJAH PAK NUAR SEPERTI DI ATAS DILETAKKAN DI SITU. APA MAKNANYA,,,,MAKNYANYA KALAU ORANG TAK MAU TOK SAH DOK TUNJUK BAGUS NAK CERAMA KAT SITU LA. APAKAH INI PERTANDA PAK NUAR AKAN HABISKAN SISA HIDUP BELIAU DI DALAM PENJARA DAN DIKAFANKAN DI PENJARA....NANTIKAN 9 JANUARI 2012... Full content generated by Get Full RSS.

BN <b>Padang Serai</b>, NGO bantah 901 | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2012 11:39 PM PST

KULIM 3 Jan. – Barisan Nasional (BN) Bahagian Padang Serai dan tujuh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di sini, membuat laporan polis bagi membantah kumpulan yang cuba mencetuskan perhimpunan haram, Kempen Bebaskan Anwar 901.

Kumpulan lebih 100 orang itu turut berhimpun secara aman bagi memohon Kementerian Dalam Negeri supaya menyiasat dan bertindak mengekang perhimpunan itu.

Dengan diketuai oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian, Asmadi Abdul Mutalib bersama pemimpin–pemimpin NGO, mereka membuat laporan di Balai Polis Kulim di sini petang semalam. – BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di yan kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 01:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


Kau Ilhamku: Pesona Hill Dilihat(PhD): Gunung <b>Jerai Kedah</b>

Posted: 30 Jun 2012 09:52 PM PDT

Perjalanan separuh hari ke Gunung Jerai, Kedah pada 4 Jun lalu amatlah menggembirakan hatiku. Pertama, aku teruja kerana ini adalah kali pertama aku ke Gunung Jerai dan kedua kerana abah mertua yang selalu 'ditinggalkan' turut serta dalam JJCM kami.  
Kami bertolak selepas bersarapan pagi dari Telok Air Tawar dan tiba di kaki Gunung Jerai pukul 10.30 pagi. Kami tidak dibenarkan membawa kenderaan sendiri   untuk ke puncak kerana ada tanah runtuh. Oleh itu, kami diminta menaiki van sewa yang disediakan dan kemudian terpaksa berjalan kaki sejauh lebih kurang 100- 200m menyusuri tebing tanah runtuh. Cabaran untuk abah mertuaku yang dah tua dan sakit kaki, namun alhamdulllilah....abah berjaya melepasi jalan kaki secara mendaki! Melepasi kawasan tanah runtuh, kami menaiki sebuah van lain yang telah sedia menunggu. 
Tiba di puncak, keadaan kabus. Pemandangan sawah menghijau di kaki gunung tidak kelihatan. Kami berehat sambil menikmati kopi dan pemanis mulut di Restoran Puncak Kedah, Gunung Jerai. Kulihat sebuah surau tersergam indah di atas puncak yang sedikit lebih tinggi dari kedudukan restoran. Lantas, aku mengajak Danish dan Dhia yang telah habis menikmati hidangan untuk ke sana. Setelah selesai urusan di surau, kami pun turun semula. Tiba-tiba, kabus bergerak perlahan-lahan dan mempamerkan keindahan alam semulajadinya. "Subna Allah...Cantiknya!" 
Menyaksikan keindahan Gunung Jerai ini mengingatku tentang ayat yang diulang-ulang sebanyak 31 kali dalam Surah Ar-Rahman iaitu "Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah, yang kamu hendak dustakan?". Pesona Gunung Jerai memotivasikan diriku agar berusaha tanpa jemu untuk melaksanakan perintah Allah swt dan menjauhi laranganNya, sebelum semua nikmat diambil semula oleh Tuhan Yang Maha Pencipta Lagi Maha Berkuasa.


 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved