ads

Khamis, 8 Mei 2014

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


PEROSAK RAKYAT..!!! Mahfuz Menaja 2 Bas Orang <b>Pokok Sena</b> Ke <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2014 08:00 PM PDT

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar semalam berdegar-degar mengerah seluruh ahli PAS untuk menyertai himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) di ibu negara pada Hari Pekerja, 1 Mei nanti.

Mungkin mahu menonjolkan diri, Mahfuz berbangga mengumumkan bahawa PAS di kawasannya menaja sebanyak 2 buah bas dari Parlimen Pokok Sena bagi membawa ahli-ahli PAS di kawasan itu menyertai himpunan sia-sia tersebut.

Malah sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah, dia juga memaklumkan sebanyak 5 buah bas akan berlepas dari PAS Kawasan Sungai Petani bagi membawa penyokong-penyokong parti itu ke Kuala Lumpur.

Admin berpendapat bahawa usaha Mahfuz itu sebagai satu tindakan terdesak yang tidak membawa sebarang makna apa-apa. Atau dalam bahasa mudah, tindakan berhimpun membantah GST itu adalah satu tindakan yang sia-sia.

Dalam sejarah demonstrasi negara, belum ada satu pun tindakan tunjuk perasaan secara membuta tuli itu berjaya memenuhi kehendak para pendemonstran. Lebih ramai yang berhimpun membantah, bertambah payah untuk mereka mencapai matlamat atau kehendak yang dilaungkan.

Misalnya, parti-parti pembangkang sebelum ini terpaksa melakukan bersiri-siri himpunan Bersih. Namun, kebanyakkan tuntutan yang dibuat itu langsung tidak dilayan manakala hanya yang logik dan masuk dek akal saja yang dikaji kesesuaian perlaksanaannya.

Ini adalah kerana permintaan mereka itu mengarut sama sekali meskipun dipenuhi. Misalnya, isu dakwat kekal. Meskipun Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) memenuhi permintaan mereka, namun dakwat tersebut masih dipertikai sehingga kini.

Lebih mengarut, ramai pihak yang berpandangan bahawa tuntutan menggunakan dakwat kekal itu sebagai sesuatu yang merepek, tidak praktikal, tidak berkesan dan tidak sesuai berbanding penggunaan sistem biometrik yang dicadangkan SPR sebelum ini.

Berbalik kepada isu himpunan membantah GST, admin tidak fikir bantahan itu akan mengubah sebarang dasar mengenai sistem baru percukaian yang lebih sistematik dan berkesan itu.

Apatah lagi Mahfuz hanya akan menyebabkan ramai pekerja di negara kita kehilangan waktu-waktu berharga mereka di hari cuti umum yang sepatutnya digunakan bersama keluarga, orang tersayang dan berehat sambil melakukan aktiviti yang jauh lebih berfaedah.

Agak terkilan dengan Mahfuz yang bangga dengan PAS Kawasannya yang menyediakan dua buah bas untuk himpunan tersebut.

Mana sepanduk PAS Kawasan Pokok Sena di program di Kedah ini?
Sedangkan, ketika seluruh umat Islam di negeri Kedah berhimpun di Stadium Darul Aman memuji dan bersalawat kepada Rasulullah SAW, PAS Kawasan Pokok Sena langsung tidak menaja sebarang jenis kenderaan untuk ke majlis cinta Rasul itu.

Sebuah motorsikal pun Mahfuz tidak taja untuk menunjukkan "mahabbah" kepada Rasulullah SAW?

Admin yakin, kalau Mahfuz taja para penyokong PAS ke majlis ibadah itu, sudah tentu dia akan panggil Sinar Harian untuk hadir sidang media khas untuk diwar-warkan "infaq"nya itu, bukan?

Begitulah gerangannya Pesuruhjaya PAS Kedah yang terkini. Kalau bersangkutan hal politik, berbas-bas dia boleh taja. Tapi kalau majlis yang berkaitan dengan kepentingan Islam, Rasulullah SAW dan Allah SWT, langsung dia tidak peduli?

Berbeza benar Mahfuz dengan bekas Pesuruhjaya PAS Kedah yang lama, Allahyarham Datuk Seri Ustaz Azizan Razak, bukan? Bagai langit dengan bumi.

Dari Sumber...

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Empat warga Rohingya Myanmar Dirantai macam haiwan <b>di Sungai</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2014 12:00 AM PDT

Foto: EMPAT lelaki yang Dirantai macam haiwan & diselamatkan polis.

Mereka yang berusia 30-an dikurung di sebuah rumah buruk di belakang sebuah hotel di Jalan Pasar, di sini, oleh satu sindiket yang didalangi rakan senegara untuk mendapatkan tebusan daripada keluarga mangsa.

Bagaimanapun, kegiatan sindiket terbabit terbongkar apabila sepasukan anggota polis menyerbu kediaman berkenaan dan menemui semua mangsa dalam keadaan tidak bermaya dengan tangan mereka dirantai.

Serbuan dilakukan kira-kira jam 10 malam kelmarin oleh sepasukan 19 pegawai dan anggota Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kedah dan Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Muda diketuai Pegawai Turus D9 Deputi Superintendan Mohd Naim Asnawi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kedah Asisten Komisioner Nashir Ya berkata, serbuan dibuat berdasarkan maklumat salah seorang daripada empat lelaki warga Myanmar yang ditahan di bandar itu kira-kira jam 6 petang..

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2014 03:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2014 03:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pisau <b>Kedah</b>: Tahniah !!! Adun <b>Gurun Di</b> Lantik EXCO Ke 9 Kerajaan <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2014 02:15 AM PDT

ALOR SETAR - Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Gurun Datuk Dr Leong Yong Kong hari ini mengangkat sumpah sebagai Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan (Exco) Negeri Kedah.

Dr Leong, 54, yang juga Timbalan Pengerusi MCA Kedah mengangkat sumpah di hadapan Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah dan tiga anggota jemaah yang lain di Istana Anak Bukit di sini.

Turut hadir pada majlis itu ialah Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir dan kesemua anggota exco kerajaan negeri.

Dr Leong merupakan exco yang kesembilan dilantik.

Sebelum ini Mukhriz hanya melantik lapan orang exco berbanding amalan biasa 10 orang, dengan satu daripada dua kekosongan itu dikhaskan untuk wakil daripada MCA.

Dr Leong berkata selepas ini beliau akan berjumpa dengan Mukhriz bagi membincangkan portfolio yang bakal dipegangnya.

"Selepas diberi tugas, saya akan jalankan dengan sedaya upaya demi kepentingan kerajaan negeri dan rakyat serta membantu melancarkan perjalanan jentera kerajaan negeri," katanya kepada pemberita selepas majlis angkat sumpah itu.

Beliau turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah serta Anggota Jemaah Pemangku Sultan Kedah yang memperkenan melantiknya sebagai exco kerajaan negeri.

"Terima kasih kepada rakyat negeri ini yang turut menyokong saya," katanya.

Mukhriz sebelum ini dilapor sebagai berkata portfolio yang disedikan untuk wakil MCA ialah Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar, Hal Ehwal Masyarakat Cina, Kesihatan dan Perpaduan. - Bernama

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2014 03:45 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mencari Homestay <b>di Gurun Kedah</b>?? | WMNBoutique Blog

Posted: 24 Feb 2014 08:46 PM PST

Anda mencari homestay @ resthouse di sekitar pekan Gurun, Kedah??

* Rumah setingkat kembar dua.

* 3 Bilik Tidur, 1 bilik air.

deahza_homestay2_091

KedahLanie.info: [LIVE] Forom Perdana : Mencari yang halal satu <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2014 04:31 AM PST

SIARAN LANSUNG DARI SG BONGKOK GURUN KEDAH

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2014 03:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 03:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bilik <b>di</b> Taman Ria Mesra 2, <b>Gurun Kedah</b>. Room For Rent RM 150 <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2014 11:39 PM PST

Address: Lorong Ria Mesra 20, Taman Ria Mesra 2, Gurun, Kedah
Location: Kedah – Gurun
Postcode: 08300
Monthly Rent: RM 150

Type: Room
Area: Gurun
Size: 1200 sq ft
Furnished: Fully furnished
Property Type: House

Facilities:

  • Mini market
  • Covered parking
  • Washing Machine

Roommate Preferences (i): Female
Roommate Preferences (ii): Malay

Syarat Penyewa :

  • Perempuan
  • Muslim
  • Bekerja atau belajar

Ciri rumah:

  • Single Storey kos sederhana (lot tepi)
  • 3 bilik dan 2 bilik air
  • Kelengkapan asas disediakan seperti katil, tilam, almari 2 pintu untuk setiap orang, tv, peti sejuk, mesin basuh, iron serta iron board dan kabinet dapur
  • Kipas siling di setiap bilik
  • Grill untuk semua pintu dan tingkap untuk tujuan keselamatan
  • Ruang parking berbumbung
  • Terhad untuk 5 orang sahaja
  • Deposit RM200 + sebulan sewa untuk setiap orang
  • Kemasukan mulai 1hb November 2013
  • 6km ke Petronas Fertilizer, Akademi Naza
  • 7km ke tol Gurun

RM150 seorang/bulan
(termasuk utiliti dan kos-kos lain)

Alamat rumah:
No. 324,
Lorong Ria Mesra 20,
Taman Ria Mesra 2,
08300 Gurun, Kedah.

Sebarang pertanyaan sila hubungi
019-2714005 Maziah
019-2784005 Shabani

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah <b>di</b> Surau Perwaja <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 12:54 PM PST

Muhammad Fazilul Helmi Bin Raidzan (Helmi Assyafie-Pondok Sik ): Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah <b>di</b> Surau Perwaja <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 12:54 PM PST

Muhammad Fazilul Helmi Bin Raidzan (Helmi Assyafie-Pondok Sik ): Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di kodiang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2014 01:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

sembang odah: Makan-makan <b>di Kodiang</b>

Posted: 12 Dec 2013 02:00 PM PST

Salam

Pernah dengar pasal Kodiang? Kodiang ni rasa lebih glamor dari Changlun. Dan orang kenal Kodiang Dari Changlun, Padahal Kodiang ni pekan kecik je..bagi aku takde pa cuma terkenal dengan Nat Kodiang. Di Kodiang ni ada satu kedai makan Pasembur Ghani. Dah lama kedai ni dari mak aku kecik-kecik lagi. Mak aku selalu cite balik sekolah mesti singgah sini, makan mee la atau ais kepal. Aku balik aritu punya teringin nak makan mee goreng Ghani...dulu kerap beli bungkus. Kebetulan mak kau nak p Tabung Haji..So aku amik kesempatan makan mee goreng kat situ tapi takde gambar la, lapaq sangat...
Bila abahcik balik  tetiba dia ajak p makan mee Ghani plak. Heheh bagai orang mengantuk disorong bantal...makan lagi sekali. Kami p makan pada waktu malam.

Tapi malang tak berbau, tetiba blackout adoooiiii, mlm tu makan bertemankan cahaya hp dan tab...Setelah sekian lama barula generator kedai Ghani berfungsi. Eloklah km pun dah nak abih makan. Malam tu memang satu Kodiang bergelap bukan saja Kodiang sampai ke Changlun gelap...

02 di kuala kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :- di kuala kedah - Google Blog Search

02 di kuala kedah - Google Blog Search


10 Rumah Rosak Dilanda Ribut <b>Di Kuala Kedah</b> - MYNEWSHUB <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2014 01:25 AM PDT


ALOR SETAR – Penduduk di Kampung Alor Ibus di Kuala Kedah dekat sini terkejut apabila angin ribut menerbangkan bumbung rumah mereka, malam tadi.

Ia membabitkan 10 keluarga yang dilapor mengalami kerugian puluhan ribu ringgit.

Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, mereka lari bertempiaran mencari tempat perlindungan yang lebih selamat.

Kechik Darus, 62, berkata kejadian berlaku secara tiba-tiba menyebabkan dia dan suami serta tiga anaknya hanya mampu melihat bumbung rumah mereka diterbangkan angin.

"Mak cik baru nak mengambil air sembahyang manakala suami dan tiga orang anak mak cik sedang berada di ruang tamu sebelum kami terdengar bunyi bumbung terangkat dan angin kencang.

"Mak cik tak perasan masa bila bumbung rumh mak cik habis diterbangkan ribut. Kami sekeluarga lari menumpang ke rumah jiran yang masih tidak berpenghuni," katanya kepada Bernama hari ini.

Kechik berkata, kejadian ribut itu pertama kali berlaku sejak dia tinggal di kampung itu lebih kurang 18 tahun.

Siti Norhanizawati Che Omar, 38, berkata ketika kejadian dia bersama tujuh anggota keluarganya berada di dalam rumah apabila seluruh bumbung rumah mereka diterbngkan angin kuat.

"Kami dengar bunyi angin yang kuat dan sekelip mata sahaja bumbung rumah kami diangkat angin. Kami lari ke rumah jiran kerana bimbang kejadian yang lebih buruk akan berlaku.

"Nasib baik kami ada di rumah kalau tidak kami tidak tahu apa yang akan jadi pada mak saya. Kami pulang ke kampung sempena cuti sekolah dan sepatutnya pulang ke Perak hari ini," katanya yang menganggarkan kerugian kira-kira RM16,000. – BERNAMA

Anda mungkin juga meminati:

10 Rumah Rosak Dilanda Ribut Di Kuala Kedahhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/FW320755_KD02_300314_RIBUT_.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/FW320755_KD02_300314_RIBUT_-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

ALOR SETAR - Penduduk di Kampung Alor Ibus di Kuala Kedah dekat sini terkejut apabila angin ribut menerbangkan bumbung rumah mereka, malam tadi. Ia membabitkan 10 keluarga yang dilapor mengalami kerugian puluhan ribu ringgit. Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, mereka lari bertempiaran mencari tempat perlindungan yang lebih selamat. Kechik Darus, 62,...

ALOR SETAR - Penduduk di Kampung Alor Ibus di Kuala Kedah dekat sini terkejut apabila angin ribut menerbangkan bumbung rumah mereka, malam tadi. Ia membabitkan 10 keluarga yang dilapor mengalami kerugian puluhan ribu ringgit. Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, mereka lari bertempiaran mencari tempat perlindungan yang lebih selamat. Kechik Darus, 62, berkata kejadian berlaku secara tiba-tiba menyebabkan dia dan suami serta tiga anaknya hanya mampu melihat bumbung rumah mereka diterbangkan angin. "Mak cik baru nak mengambil air sembahyang manakala suami dan tiga orang anak mak cik sedang berada di ruang tamu sebelum kami terdengar bunyi bumbung terangkat dan angin kencang. "Mak cik tak perasan masa bila bumbung rumh mak cik habis diterbangkan ribut. Kami sekeluarga lari menumpang ke rumah jiran yang masih tidak berpenghuni," katanya kepada Bernama hari ini. Kechik berkata, kejadian ribut itu pertama kali berlaku sejak dia tinggal di kampung itu lebih kurang 18 tahun. Siti Norhanizawati Che Omar, 38, berkata ketika kejadian dia bersama tujuh anggota keluarganya berada di dalam rumah apabila seluruh bumbung rumah mereka diterbngkan angin kuat. "Kami dengar bunyi angin yang kuat dan sekelip mata sahaja bumbung rumah kami diangkat angin. Kami lari ke rumah jiran kerana bimbang kejadian yang lebih buruk akan berlaku. "Nasib baik kami ada di rumah kalau tidak kami tidak tahu apa yang akan jadi pada mak saya. Kami pulang ke kampung sempena cuti sekolah dan sepatutnya pulang ke Perak hari ini," katanya yang menganggarkan kerugian kira-kira RM16,000. - BERNAMA

Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah Penipu : Orang Malaysia terkenal dengan sikap pemurah. Cepat menghulur bantuan melihatkan kesusahah orang lain walaupun yang datang meminta bantuan, tidak tahu "asal-usulnya". Malangnya….

Malangnya keprihatinan rakyat Malaysia telah disalahguna oleh golongan yang sanggup mengambil kesempatan dengan memperhambakan anak yatim bagi memuaskan misi mengaut kemewahan dengan cara mudah dan juga keji. Inilah yang dilakukan Azhar Wahab, pengasas Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah.

Azhar Wahab inilah yang mengumpul & mengaut keuntungan duit anda-anda semua yang prihatin semasa menghulur bantuan & derma.

Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah Senang Lenang VS Pelajar Sengsara

Anak Yatim di bawah kendalian Azhar Wahab, Pengasas Pengetua Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah ada sahaja di mana.

  • Stesen Minyak
  • Kedai Makan
  • Dan di merata-rata tempat sehingga ke lewat malam tanpa pengawasan

Berusaha memenuhi tuntutan nafsu serakah pengasas Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah, Azhar Wahab bagi mencapai sasaran kutipan yang dikehendaki setiap hari. Akhirnya kanak-kanak dan anak yatim ini digunakan sewenang-wenangnya.

Setiap hari buat kutipan? Jadi bila masa mereka ke sekolah, belajar? Bila masa mereka mengaji dan manghafaz? Pernah ada seorang hamba Allah soal mereka dengan memberi ayat lazim yang mudah pun pun tak hafal. Kata Pusat tahfiz Amal Yan Kedah. Erm…..

Nasihat Berita Semasa, jikalau berjumpa dengan mana-mana kanak-kanak yang kutip derma termasuklah daripada Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah jangan diberikan duit tetapi hulurkan bantuan dalam bentuk makanan atau apa-apa selain daripada duit.

Individu seperti inilah yang merosakkan nama Pusat tahfiz di malaysia. memalukan dan membusukkan nama Islam. Apa respon balas anda pula?

KLIK Butang LIKE & SHARE (Kongsikan Berita Ini)

02 di padang serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di padang serai - Google Blog Search


Ustaz Hamidi: Sejarah tercatat <b>di Padang Serai</b> | Portal Islam dan <b>...</b>

Posted: 20 Apr 2013 04:39 AM PDT

PADANG SERAI, 20 April - Ustaz Hamidi Abu Hassan disahkan bertanding di P017 Parlimen Padang Serai pagi tadi setelah diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Beliau akan menentang calon Barisan Nasional Heng Siei Kie, calon Parti Keadilan Rakyat N. Surendran dan 2 calon bebas iaitu Othman Wawi  serta N.Gobalakrishnan.

Katanya, hari ini telah mencatatkan sejarah umat Islam di Malaysia dan kejayaan hari ini akan dimanfaatkan demi kemenangan Islam.

"Melalui saat ini bermulalah pertarungan yang kita tidak akan berundur lagi untuk meneruskan cita-cita menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini.

"Kita akan  merayu undi daripada mereka, kita tidak bermusuh dengan sesiapa tapi niat kita untuk hanya menegakkan Islam," katanya kepada wartawan selepas proses penamaan calon selesai.

Proses penamaan calon telah berjalan dengan lancar dan aman di Pejabat Daerah dan Tanah Kulim. Tiada sebarang provokasi liar dan dicatatkan dan jumlah kehadiran penyokong daripada pelbagai parti dianggarkan hampir 2 ribu orang.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


Cerita Saya: Bercuti <b>di Langkawi</b> 2014

Posted: 28 Apr 2014 09:10 AM PDT

Seperti sebelum2 ni jugak, kesibukkan aku dah mengurangkan aktiviti berblogging buat masa ni.. Memang bz sangat sejak 2-3 bulan ni.. Sampai nak jenguk blog pun tak sempat.. Jadi chegu zaman la ni memang mencabar.. Dulu orang kata, senang jadi cikgu.. keja setengah hari.. cuti banyak.. Tapi zaman la ni dah berbeza.. Keja chegu ni dibawak sampai ke malam.. Kadang-kadang sampai 2-3am.. Bukan tak mau selesaikan disekolah, tapi disekolah pun banyak lagi benda nak selesaikan.. Huhuhu..
Cerita holiday aku ni dah basi sebab dah 2 bulan lepas.. Hari ni ngam 2 bulan dah aku pi holiday di Pulau Langkawi.. Apa yg best di Pulau Langkawi? Ntah la.. Tapi aku dan Pn.Isteri suka pi Langkawi.. Terima kasih Air Asia sebab bawak kami terbang ke Langkawi dengan harga yang murah.. Kami 3 beranak cuma RM286 termasuk luggage dan seat.. Ok lah tu.. Kalau naik kereta, mau lebih dari tu termasuk lah kena massage pinggang dengan perjalanan ke Kuala Kedah yang ambik masa 7-8 jam perjalanan dari Nilai..
Penginapan? Mcm tahun lepas jugak, destinasi penginapan ialah Rumah Peranginan Persekutuan @ Federal Villa, Pantai Cenang.. RM55 / malam.. Hotel ni dibawah selenggaraan Holiday Villa.. Tempat mat salleh menginap oooo.. Hahahaha.. Alhamdulillah la dapat dok RPP Langkawi.. Jimat & Memuaskan.. Kalau sapa2 nak booking, boleh lah bukak website Bahagian Pengurusan Hartanah , Jabatan Perdana Menteri.. Klik SINI ... Okey..
Aku nak bercerita panjang pun tak sempat rasanya, sebab dok sibuk buat soalan exam utk PKSR 1 lagi dua minggu.. Kali ni 3 paper aku kena set.. Tak pernah dalam sejarah aku kena buat 3 paper.. Tapi takpa la.. Aku tak kesah pun.. "Saya yang menurut perintah,.." Hahaha..
Jadi, layan dulu la gambar di bawah..





Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved