ads

Khamis, 10 Januari 2013

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Media Kedah: Tu Dia !!! Pakatan Haram <b>Pokok Sena</b> Sanggup Hina <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2013 04:20 AM PST

Apa yang terjadi ini adalah kisah yang berlaku di deretan jalan dari Alor Setar ke persimpangan jalan menuju ke Kuala Nerang/Naka yang terletak di kawasan Pokok Sena.
Pada sambutan ulang Tahun Ke Merdekaan tahun lepas, pihak berkuasa Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) telah mengarahkan UMNO/BN bahagian tersebut menurunkan bendera parti yang di pacakan pada tiang lampu dari jalan Alor Setar ke Pokok Sena kerana pihak berkuasa MBAS mahu memacak bendera Malaysia bagi meraikan sambutan KeMerdekaan yang ke 55 tahun. 
Sebagai satu parti yang berjiwa Patriotik ( Sayangkan Negara ), Pemuda UMNO telah menurut arahan pihak berkuasa MBAS. Kesemua bendera parti UMNO/BN yang di pacak di tiang sepanjang jalan berkenaan di turunkan untuk memberi laluan kepada pemasangan bendera Malaysia.
Apa yang mengecewakan selepas 2 minggu sambutan Kemerdekaan, puak-puak Pakatan Haram yang di ketuai MKK kawasan berkenaan, MD Zain bersama Pegawai Khas Adun Bukit Lada, Izzat Shauki telah bertindak biadap membawa turun bendera Malaysia untuk di gantikan dengan bendera parti PAS dan PKR.
Bayangkan kalau bendera Malaysia pun puak Pakatan Haram tidak merasa sayang/hormati bagaimana pulak kasih sayang  mereka terhadap negara yang aman makmur ini sekiranya Pakatan Haram berjaya mentadbir Negara ?.
Apa yang dapat di lihat, dalam mentadbir Negeri pun puak Pakatan Haram melalui Kerajaan yang mentadbir Negeri telah pun merosakan kazanah bernilai Negeri Kedah melalui pembalakan yang tidak di kawal sehingga membuat segelintir rakyat terpaksa menerima kesan dari sikap rakus puak-puak Pakatan Haram dalam mentadbir Negeri.
Sudah jelas, puak-puak Pakatan Haram ini hanya mahukan kuasa sebagai pentadbir sahaja, tetapi di hati mereka tidak ada perasaan kasih dan sayang terhadap Negeri/Negara.

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


Cerita Orang Kita: Parah!!! pelajar rempuh kereta <b>di kulim</b>

Posted: 27 Dec 2012 06:40 PM PST


KULIM - Seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun parah selepas merempuh kereta kira-kira jam 5 petang kelmarin.

Ketua Trafik Kulim, Asisten Superintendan Ismail Ayob berkata, mangsa yang menunggang motosikal dipercayai datang dari arah Taman Seroja menuju ke Taman Harmoni.

Menurutnya,  sepanjang perjalanan mangsa mengekori di belakang sebuah kereta. Memandangkan tiada sebarang kenderaan datang dari arah bertentangan, mangsa kemudiannya memotong kenderaan di hadapannya.

"Mangsa tidak sempat mengelak atau memperlahankan motosikalnya lalu merempuh di bahagian kanan kereta. Akibat rempuhan kuat mangsa melambung ke tepi jalan dan mengalami kecederaan patah tulang tangan dan kaki.

"Mangsa yang ditenangkan oleh orang ramai bagaimanapun terpaksa dikejarkan ke Unit Kecemasan Hospital Kulim untuk mendapatkan rawatan lanjut," katanya.

Ismail berkata, pemandu kereta seharusnya bersikap peka terhadap motosikal atau apa sahaja kenderaan yang memotong mereka dari arah belakang.

"Sehingga kini ramai dalam kalangan pemandu kereta atau kenderaan berat yang cuai ketika membuat pusingan atau membelok.

"Ini mengakibatkan kenderaan ringan seperti motosikal sering terlibat dalam kemalangan," katanya kepada Sinar Harian.


02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Pergaduhan <b>Di Sungai Petani</b>, Usaha Terdesak Untuk Raih Undi <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2012 08:00 PM PST

22 Mac lalu, portal ini telah mendedahkan bagaimana Rashid Din, Ahli Parlimen Merbok BERCAKAP BESAR yang PKR serta Pakatan Rakyat tidak memerlukan undi daripada masyarakat India untuk menang pada PRU13 nanti. (BACA DI SINI). Sebaik-baik sahaja pendedahan tersebut dibuat, Rashid Din cuba menafikannya walaupun bukti-bukti secara jelas menunjukkan bagaimana kebenciannya terhadap masyarakat India yang telah memenangkan calon-calon PKR dan Pakatan Rakyat di Merbok dan Sungai Petani.

Umum mengetahui, masyarakat India di Sungai Petani dan Merbok merupakan suara penentu kemenangan calon-calon pilihanraya daripada parti-parti yang bertanding, meskipun jumlah mereka bukanlah majoriti. 

Kemusnahan yang dilakukan oleh Rashid Din, ternyata amat mengecewakan kepimpinan utama PKR, khususnya Anwar Ibrahim. Justeru, pelbagai cara telah dilakukan oleh pimpinan utama PKR, khususnya pemimpin-pemimpin India PKR untuk memulihkan semula sokongan terhadap parti tersebut. Mereka bergerak dan berceramah dari satu kawasan ke satu kawasan yang majoriti penduduknya adalah masyarakat India di sekitar Merbok dan Sungai Petani. 

Dan seperti biasalah, apabila para pemimpin PKR berceramah, mereka akan membangkitkan sentimen perkauman dan cuba meniup perasaan tidak puas hati di kalangan khalayak yang mendengar atau menghadiri ceramah mereka. 

Sungai Petani dan Merbok secara amnya adalah sebuah kawasan 'selamat'. Pasukan keselamatan khususnya PDRM telah menjalankan tugas dengan sebaik-baik mungkin untuk memastikan tahap keselamatan di kedua-dua daerah tersebut, malah di seluruh Kedah dan Malaysia amnya, berada dalam keadaan TERBAIK. 

Di mana-mana sahaja, pergaduhan kecil melibatkan golongan remaja, akan berlaku. Pergaduhan tidak sahaja melibatkan individu-individu berlainan kaum, tetapi juga agama. Dan pergaduhan-pergaduhan seperti itu, akan berakhir dengan pantas apabila wujudnya campurtangan pihak berkuasa, khususnya PDRM.

Bagaimanapun, ada pihak yang tidak berpuas hati dengan keamanan yang berjaya diwujudkan oleh PDRM. Menyedari konflik perkauman boleh meningkatkan jumlah undi, pihak berkenaan berusaha sebaik-baik mungkin untuk meniup sentimen perkauman sama ada menerusi tulisan-tulisan di blog, portal, mahupun di Facebook. Berita pergaduhan di Sungai Petani itu disensasikan. Dan sekali lagi Taman Keladi serta Taman Ria naik nama kerana pergaduhan antara kaum. 

Usaha dibuat dengan sebaik-baiknya agar masyarakat India dan Melayu di Sungai Petani dan Merbok saling curiga-mencurigai.

Untuk mendapatkan undi, pihak-pihak berkenaan akan tampil dan muncul sebagai HERO atau SIVAJI yang memperjuangkan 'keadilan' kononnya. Memandangkan yang cedera parah dan sedang menerima rawatan dari pihak hospital adalah MELAYU, maka yang akan muncul nanti adalah pemimpin-pemimpin Melayunya. Pemimpin-pemimpin berkenaan akan segera menyatakan bahawa PDRM tidak mampu untuk menyelamatkan Melayu dan menjaga masalah awam di Sungai Petani khususnya. 

Kalau mereka dipilih pada PRU13 nanti, akan ada bermacam-macam program yang akan diatur untuk memulihkan semula tahap keselamatan serta persefahaman antara masyarakat India dan masyarakat Melayu di Sungai Petani khususnya. Dan yang paling penting, menurut mereka, inisiasi pergaduhan tersebut sebenarnya telah dimulakan oleh UMNO. 

Kata mereka lagi, pemimpin UMNO khususnya di Sungai Petani dan Merbok amat terdesak untuk mendapatkan undi daripada masyarakat pengundi Melayu. Malah kata mereka lagi, pergaduhan tersebut tercetus kerana UMNO mahukan pergaduhan kaum, sekaligus menunjukkan UMNO dan Barisan Nasional bukanlah sebuah parti yang boleh diharap. 

Pergaduhan yang tercetus bermula daripada kes kecurian motosikal tersebut dan tidak ada kena-mengena dengan mana-mana parti politik khususnya UMNO dan Barisan Nasional akan disensasikan dengan UMNO dan Barisan Nasional bakal dituduh dan dipersalahkan. Manakala PDRM pula akan didakwa, sengaja membiarkan pergaduhan tersebut tercetus kerana sifat PDRM iaitu BARUA UMNO.

Itu yang akan berlaku dan para pemimpin daripada pakatan berkenaan akan berbondong-bondong ke Sungai Petani, sama ada untuk menunjukkan simpati, menunjukkan keperwiraan dan kepedulian tetapi yang lebih penting, untuk menghasut para pengundi agar kekal memilih calon-calon mereka dalam PRU akan datang.

Anda tidak percaya? Tidak perlu tunggu berminggu-minggu untuk membuktikannya… anda dipersilakan ke mana-mana ceramah puak berkenaan pada malam nanti di Sungai Petani dan Merbok, khususnya! 

Atau anda hanya perlu menjengah Facebook atau portal atau blog-blog mereka!

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo <b>di Gurun</b>, <b>Kedah</b>

Posted: 14 Apr 2011 08:17 AM PDT

Vauxhall Astra Turbo 2 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Saya antara yang bertuah hari ini kerana walaupun berada jauh nun di utara, akhirnya terserempak jua dengan dua buah Proton Persona R dengan diiringi oleh sebuah model Vauxhall Astra Turbo berwarna biru. Lebih kurang petang tadi selepas pulang dari pejabat, dari kejauhan saya melihat ada sesuatu yang pelik apabila sebuah kereta yang jarang-jarang dilihat iaitu Vauxhall Astra Turbo berada bersebelahan dua buah kereta yang ditutup dengan kain. Apabila berhenti di situ tidak syak lagi yang berbungkus itu adalah Persona R.

Saya mengambil peluang untuk beramah mesra dengan staf Proton yang sedang menjamu selera di situ, cuba menemubual serba sedikit namun mereka profesional, hanya sedikit maklumat sahaja yang saya dapat, saya faham Proton sudah tentu tidak mengizinkan kakitangannya membocorkan rahsia syarikat kepada orang luar. Saya menunggu sehingga mereka selesai menjamu selera, dan bungkusan kain dibuka akhirnya saya dapat melihat dua buah Persona R dari jarak agak dekat, cukup untuk melihat bentuk sebenar bagaimana model kereta terbaru Proton itu direka.

Vauxhall Astra Turbo 4 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Sempat melihat bahagian interior, boleh tahan tetapi rasanya itu bukannya produksi final, sekadar diletakkan agar Persona R itu boleh dipandu. Melihat keseluruhan interior, saya syak Persona R itu hanya digunakan untuk menguji enjin dan transmisi sahaja. Pelekat hitam yang dikenakan ke seluruh bahagian kereta itu masih lagi berat seperti mana anda dapat lihat di sini, seratus-peratus sama seperti apa yang saya lihat tadi. Berkenaan rekabentuk, anda tahu saya seorang yang cerewet dalam menilai sesebuah kereta. Bagi saya kecantikan rekabentuk sesebuah kereta adalah paling utama berbanding perkara-perkara lain.

Saya mengharapkan Persona R akan tampil dengan rekabentuk lebih bergaya, elegan dan mempunyai 'design language' dramatik seperti mana adaptasi daripada falsafah 'fluidic sculpture' Hyundai terhadap Sonata baru, tetapi saya tidak melihatnya pada Persona R. Mungkin itu hanya model konsep yang masih dalam ujian di jalanan, segalanya seperti diletakkan ala kadar sahaja, harap model produksi final nanti Proton akan menunjukkan wajah sebenar Persona R yang menawan itu. Tetapi baru-baru ini seseorang mengatakan jangan terlalu mengharap sangat terhadap rekaan Persona R, dan saya terfikir perkara yang sama tadi.

Vauxhall Astra Turbo 8 Spyshot Persona R diiringi oleh Vauxhall Astra Turbo di Gurun, Kedah

Saya sempat mengambil beberapa keping gambar Persona R tanpa kain penutup, tetapi disebabkan beberapa perkara yang telah dipersetujui sebelum itu, saya membuat keputusan untuk berpegang pada janji, tidak akan menyiarkan foto-foto tersebut dalam internet, walaupun di dalam blog ini, sekadar untuk tatapan peribadi sahaja. Tetapi satu perkara yang menghairankan saya ialah apakah tujuan sebenar Vauxhal Astra Turbo mengiringi Proton Persona R tadi? Setakat itu sahaja maklumat yang saya dapat kongsikan di sini, anda boleh lihat galeri gambar seperti mana yang dipaparkan. Untuk melihat video Vauxhall Astra Turbo, anda boleh klik di sini.

[nggallery id=220]


di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


kerajaan <b>negeri kedah</b> naikkan cukai tanah <b>di</b> <b>...</b> - The Flying Kick

Posted: 07 Jan 2013 05:02 PM PST


Punyalah kemaruk untuk dikenali sebagai pentadbir yang baik dan hebat sehingga mampu meningkatkan pendapatan negeri, PAS Kedah menyusun langkah yang lebih berstrategi dan lebih cekap. Strategi yang dimaksudkan, bukannya mencari sumber pendapatan yang baru, atau membolehkan rakyat Kedah mempunyai lebihan wang untuk dibelanjakan bagi merangsang pertumbuhan ekonomi, sebaliknya meningkatkan cukai tanah yang akan menyebabkan ramai rakyat Kedah berhadapan dengan risiko kehilangan tanah yang mereka duduki, usahakan dan miliki semenjak zaman berzaman.

PAS Kedah sangat cekap dalam bab-bab mencerut kesusahan rakyat. Walaupun ketika mengambil Kedah dari tangan UMNO-BN pada PRU12 lalu PAS telah diberikan prasarana yang terbaik untuk memacu pertumbuhan ekonomi, namun PAS yang selama ini cukup terkenal dengan derma tabung milo mereka, mengambil jalan mudah untuk bermegah-megah.

Pendapatan negeri dijanakan menerusi kerosakan alam sekitar yang amat teruk. Industri utama Kedah adalah pembalakan. Manakala bidang industri dan pembuatan yang suatu ketika pernah menjadi nadi ekonomi Kedah selain memberikan peluang pekerjaan kepada ratusan ribu rakyat Kedah, penduduk di utara Perak, Pulau Pinang dan Perlis, tidak dipedulikan langsung. Kalau ada pun, hanyalah berita-berita yang melibatkan penglibatan entiti-entiti Kerajaan Pusat seperti MITI dan MIDA, manakala Kerajaan Negeri Kedah pula, sekadar berlakon untuk mengambil nama dan kredit sahaja.

Keputusan Kerajaan Negeri Kedah menaikkan cukai tanah setinggi yang mungkin di Pulau Langkawi, Alor Star dan Bandar Baharu, memberi kesan kepada ratusan rakyat dan penduduk Kedah. Pada masa yang sama, kenaikan cukai tanah tersebut juga akan memberi kesan... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


Pemuda UMNO <b>Sik</b> Kedah Bantu Mangsa Banjir <b>Di</b> Kuala Terengganu

Posted: 05 Jan 2013 07:09 PM PST

Biarpun jauh, Briged Sukarelawan Pemuda UMNO Bahagian Sik, Kedah tidak ketinggalan untuk sama-sama turun padang membantu lebih 70 keluarga yang menjadi mangsa banjir di Taman Desa Damai dan Taman Desa Tanjong Damai di Gong Badak dekat sini hari ini.

Konvoi 10 kenderaan yang disertai 40 anggota briged berkenaan mula tiba di taman perumahan itu kira-kira pukul 5.20 pagi ini sebelum dipecahkan kepada tiga kumpulan dalam menjayakan program gotong-royong membersih rumah mangsa banjir di situ.

Program tersebut turut dimeriahkan dengan kehadiran isteri Perdana Menteri yang juga Yang Dipertua Persatuan Pandu Puteri Malaysia (PPPM), Datin Seri Rosmah Mansor.

Hadir sama Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said serta isteri, Toh Puan Seri Norliza Mahmud; Timbalan Yang Dipertua PPPM, Raja Nor Mahani Raja Shahar Shah dan Yang Dipertua PPPM Cawangan Terengganu, Datin Seri Tengku Ramlah Azizah Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Dalam pada itu, Ketua Briged Sukarelawan tersebut, Mahadzir Abd. Hamid ketika ditemui berkata, kehadiran anggota briged sukarelawan yang diterajuinya itu ke taman berkenaan sebagai tanda prihatin untuk sama-sama membantu keluarga mangsa yang dilanda banjir.

"Kami rasa terpanggil untuk sama-sama membantu mangsa banjir di sini hasil perbincangan saya dengan seorang rakan, Syed Mohd. Hafizuddin Datuk Syed Omar Al-Idrus yang merupakan Pengerusi Majlis Belia Daerah Kuala Terengganu," katanya.

Menurutnya, dalam kunjungan itu, pihaknya turut membawa bersama beberapa peralatan sendiri untuk menjalankan kerja-kerja membersih kediaman mangsa.

Katanya, ini kali pertama briged sukarelawan itu menghulurkan bantuan di lokasi paling jauh dari Kedah memandangkan sebelum ini hanya berlegar di sebelah utara semenanjung dalam menjalankan kerja.

gambar – bernama

02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


EDtv: Kembara <b>di</b> Air Terjun Titi Hayun, <b>Yan Kedah</b>

Posted: 21 Nov 2012 01:54 AM PST

Hai, ED nak kongsi lagi kisah percutian ED minggu lepas. Di Kedah, ED telah menginap di chalet Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah. Terima kasih kepada pengantin Syida kerana menyediakan penginapan kami. Dah sampai di air terjun, mesti nak mengembara keindahannya kan? Jom kembara bersama ED melihat keindahan alam di Air Terjun Titi Hayun Yan Kedah.
Air Terjun Titi Hayun. Nak pergi ke air terjun, mesti lalu jambatan gantung ni..
Ini jambatan gantungnya..
Inilah chalet penginapan kami.. Ada aircond di dalamnya..
Pagi-pagi lagi ED dah pergi ke air terjun. Muka pun masih mengantuk lagi.. Tapi takpe, tengok kehijauan alam, mesti segar nanti.. Hehe..
Panorama di tingkat bawah air terjun..
ED tak mandi pun cuma nak main air je di sini.. Hehe..
Ada Air Terjun Puteri Mandi di tingkat atas.. ED tak sempat nak pergi..
Jika anda perasan, ED seorang sahaja yang pergi ke sini. Kawan2 ED yang lain tak berpeluang pergi ke sini atas sebab2 tertentu..
Bagaimana? Best kan? Ada lagi persinggahan ED semasa berada di Yan Kedah. Nak tahu? Teruskan membaca blog EDtv. Udada Ubabye!!
ED: Walaupun pergi seorang diri, best jugak.. Hehe..
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved