ads

Khamis, 3 Januari 2013

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Gaduh <b>Di Sungai Petani</b>: Masjid Dibakar Penganut Hindu? Kuil <b>...</b>

Posted: 20 Dec 2012 03:00 AM PST

Masjid Taman Ria Jaya yang didakwa akan dibakar… elok dan tidak terusik

Kalau cerita-cerita negatif, memang mudah sangat diterima, dipanjangkan dan digembar-gemburkan. Facebook, TWITTER, blog dan portal merupakan medium yang cukup hebat dimanipulasikan untuk kegunaan berkenaan. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk mewujudkan satu kawasan kekacauan yang bakal mencetuskan ARAB SPRING versi Malaysia yang melibatkan perkauman. 

Memang jahat niat dan perangai puak-puak nih. Bila diminta oleh semua pihak agar perkara sebenar disebarkan dan penafian tentang kekecohan tersebut dilakukan, mereka segera memusing cerita, kononnya cetusan perkelahian itu adalah disebabkan UMNO dan blogger-blogger UMNO pula yang menyebarkan cerita tersebut. Walhal apa yang berlaku adalah sebaliknya!

Sehingga ke Johor Bahru, berita dimaklumkan, terutama kepada orang Melayu-Islam agar bersatu padu untuk berhadapan dengan masalah perkauman. Sekali tengok, memang bagus sangat tetapi apabila diperhalusi, saranan tersebut sebenarnya mengandungi kejahatan yang amat tersembunyi. 

Untuk membuatkan orang ramai marah, cukup dengan mengatakan rumah-rumah ibadat hendak dibakar. Maka bersemangatlah masing-masing bagaikan bertih diletak di atas kuali panas. Meletup-letup!

Masjid Qaryah Taman Keladi juga dilaporkan akan dibakar, tetapi masih utuh dan anak kariah masih berjemaah dengan aman.

Malangnya, apa yang dikhabarkan kononnya beberapa buah masjid di sekitar Sungai Petani akan dibakar oleh penganut Hindu, TIDAK TEPAT sama sekali. Bahkan, penganut-penganut Hindu di Sungai Petani yang diberikan imej buruk oleh pihak-pihak tertentu, begitu menghormati keharmonian dan keamanan yang mereka kecapi di Sungai Petani. 

Selama lebih 100 tahun, masyarakat India yang banyak tertumpu di kawasan-kawasan estet di sekitar Sungai Petani sebelum Sungai Petani terwujud seperti sekarang, tidak pernah bermasalah dengan masyarakat Melayu yang menjadi teras di kawasan berkenaan. Begitu juga dengan masyarakat Melayu dan Bumiputera di Sungai Petani, tidak pernah menunjukkan permusuhan terhadap masyarakat India di kawasan tersebut walaupun diapi-apikan oleh pihak-pihak yang berkepentingan. 

Tidak ada orang Melayu yang akan membakar dan memusnahkan kuil di Taman Ria, walaupun sms provokasi terus dihantar sehingga sekarang.

Belum pernah orang Melayu dituduh akan membakar kuil, tokong atau mana-mana rumah ibadat kaum bukan Islam. Tetapi masyarakat Melayu di Sungai Petani telah dituduh, AKAN MEMBAKAR SEBUAH KUIL penganut Hindu. Walhal, khabar-khabar angin tersebut langsung tidak berasas. 

Justeru, memang tepat benarlah tindakan yang akan diambil oleh pihak berkuasa untuk menyiasat dan menahan sesiapa sahaja yang cuba mencetuskan pergaduhan kaum yang lebih besar dan lebih buruk di kawasan Sungai Petani. 

Manusia seperti itu sebenarnya tidak layak langsung untuk berada di negara ini. Bahkan mana-mana ahli politik yang cuba menonjolkan diri dan kemudian mengaku kononnya, merekalah yang cuba mententeramkan keadaan selain menyalahkan pihak lain, wajar juga dihumban ke dalam Sungai Pattani yang mengalir lesu di tengah-tengah bandar tersebut. 

Unit Khas PDRM Bukit Aman sudah pun ditubuhkan dan akan bekerjasama dengan SKMM untuk mengesan penyebar-penyebar berita palsu yang mahu melihat pergaduhan tidak lagi bertaraf pergaduhan budak-budak tetapi bertukar menjadi pergaduhan kaum sepertimana yang berlaku di negara-negara lain.

Harap-harap pihak berkuasa akan mempercepatkan usaha mereka menahan dan membanteras puak-puak yang berhati khaudu dan tidak mahu melihat keamanan dikecapi oleh rakyat Malaysia.

wancikgumuzik: PERGADUHAN <b>DI SUNGAI PETANI</b> 18 DISEMBER <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 08:36 AM PST

PERGADUHAN DI SUNGAI PETANI 18 DISEMBER 2012 | sekarang semua kecoh berkenaan pergaduhan besar antara org india dan melayu di sungai petani... kesahihan cerita pergaduhan di sg petani nih masih lagi mencurigakan.. harap semua melayu jangan mengelabah yerr.. jom kita tgk kisah yg berlaku...  


Kejadian pergaduhan teruk antara golongan Pelampau India daripada Geng 35 dengan orang Melayu Islam di Sungai Petani. Khabarnya Geng 35 telah mengugut untuk membakar masjid dan surau. Beberap aanggota polis Melayu telah dibelasah oleh anggota Geng 35. Perintah darurat telah dikeluarkan oleh Polis dan FRU di kawasan tersebut. Mohon bersatu! Umat Islam digesa jangan bertindak terburu-buru, dan mengikut arahan polis agar peristiwa buruk tidak berlaku.





cerita daripada saksi....

mangsa..

Sebarang pertanyaan,maklumat atau pengesahan maklumat berkaitan 

kes serangan kongsi gelap india 35 melakukan serangan perkauman 

di sekitar Sungai Petani,Kedah terhadap kaum melayu & ancaman 

serangan terhadap surau & masjid-masjid,sila hubungi Bilik 

Gerakan IPD Kuala Muda 04-4299222 atau Balai Polis Sg.Petani 04-

4222222..Jangan buat sebarang kesimpulan melulu atau mendengar 

khabar angin.Kekalkan perpaduan antara kaum.


*UPDATE*

Maklumat terbaru!!! Keadaan sudah pulih seperti sedia kala. Di harap semua bertenang. 

*UPDATE terbaru dari PDRM*

STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI: Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di 

Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah 

terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberi kenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa 

terdekat.


Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih berhubung 

kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

JOM LIKE FB FANPAGE AKU...!!

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


PAS <b>Kedah</b> Bertekad Jadikan <b>Kedah Negeri</b> Berlumpur Pertama <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 06:00 PM PST

Utusan Malaysia semalam telah mendedahkan secara terperinci masalah pembalakan di Kedah yang meruncing.  Masalah ini telah lama didedahkan oleh media alternatif iaitu blog-blog dan laman-laman web, tetapi telah tidak diendahkan oleh kerajaan negeri Kedah, mahupun pemimpin-pemimpin PR pusat.   Para penyokong PR pula menganggap pendedahan tersebut sebagai fitnah walaupun ada di antaranya disertakan dengan gambar-gambar sebagai bukti.   

Oleh itu, tidak mengejutkan jika pendedahan besar-besaran oleh Utusan Malaysia yang dilengkapi bukti gambaran dari atas juga, dianggap sebagai fitnah BN untuk memburukkan kerajaan PAS Kedah dan PR secara keseluruhannya. 

Malah, kalaupun ada yang menerimanya sebagai benar, mereka hanya akan menepisnya dengan alasan masalah tersebut dimulakan oleh kerajaan BN iaitu alasan atau jawapan 'standard' kerajaan PAS Kedah untuk semua masalah di dalam negeri itu hari ini.  

Kerana asyik menuding jari, maka masalah pembalakan tidak terkawal di Kedah kini bukan sahaja tidak selesai tetapi semakin hari semakin buruk dan bakal menjadi satu bencana besar.  Ini disahkan oleh pakar-pakar melalui ujian dan penilaian oleh Jabatan Alam Sekitar.   Antara bencana yang dijangka ialah masalah banjir lumpur dalam skala yang jauh lebih besar daripada yang berlaku pada 2010, di Sik, Kedah yang menjejaskan 6 buah kampung – iaitu berita yang langsung tidak dilaporkan oleh Harakah, media rasmi PAS.

Selain itu, bencana yang kini sedang berlaku dan semakin parah ialah masalah kualiti air akibat aktiviti tanah yang 'menggila' iaitu merangkumi pembalakan, perlombongan dan korek pasir sekali gus, di kawasan tadahan yang mencemarkan air di empangan.  Setakat ini sahaja, kadar kekeruhan kawasan tadahan di Kedah berada di tahap 8,000 – 18,600 Nephelometrik Turbidity Unit (NTU) yang mana telah terlalu jauh mengatasi kadar yang dibenarkan iaitu 50 NTU, bagi kawasan tadahan, dan 1000 NTU bagi sungai-sungai mengikut Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Walau bagaimanapun, Ustaz Azizan bertegas menyatakan yang masalah ini berpunca dari kerajaan BN dan beliau tidak punya kuasa untuk menyelesaikannya.  Persoalannya, benarkah begitu?

Setiausaha Politik beliau, Sanusi Md. Noor, menjawab perkara ini di dalam blog beliau sekitar Ogos 2011, seperti berikut:

"kegiatan pembalakan tersebut diluluskan dalam mesyuarat JHB pada 25 Ogos 2005 dan 9 November 2005, iaitu di zaman BN menjadi kerajaan.  Lesen menebang adalah proses terakhir dalam proses membalak selepas kelulusan diberi. Sebelum dapat lesen menebang, sesuatu kawasan yang diluluskan mesti melalui proses persempadanan, penandaan pokok (tagging), penelitian laluan air dan lain-lain aspek teknikal. Kalau semua peraturan telah dipatuhi, lesen menebang akan dikeluarkan oleh Jab Perhutanan. Telah saya katakan, tempoh antara kelulusan dan menebang memakan masa bertahun-tahun. Ternyata kawasn ini memakan masa 5 tahun sebelum dapat ditebang."

Namun, sebelum itu, pada 3 Januari 2010, Harakahdaily melaporkan bagaimana Azizan berjaya meningkatkan pendapatan melalui balak melalui sistem tender terbuka.   

Kata Azizan, "Sistem tender terbuka yang diperkenalkan memberi pulangan positif kepada kerajaan dan rakyat negeri ini. Pada tahun 2008 yang lalu semasa pengambilalihan kuasa pentadbiran, hasil pungutan balak hanyalah sebanyak RM35 juta. Ia meningkat kemudiannya kepada RM39 juta pada tahun 2009 yang lalu.   Pencapaian memberansangkan itu berlaku hasil dari sistem tender terbuka yang dilaksanakan oleh kerajaan di bawah Pakatan Rakyat yang berjaya memberi pulangan menggalakkan kepada negeri."

Mengikut rekod, terdapat 10 syarikat yang menerima lesen pembalakan dari kerajaan negeri melalui 'tender terbuka' tetapi sehingga kini, Azizan tidak pernah mengumumkan keluasan dan kawasan mana yang terlibat dalam tender tersebut. 

Hakikatnya, proses pengeluaran lesen penebangan oleh Jabatan Hutan dan Galian serta Alam Sekitar hanya memakan masa 6 bulan.  Oleh itu, jawapan Setiausaha Politik Azizan bahawa ia mengambil masa 5 tahun amatlah menghairankan. 

Dan mengikut rekod juga, dari zaman Dato' Seri Syed Razak dan Dato' Mahadzir Khalid menjadi MB Kedah, tiada lesen pembalakan yang dikeluarkan di kawasan tadahan.  Ia pernah dikeluarkan untuk Rimba Teloi tetapi pengeluaran balak dibuat ketika Empangan Beris BELUM LAGI dibina dan ianya bersifat TERKAWAL.  Namun, apa yang berlaku di Kedah sekarang ialah ianya sudah tidak terkawal atau di tahap 'menggila' sehinggakan balak-balak yang masih muda, sekecil betis juga diangkut sekali. 

Secara umumnya, rakyat Kedah cukup maklum dengan sikap MB mereka yang suka 'buat tak tahu'.  Laporan audit Kedah baru-baru ini sudah cukup untuk membuktikan sikap MB yang 'tidak tahu apa-apa' ini di mana projek-projek besar yang memakan ratusan juta juga telah dilaksanakan atau telah tidak terlaksana secara tanpa kawalan iaitu tanpa pengetahuan dan tanpa kelulusan pihak-pihak yang berkenaan di dalam kerajaan. 

Seolah-olah, di Kedah masing-masing boleh berbuat sesuka hati dari peringkat kepimpinan bawahan sehinggalah ke peringkat exco.  Lebih memburukkan keadaan ialah apabila ramai yang keliru atau sengaja mengelirukan kedudukan kuasa antara kepimpinan negeri dan parti PAS.  

Sewajarnya, laporan Utusan Malaysia hari ini diambil sebagai loceng yang menggerakkan Azizan dari tidur.  Beliau tidak boleh menuding jari lagi, sama ada kepada BN atau kepimpinan bawahan negeri dan parti PAS sendiri.  Siapapun yang bersalah, adalah soal kedua, yang penting kini, beliau wajib memikul tanggungjawab mencari jalan bagi menghindari bencana besar. 

Lebih dari itu, beliau tidak boleh menafikan bahawa beliau pernah mengugut untuk membalak di kawasan tadahan sekiranya kerajaan pusat enggan membayar pampasan RM100 juta setahun.  Kata beliau: 

"Kita dah banyak berkorban dengan tidak mengambil balak di kawasan simpanan dan tadahan supaya dapat membekalkan air kepada Pulau Pinang dan Perlis untuk kegunaan industri, pertanian dan minuman tanpa mendapat bayaran.

 "Sebab nak jaga kawasan itu kita kehilangan hasil bumi. Kami orang Kedah nak makan apa. Kerajaan pusat hantar duit mai tak apa la.  Salahkah kerajaan negeri lakukan ini untuk rakyat dia. Kalau balak itu diambil untuk menteri besar atau exconya, itu barulah salah," kata Azizan.

Beliau berkata atas alasan itu kerajaan negeri mempunyai sebab kukuh untuk menebang balak di tanah miliknya.

Ditanya mengenai kesan penebangan balak terhadap alam sekitar di kawasan terbabit, Azizan berkata: "Kita tahu polisi itu tetapi sampai orang yang tinggal di tepi laut nak makan pun tidak cukup, nak buat apa. Itu tidak boleh, ini tidak boleh."   

— Malaysiakini (Jun 19, 2008)

Justeru, rakyat Kedah wajar memikirkan semasak-masaknya untuk mengenali pemimpin negeri mereka – apakah benar Ustaz Azizan tidak tahu apa-apa, atau sekadar 'buat-buat tak tahu'?   Rakyat Kedah perlu buat keputusan tepat dalam memilih kerajaan negeri dalam PRU kali ini agar negeri Jelapang Padi ini tidak berubah menjadi Jelapang Lumpur… 

Tetapi sebelum itu, rakyat Kedah perlu mencari jalan agar Ustaz Azizan tersedar, bangun dan bekerja untuk negeri terlebih dahulu, sebelum bekerja untuk pilihanraya.  

 

BERUANG BIRU

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala kedah - Google Blog Search


Live.Love.Life: Bersosial <b>di Kuala Kedah</b>. Apa?

Posted: 02 Jan 2013 08:03 PM PST

Assalamualaikum semua! harap semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. amin. tapi ramai juga yang dilanda kesihatan yang tak berapa nak mengizinkan. Tahun pertama hidup di luar Kuala Lumpur memang terasa sangat ohsemmm! sebabbbbbb kite tak menghadap jem lagiiiii! Bayangkan KL  dengan budak-budak nak pergi, balik sekolah. jalan memang automatik jemmm tak hengattt kaawwwww! TAPI! berbeza keadannya dengan di Alor Setar. Ya Allah... rasanya macam suasana KL kalau semua org balik berhari raya di kampung tauuuu uolsss! siap boleh baring la atas jalan! *ok dah jauh merapu*
Bersosial laaa sangat kannnn iolsss ni. hew... hew... hew... takde maknanya lah nak bersosial. Malam tadi pergi berkerja & tengok persembahan wayang kulit. janganlah tanya kenapa iolsss berkerja waktu malam. jawapannya "SAYA YANG MENURUT PERINTAH". See? Memang takkan boleh lari dengan itu. terikat okeyyy. iolsss kan orang Johor. memang tak pernah laaa kan tengok wayang kulit. semalam adalah first time tengok wayang kulit. memang seronok iollsss cakap okayy!
 Mereka cakap... Wayang kulit Seri Asun ni dah semakin di lupakan. rugi kot. memang seronok! walaupun masa tengah seronok tu ada blackout kejap, tapi penonton masih lagi menunggu. inilah peranan jabatan Penerangan. kami dalam usaha untuk menaikkan semula nama wayang kulit Seri Asun ni.


over all.... wahhhhh over all gitewwww! secara keseluruhannya, memang best sesangattt okayy! harap dapatlah tengok & kerja lagi lain kali.
jumpa di entry lain pula okay! 

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


Jawatan Kosong 2012 <b>di</b> Majlis Daerah <b>Padang Terap</b>

Posted: 02 Dec 2012 09:24 PM PST

jawatan kosong 2012 Majlis Daerah Padang Terap

Jawatan Kosong 2012: Majlis Daerah Padang Terap ditubuhkan pada tahun 1976 adalah susulan daripada penyusunan semula Kerajaan Tempatan Lembaga Bandaran Padang Terap.Kawasan Majlis Daerah Padang Terap merupakan daerah yang ketiga terbesar di Negeri Kedah yang meliputi kawasan seluas 135684.41 hektar bersamaan 330799 ekar atau 1356.84 km persegi. Lokasinya terletak bersempadanan dengan negara Thailand di utara, sebelah barat bersempadanan dengan daerah Sik dan Pendang.

Permohonan-permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia untuk memenuhi jawatan seperti berikut:-

1.Kementerian/Jabatan/Badan                                   : MAJLIS DAERAH PADANG TERAP
Berkanun/Kuasa Tempatan
Kumpulan Perkhidmatan                                                : PELAKSANA
Klasifikasi Perkhidmatan                                                 : PERKHIDMATAN PERUBATAN DAN KESIHATAN
Gred Jawatan                                                                        : U17
Jumlah Kekosongan                                                           : SATU (1)
Jadual Gaji : P1: RM 974.88 – RM 2,028.67
P2: RM 1,033.00 – RM 2,139.89
P3:RM 1,093.82 – RM 2,256.06
Jabatan                                                                                      : KESIHATAN

Cara Memohon

1) Semua borang permohonan boleh dimuat turun melalui laman Portal MDPTK http://www.mdptk.gov.my
2) Permohonan daripada Pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat hendaklah mengemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing mengikut Perintah Am Bab 'A' 21 dan pastikan Laporan Prestasi tahunan terkini disertakan.
a) 2 keping gambar berukuran passport
b) Salinan Sijil Kelahiran
c) Salinan Kad Pengenalan
d) Salinan Sijil Peperiksaan
e) Lain-lain Sijil yang berkaitan
3) Setiap salinan dokumen di atas hendaklah diakui sah.
4) Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar dalam sampul surat berukuran 25 sm x 32 sm. Di sudut atas sebelah kiri sampul surat hendaklah ditulis jawatan yang dipohon dan disertakan bayaran wang pos RM 2.00.
5) Permohonan yang tidak lengkap, tidak jelas dan tidak mengikut peraturan-peraturan yang ditetapkan akan DITOLAK. Permohonan hendaklah sampai di alamat seperti berikut:-

YANG DIPERTUA,
MAJLIS DAERAH PADANG TERAP,
06300 KUALA NERANG,
KEDAH DARUL AMAN.
6) Tarikh Tutup Permohonan : 20 DISEMBER 2012

 Sila klik sini untuk muatturun borang permohonan

Sila klik sini untuk maklumat lanjut dan syarat permohonan iklan jawatan kosong 2012 ini.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

from your own site.

02 di kuala ketil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kuala ketil - Google Blog Search


Tolak JaZan KEDAH SEJAHTERA: GENG 35 SP & <b>KUALA KETIL</b>

Posted: 22 Dec 2012 02:29 AM PST

Ngeri dan menakutkan. Kejadian di Sungai Petani baru-baru ini sebenarnya didalangan kumpulan samsing Hindu yang membunuh orang Melayu. Walaupun berjaya dikawal oleh polis, namun dendam di kalangan kumpulan mereka pasti tidak hilang begitu sahaja. Geng 35 di SP merupakan kumpulan samsing yang paling ramai dan menakutkan. Geng ini menguasai kawasan SP dan Kuala Ketil.
Untuk pengetahuan warga Insaniah sekalian, walaupun ramai yang menggedikkan diri tak sabar untuk berpindah ke Kuala Ketil iaitu kampus tetap Insaniah anda perlu menilai beberapa perkara yang wajib ditanggung oleh Azizan dan Jamil demi kesejahteraan warga Insaniah.
2) Jumlah pengawal keselamatan
3) Pengangkutan pergi dan balik kampus
Hari ini, Presiden MPM dan Presiden PERTEMU yang bacul di hadapan Jamil tidak tahu menilai fakta. Perkara di atas dipolitikkan dengan mengatakan bahawa "SEMUANYA BAIK DAN SELAMAT". Mereka juga sibuk menjilat-jilat punggung Jamil dan Azizan. Tindakan mereka ini menjadi contoh kepada pimpinan di bawah mereka. SEDARLAH WAHAI PIMPINAN MAHASISWA, ANDA BUKAN ROBOT JAMIL DAN AZIZAN. Rugi wei kami undi hampa!
Ini adalah kes pembunuhan di sebuah taman perumahan di Kuala Ketil. Saya tidak sanggup menjelaskan kedudukan tempat ini demi menjaga nama baik penduduk di taman tersebut. SEMOGA MAHASISWA INSANIAH SEDAR DAN MENDESAK JAMIL MENYELESAIKAN MASALAH KESELAMATAN!!!!

YA ALLAH, JAUHILAH KAMI DARIPADA MUSIBAH, KO JAMIL DARI INSANIAH. TUKARKAN YANG LEBIH AMANAH DAN BERTANGGUNGJAWAB! AMIN!

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Gieyana.Com ®: Sepetang bersama <b>di Tanjung Dawai</b>, Kedah

Posted: 07 Oct 2012 06:07 PM PDT




Best makan seafood kat sini. Nanti saya buat full review yer... ^_~

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


! Yana Halim !: Nurseri tanaman hiasan <b>di Padang Serai</b>, Kedah

Posted: 02 Jan 2013 08:30 PM PST

Sesiapa yang ingin menghias laman rumah masing-masing,
mari dapatkan pokok-pokok tanaman hiasan di nurseri Yong saya.
Semuanya pada harga yang murah dan berpatutan.
Nurseri Yong saya ni turut menjual tanah, baja dan pasu pokok bunga.
Tidak susah mencari nurseri ini kerana ia betul-betul berada di persimpangan Sidam Kanan menghala ke Sungai Petani.
Alamatnya seperti berikut:
No. 27A, Kampung Guar Lobak,
09400 Padang Serai, Kedah.
No Telefon : 012-4328595 (Pn. Rose / Yong)
 #Arnab yang comel-comel turut dijual di nurseri Yong ni.
 #Pokok-pokok hiasan dijual pada harga yang sangat berpatutan.
 #Pelbagai jenis orkid turut dijual. Harganya sangat murah, ok.
 #Pelbagai jenis dan saiz pasu bunga, baja dan tanah turut dijual.
 Pelbagai jenis anak pokok bunga, pokok herba dan buah-buahan.
 #Geram betul tengok arnab-arnab kat sini. Comel!
#budak baju oren dan pink tu tidak termasuk utk jualan ye. hehe...
Sesiapa duduk area Sungai Petani pun berbaloi juga membeli-belah pokok-pokok di sini.
Harga dijamin berpatutan.
Sila beritahu kawan- kawan.
Especially ada mak-mak yang pencinta orkid tu. :)

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


80 Orang Saja Hadir <b>Di</b> Himpunan “Katak Hijau” Parlimen <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 02 Jan 2013 04:00 PM PST

 

Saya tidak tahu di mana PAS Kedah nak tunjuk mukanya apabila dilaporkan hanya sekitar 80 orang saja yang hadir di Majlis Himpunan Hijau yang diadakan di Padang Awam Taman Ria Mesra pada 29 Disember yang lalu.

Meskipun dihadiri oleh Ahli Parlimen Jerai, Firdaus Jaafar dan Ketua Muslimat PAS Jerai, Fauziah, himpunan itu dilihat begitu suram tidak bermaya membayangkan jangka hayat kuasa PAS di Kedah yang semakin malap menjelang PRU ke-13.

Sangat menghairankan! Selalunya program-program anjuran Pakatan Haram di Kedah yang melibatkan "katak-katak hijau" akan dihadiri paling kurang seramai 200 orang.

Tapi mengapa PAS hanya mampu menghimpun seramai 80 orang sahaja di himpunan tersebut?

Saya dimaklumkan juga bahawa PAS Jerai awal-awal lagi sudah merangka rancangan untuk berkonvoi ke lokasi majlis berkenaan pada 28 Disember, tapi terpaksa ditunda ke tarikh 29 Disember setelah tidak mendapat sambutan.

Pun begitu, ketika berkonvoi pada 29 Disember pun, hanya beberapa buah motorsikal saja yang merempit dan mengabaikan tanggungjawab keselamatan jalanraya untuk para pengguna yang lain.

Firdaus dalam ucapannya menyatakan bahawa Malaysia merupakan sebuah negara yang sangat kaya dengan hasil-hasil bumi, galian dan sebagainya.

Namun katanya, segala aset dan galian bernilai tinggi itu tidak digali dan dipergunakan sepenuhnya oleh Kerajaan Pusat sehingga mengakibatkan pertumbuhan kadar pengangguran di kalangan anak-anak muda di negara ini.

Begitulah hujah seorang ahli politik yang tamak, tidak berpanjangan jauh, mengharapkan rezeki di depan mata, malas bekerja dan memikirkan masa depan generasi anak muda di Kedah.

Yang dia tahu hanya memburuk-buruk dan memperlekehkan pihak lawan tanpa menyedari bahawa hujahnya itu sangat dangkal, cetek dan singkat akalnya!

himpunhijau2

Katakanlah Gunung Jerai yang tersergam di depan rumah Firdaus itu merupakan kawasan yang penuh dengan emas, saya yakin Firdaus sendiri akan menjadi "Kapitan" melombong bijih emas di situ sehingga gunung itu ranap dan rata bagaikan padang bola.

Itulah yang sedang dilakukan oleh Kerajaan PAS di Kedah sekarang. Habis ditebangnya pokok-pokok balak di hutan-hutan simpan kekal di negeri Jelapang Padi itu sehingga gondol dan licin tanpa menghiraukan kesan terhadap sistem ekologi.

Sudahlah tidak punya sebarang kelulusan EIA dari Jabatan Alam Sekitar, hutan-hutan simpan yang tidak pernah diusik kerajaan BN itu ditarah semahu-mahunya tanpa meninggalkan sebatang pun balak bagi generasi anak dan cucu di kemudian hari.

Sepatutnya, Firdaus perlu menegur Kerajaan PAS Kedah yang gagal menyempurnakan projek SULIHH meskipun sepatutnya projek berkenaan telah mula beroperasi kira-kira dua tahun lalu dan memberikan peluang pekerjaan kepada seramai 3,000 anak muda di Kedah.

Malangnya, projek berkenaan masih terkial-kial untuk dilaksanakan, malah batang cerucuk pun langsung tidak kelihatan di tapak projek! PAS Kedah tahu bangunkan ekonomi negeri atau tidak?

Begitulah PAS di Kedah. Makin hari makin dijauhi oleh segenap masyarakat, khususnya orang muda. Dulu orang muda di Kedah fikir PAS mampu membela nasib mereka jika diberi kuasa. Namun kini barulah mereka sedar betapa peritnya hidup dibawah kekuasaan PAS yang serba-serbi tak tahu buat!

Pak Ya Selera Kampung – selepas turun Gunung <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 30 Dec 2012 08:02 PM PST

Isnin, 10 December 2012

Dari Sungai Petani, kami singgah bermalam ke Gunung Jerai yg terletak di Gurun Kedah. Selain daku & mr suami, sahabat baik mr suami juga turun serta dalam 'percutian' ini. Hotel yg kami duduki adalah milik PKNK (Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah) iaitu Regency Resort Gunung Jerai. Ini merupakan kali yg ke-3 kami menaiki puncak gunung tersebut. Suasananya agak kurang sejuk ketika ini. Manakala dari segi makanan mmng resort tersebut menyediakan menu yg tidak menepati selera pelanggan (jujur kan daku), disebabkan itu daku mmng tiada mood utk berkongsikan kisahnya di sini. Juadah yg disediakan mmng tiada standard langsung dgn taraf sebuah hotel resort di situ.. huh

cantik kan pemandangan kat puncak Gunung Jerai nih !

Keesokkan hari selepas ronda2 sekitar Gunung Jerai dan kemudian check out bilik, kami turun ke bawah puncak gunung & mencari gerai utk makan tengahari. Lalu terjumpa sebuah gerai ni yg terletak di Gurun. Nama kampung kami kurang pasti krn masing2 perut sudah kelaparan (tak sempat nak toleh kiri kanan lagi).

iyahhh… kami beramai-ramai ke "Pak Ya Selera Kampung". Warung ni tepi jalan jer.. Tengok ada 3-4 biji kereta berenti membuatkan kami pun turun sama singgah.

banyak juga lauk2 kampung yg terdapat di sini

ada lebih kurang 40-50 jenis lauk2

lauk yg berkuah diletakkan dlm periuk besar ini

suasana & pemandangan dlm kedai – agak selesa mungkin waktu ni org dah semakin berkurangan krn telah tamat waktu makan.

Semasa di warong Pak Ya, of cos la kami semua makan nasi dan lauk2 dibubuh dlm pinggan masing2. Nampaknya daku tak dpt nak snap gambar makanan & lauk2 yg kami ambil krn masing2 telah makan dgn 'rakus'nya (termasuk penulis).  Untuk menu di sini daku dapat berikan 2.5 / 5 bintang sahaja. Lauknya banyak tapi tiada yg special (pada padangan DAKU la), namun lebih puas hati berbanding menikmati makanan di Gunung Jerai Resort..huhu

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved