ads

Rabu, 19 Februari 2014

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Kecurian kabel telefon <b>di</b> Jalan Anggerik, Amanjaya, <b>Sungai Petani</b> <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2014 04:04 PM PST

Hari ni dah hari Rabu, serius rasa nak pengsan.. Lagi beberapa hari nak habis minggu ni... U all tahu tak, 5 hari (07/02/2014 hingga 11/02/2014) saya takda internet pasal kabel telefon kene curi..!! Pasal rasa nak pengsan tu puncanya saya kan tengah  lancarkan IntaNBerliaN Mega Giveaway 2014, so, saya masih ada baki 5 entry review sponsor yang saya kene buat... Bayangkan ye sayang2.. semua tu kene siap sebelum Mega Giveaway saya tu tamat hujung minggu ni.. Bukan tu je, saya ada 2 entry review berbayar, pun nak kene siap minggu ni jugak.. Nampak tak, dah 7 entry kene karang tu... maunya saya tak rasa nak pengsan... Itu baru bab entry, ni ada lagi berlambak komen peserta Mega Giveaway yang belum saya approved.. Nak kene blogwalking tengok entry dorang plak... Memang saya suka sangatlah orang yang mencuri kabel di saat2 keje urgent berlambak2 menanti saya... Boleh gituuuu....

Pada si pencuri kabel tu, ni kata2 saya untuk awak... Saya nak mintak tolong dengan awak, Tolong jangan mencuri kabel telefon rumah saya lagi.. Buat apalah awak susah2 g curi curi kabel telefon tu semua.. Bukannya awak dapat pahala pun.. dapat dosa lagi adalah... dapat dosa sebab curi kabel telefon rumah saya & menyusahkan banyak pihak.. kesian dekat operator 100 tu nak kene dengar "leteran" saya.. kesian jugak dekat diri saya yang memaksa diri saya "berleter"... Awak jangan duk pikir diri awak sorang je yer... Awak jangan pikir dengan curi kabel telefon rumah saya tu dapat tambah pendapatan awak je... Awak ada pikir tak camne plak dengan orang lain yang menambah pendapatan melalui internet ni haa? Kesian dorangkan wak, "terputus" kejap pendapatan dorang sebab awak curi kabel telefon dorang.. Awak awak awak... lenkali nak buat kerja tolong pikir orang2 sekeliling sekali yer.. Jika menyusahkan orang lain & ia hanya menambahkan dosa, jangan buat benda tu tau... saya tak nak berleter kat awak banyak sangat.. Saya cuma doakan moga awak diberi kehidupan dengan dimurahkan rezeki yang halal & moga awak tak buat kerja2 camni lagi... tapi awak buat kerja yang penuh dengan kebaikan.. Aamiin...

P/s : Moga Tuhan gerakkan hati siapa2 yang pernah mencuri kabel telefon rumah saya ni, tu bacalah entry saya ni walaupun 4 5 tahun lagi...
     "Ya Allah... Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau                              kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku.."                       "Ya Allah, sesungguhnya aku namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w..." 
tekan SINI untuk perkongsian bersama

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


Warga emas seronok diziarahi Exco-Exco Kerajaan <b>Negeri Kedah</b> <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2014 08:11 PM PST

"Alhamdulillah..! Bertuah la hari ni dapat tetamu istimewa mai rumah makcik yang macam ni.. rumah pun tak berapa elok, tapi depa sudi mai masuk melawat makcik.."
Begitulah kata-kata Sopiah Omar, 75, seorang warga emas yang tinggal di Kampung Pantai Merdeka di sini sambil tidak putus-putus bersyukur dan memuji sifat prihatin kepimpinan Kerajaan Negeri Kedah terhadapnya.
Terharu dengan bantuan segera dan ziarah Exco-Exco Kerajan Negeri Kedah ke "teratak"nya yang sudah uzur dimakan anai-anai, warga emas itu tidak henti-henti berceloteh gembira hingga ramai yang tersenyum dengan gelagatnya.
Begitulah reaksi spontan majoriti rakyat yang terpilih untuk diziarahi barisan Exco Kerajaan Negeri Kedah sempena program MB Mesra Rakyat 2014 (Siri I) Daerah Kota Kuala Muda, kegembiraan jelas terpancar di wajah mereka.
Meneruskan hasrat dan agenda Kerajaan UMNO/BN Negeri Kedah untuk berkhidmat demi rakyat, barisan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) bergabung tenaga "turun padang" menziarahi rumah-rumah rakyat miskin, warga emas serta ibu tunggal di sekitar daerah Kota Kuala Muda.
Bertujuan menyampaikan bantuan secara langsung kepada masyarakat di kawasan perkampungan nelayan serta kampung-kampung di sekitarnya, para Exco turut diiringi para pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah bagi tindakan dan bantuan susulan.
"Saya yakin dengan menjalankan amanah Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz, dan meneruskan hasrat Kerajaan Negeri membantu rakyat dengan ikhlas, seluruh negeri Kedah akan mendapat banyak manfaat dari program sebegini.
"Selain itu, dengan program ini juga, ia dapat beri peluang pada kami (barisan Exco) mengeratkan hubungan silaturrahim di antara kepimpinan kerajaan dan rakyat di semua peringkat, 
"Melihat mereka, saya terbayang ibu saya. Sebagai 'anak', adalah wajib bagi saya membalas jasa 'ibu' saya, kan?" kata YB Norsabrina Mohd Noor, Pengerusi Jawatankuasa Sains, Inovasi dan Teknologi Maklumat ketika ditemui semalam.
Walau terpaksa mendaki bukit curam untuk ke rumah seorang warga emas untuk menghulur bantuan, beliau dan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Kesenian, NGO, Kebudayaan dan Warisan, YB Aminuddin Omar, tetap bersemangat meneruskan tugas sebagai "yang berkhidmat" (YB).
Bersetuju dengan pandangan rakan Exconya, YB Aminuddin memberitahu bahawa program aktiviti ziarah wakil rakyat sebegini wajar diadakan selalu bagi mendekatkan hubungan pemimpin dengan rakyat.
"Seronok sungguh dapat jumpa pakcik-pakcik dan makcik-makcik di sini, walaupun hidup mereka agak susah, kami disambut bagaikan keluarga. 
"Saya harap akan berpeluang lagi melakukan program macam ni nanti di daerah-daerah lain di Kedah, kami komited untuk teruskan agenda utama Datuk Seri Mukhriz untuk merakyatkan khidmat kami kepada rakyat.
"Anggaplah kami ini sebagai keluarga dan kami akan cuba sedaya upaya melaksanakan tanggungjawab dan amanah rakyat dengan baik mengikut lunas yang sepatutnya, ini masa kami untuk balas kemenangan rakyat memilih BN pada PRU ke-13 yang lalu," katanya.
Daerah Kota Kuala Muda terpilih sebagai lokasi pertama siri jelajah MB Mesra Rakyat dan dijangka seluruh daerah di negeri Kedah bakal diadakan program seumpamanya.
Program mendekati rakyat secara langsung itu bertujuan bagi mendengar sendiri rintihan suara hati rakyat Kedah berhubung masalah setempat, isu berbangkit sebelum dipanjangkan dan dibincangkan bersama jabatan atau agensi berkaitan bagi menyelesaikan masalah rakyat dengan lebih berkesan. -KedahNews.com

02 di padang terap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang terap - Google Blog Search


TV9 - Penduduk <b>Padang Terap</b> Mengeluh Masalah Air

Posted: 26 Jan 2014 10:00 PM PST

27 Jan 2014, 02:00pm by Syuhada Rais


"semakin keruh dan tebingnya kian terhakis."

Itu keluhan penduduk di Daerah Padang Terap, berhubung masalah pencemaran di Sungai Sari, Kedah.

Mereka bimbang jika masalah ini berlarutan, penggunaan air oleh penduduk akan terjejas.

Dakwa penduduk, keadaan berpunca daripada aktiviti pengorekan pasir di bekas lombong bijih timah di Pintu Wang, Padang Sanai.

Mula diusahakan kembali sejak setahun lalu, keadaan mengakibatkan air sungai sari bertukar warna dan berbau busuk.

Penduduk bimbang keadaan menjadi lebih buruk jika kekotoran daripada Air Sungai Sari memasuki sungai padang terap pula.

Keadaan ini bukan sahaja menyakitkan mata memandang malah dibimbangi boleh mengancam kesihatan penduduk.

Sehubungan itu, penduduk mahu pihak berwajib segera memantau semula setiap operasi serta lokasi kuari pasir di Kedah.

Dakwa mereka, antara kampung terjejas ialah Kampung Baru Ladang, Kampung Sungai Sari dan beberapa kampung sekitar Padang Terap.


02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


kenyataan media berkenaan isu pusat tahfiz amal <b>di yan kedah</b>

Posted: 19 Feb 2014 01:15 AM PST

KENYATAAN MEDIA

BERKENAAN ISU PUSAT TAHFIZ AMAL DI YAN KEDAH

Pertamanya Pusat tahfiz Amal Jalan Kuala Kedah Yan Batu 17 ini telah kita kenalpasti bernaung dibawah ajaran Azhar bin Wahab atau kita kenali sebagai ajaran Al-Mansur. Kebanyakan negeri juga telah memfatwakannya sebagai sesat dan menyeleweng termasuk negeri Kedah yang telah memfatwa dan mewartakannya sebagai bercanggah dan menyeleweng dari pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Saya ingin menasihatkan kepada masyarakat agar tidak mudah terpedaya dengan taktik kumpulan ini yang menggunakan nama Pusat Tahfiz Amal bagi membuat jualan dan mengutip derma kerana pada hakikatnya mereka bukan sahaja telah mengeksplotasi kanak-kanak malah turut mencabul hak kanak-kanak tersebut bagi mendapat pendidikan yang sewajarnya. Bagi mereka yang benar-benar ingin membuat amal ataupun berderma, carilah saluran yang diakui sahih kerana dibimbangi derma kita itu nanti akan memberi sumbangan kepada kelangsungan sebuah kumpulan yang menyeleweng dan juga mempergunakan kanak-kanak.

Kita juga mendapati mereka telah memanipulasi para pelajar untuk melakukan kutipan derma dengan berselindung di sebalik menjalankan jualan amal atas dasar kononnya ia merupakan falsafah akademik bagi mempelajari nilai-nilai Islam secara praktikal. Inilah hakikat pembohongan terbesar mereka terhadap agama demi keuntungan peribadi yang mesti kita banteras bersama-sama.
Akal yang waras dapat menilai sejauh mana kebenaran kumpulan ini, mana mungkin seorang penagasas sekolah tahfiz mengamalkan hidup sosial sebegitu, menjadi penyanyi dan mengeluarkan album. Justeru, masyarakat harus sedar dan tidak terus berderma kepada pusat amal ini yang kononnya bagi bagi kutipan derma kanak-kanak agar tidak menjadi kelangsungan kepada kumpulan ini.

Tindakan oleh pihak berkautoriti hanya akan berkesan sekiranya masyarakat bersama-sama tidak menyokong atau menghulurkan bantuan kepada kumpulan ini.

Sekian, terima kasih.

"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

DATO' HAJI OTHMAN BIN MUSTAPHA
19 Februari 2014

Rujuk Fatwa berkenaan Ajaran Azhar Bin Wahab
Klik - http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/kedudukan-ajaran-azhar-bin-wahab-pengasas-al-mansur-holdings-sdn-bhd-1

Artikel berkaitan KENYATAAN

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


cikchelsea & co.: Kereta sewa murah <b>di Langkawi</b>. Syam (Noor <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2014 11:20 PM PST

Al-kisah,
Aku ke Langkawi awal Disember tahun lepas (2013).
Salah satu benda yang kena buat awal mestilah buat reservation kereta sewa, kan?
Nak dijadikan cerita, salah seorang pemilik kereta sewa kat Langkawi tu dah buat taik dengan aku.
Dia kata reservation aku takde pada tarikh sekian.
Tapi, deposit aku dah bank in. Acaner tu?
Tak ke namanya PEMBOHONG BESAQ!
Sampai sekarang aku minta refund deposit tu dia buat dek je.
Tak pulang balik duit aku.

 Malas cerita panjang, baca jelah conversation aku dengan Syam si penipu tu:

:: Mesej Syam penipu bertarikh 5hb Dec adalah selepas aku call dia, untuk remind kedatangan kitorang pada 8hb nanti. Itu yang dia reply ::
Nama: Noor Azam bin Osman
Maybank Acc: 102072352305
BTW, aku dapat contact number dia selepas google "kereta sewa murah di Langkawi".
Senang je kan buat duit dengan tipu orang?
Macam manalah dia cari rezeki dengan cara macam ni?
Beware and please spread the words!
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved