ads

Rabu, 14 Mei 2014

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Mahfuz bawa 2 bas orang <b>Pokok Sena</b> ke himpunan <b>...</b> - UtaraNews

Posted: 22 Apr 2014 05:00 PM PDT

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar semalam berdegar-degar mengerah seluruh ahli PAS untuk menyertai himpunan membantah Cukai Jualan dan Perkhidmatan (GST) di ibu negara pada Hari Pekerja, 1 Mei nanti.

Mungkin mahu menonjolkan diri, Mahfuz berbangga mengumumkan bahawa PAS di kawasannya menaja sebanyak 2 buah bas dari Parlimen Pokok Sena bagi membawa ahli-ahli PAS di kawasan itu menyertai himpunan sia-sia tersebut.

Malah sebagai Pesuruhjaya PAS Kedah, dia juga memaklumkan sebanyak 5 buah bas akan berlepas dari PAS Kawasan Sungai Petani bagi membawa penyokong-penyokong parti itu ke Kuala Lumpur.

Penulis berpendapat bahawa usaha Mahfuz itu sebagai satu tindakan terdesak yang tidak membawa sebarang makna apa-apa. Atau dalam bahasa mudah, tindakan berhimpun membantah GST itu adalah satu tindakan yang sia-sia.

Dalam sejarah demonstrasi negara, belum ada satu pun tindakan tunjuk perasaan secara membuta tuli itu berjaya memenuhi kehendak para pendemonstran. Lebih ramai yang berhimpun membantah, bertambah payah untuk mereka mencapai matlamat atau kehendak yang dilaungkan.

Misalnya, parti-parti pembangkang sebelum ini terpaksa melakukan bersiri-siri himpunan Bersih. Namun, kebanyakkan tuntutan yang dibuat itu langsung tidak dilayan manakala hanya yang logik dan masuk dek akal saja yang dikaji kesesuaian perlaksanaannya.

Ini adalah kerana permintaan mereka itu mengarut sama sekali meskipun dipenuhi. Misalnya, isu dakwat kekal. Meskipun Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) memenuhi permintaan mereka, namun dakwat tersebut masih dipertikai sehingga kini. 

Lebih mengarut, ramai pihak yang berpandangan bahawa tuntutan menggunakan dakwat kekal itu sebagai sesuatu yang merepek, tidak praktikal, tidak berkesan dan tidak sesuai berbanding penggunaan sistem biometrik yang dicadangkan SPR sebelum ini.

Berbalik kepada isu himpunan membantah GST, penulis tidak fikir bantahan itu akan mengubah sebarang dasar mengenai sistem baru percukaian yang lebih sistematik dan berkesan itu. 

Apatah lagi Mahfuz hanya akan menyebabkan ramai pekerja di negara kita kehilangan waktu-waktu berharga mereka di hari cuti umum yang sepatutnya digunakan bersama keluarga, orang tersayang dan berehat sambil melakukan aktiviti yang jauh lebih berfaedah.

Penulis agak terkilan dengan Mahfuz yang bangga dengan PAS Kawasannya yang menyediakan dua buah bas untuk himpunan tersebut. 

Sedangkan, ketika seluruh umat Islam di negeri Kedah berhimpun di Stadium Darul Aman memuji dan bersalawat kepada Rasulullah SAW, PAS Kawasan Pokok Sena langsung tidak menaja sebarang jenis kenderaan untuk ke majlis cinta Rasul itu. 

Sebuah motorsikal pun Mahfuz tidak taja untuk menunjukkan "mahabbah" kepada Rasulullah SAW?

Penulis yakin, kalau Mahfuz taja para penyokong PAS ke majlis ibadah itu, sudah tentu dia akan panggil Sinar Harian untuk hadir sidang media khas untuk diwar-warkan "infaq"nya itu, bukan?

Begitulah gerangannya Pesuruhjaya PAS Kedah yang terkini. Kalau bersangkutan hal politik, berbas-bas dia boleh taja. Tapi kalau majlis yang berkaitan dengan kepentingan Islam, Rasulullah SAW dan Allah SWT, langsung dia tidak peduli?

Berbeza benar Mahfuz dengan bekas Pesuruhjaya PAS Kedah yang lama, Allahyarham Datuk Seri Ustaz Azizan Razak, bukan? Bagai langit dengan bumi..! -UtaraNews.com

share

Pekerja Asing Cuba Merusuh <b>di Pokok Sena</b> | Jenayah - Rakyat News

Posted: 12 Jan 2014 02:00 AM PST

Rakyat News

 

ALOR SETAR, 12 Jan - Sekumpulan pekerja kilang papan di Pokok Sena dekat sini cuba merusuh dan mencetuskan kekecohan malam tadi setelah berang dengan tindakan majikan yang tidak mengendahkan seorang rakan mereka yang dipercayai mengalami sesak nafas.

Kejadian kira-kira 9 malam itu dipercayai melibatkan kira-kira 100 hingga 200 orang pekerja kilang terbabit yang berhimpun di hadapan pintu pagar rumah majikan mereka bagi meminta majikan supaya mengambil tindakan segera bagi menyelamatkan rakan mereka yang sesak nafas di asrama pekerja.

Majikan tersebut yang bimbang berlakunya sesuatu setelah melihat para pekerja asing itu berkumpul beramai-ramai, enggan keluar untuk bertemu dengan kumpulan pekerja itu.

Pekerja-pekerja warga Nepal itu kemudian naik berang setelah mendapati rakan mereka yang sesak nafas itu telah mati ekoran kelewatan majikan mengambil tindakan segera.

Bagaimanapun polis yang tiba kira-kira 20 minit kemudian berjaya meleraikan kumpulan pekerja kilang terbabit dan menghubungi hospital untuk mengesahkan kematian salah seorang rakan mereka itu.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Kota Setar DSP Mat Akhir Jaafar yang ditemui di tempat kejadian berkata tiada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku kerana majikan bertindak cepat menghubungi pihak polis setelah melihat keadaan makin tidak terkawal.

Katanya ekoran kejadian itu, pihak polis menahan tiga pekerja lelaki warga Nepal yang dipercayai mengetuai himpunan itu dan cuba mencetuskan huru hara.

"Hasil maklumat awal kumpulan pekerja terbabit bertindak demikian kerana sebelum ini sudah tiga orang rakan mereka mati secara mengejut di asrama terbabit namun majikan mereka tidak menyiasat puncanya," katanya ketika ditemui di tempat kejadian lewat malam tadi.

Siasatan lanjut akan dijalankan dengan menyoal siasat ketiga-tiga mereka yang ditahan selain mengenal pasti punca kejadian.

"Punca kematian kita hanya bergantung kepada laporan doktor. Sebab apa yang kita siasat setakat ni, dia orang ni suka minum. Kadang-kadang minum minuman tak berjenama. Kita tak pasti minuman arak apa yang diminum menyebabkan mereka sakit," katanya.

Mayat pekerja yang mati dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah di sini untuk bedah siasat.

 

 

Last Updated on Sunday, 12 January 2014 14:55

02 di gurun kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di gurun kedah - Google Blog Search


Jom Makan Best <b>di Gurun, Kedah</b> - TERU TERU BOZU - Blogger

Posted: 21 Apr 2014 05:20 PM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Godek punya godek, banyak lagi rupanya cerita-cerita yang belum sempat aku nak kongsikan dengan semua. Banyak gak cerita tempat makan kan..nampak sangat asyik jalan-jalan cari makan aje kerjanya kan..heheheh..

Ini waktu kami ikut Incik Daus out station ke Sg Limau, Kedah. Saja je pusing-pusing masuk jalan kampung. Ya, suamiku memang sangat klasik orangnya...


Lokasi dia betul-betul tepi jalan. Nampak tak, dah bersusun keretanya..tempat ni memang ramai orang kalau ikut kata Incik Daus..tapi memang betul pun ramai orang..
Menu dia simple-simple saja, sajian kampung..tapi yang masakan kampung itulah yang selalu buat orang makan bertambah-tambah kan...
Tengok, berbekas-bekas ikan bawal yang tengah digoreng..sedap makan ikan bawal goreng panas-panas ni..cicah air asam atau sambal kicap..pehhhhh...dapat plak jenis yang goreng rangup-rangup kan...

Selain lauk dia, aku rasa tarikan yang lainnya ni kat bawah ni...


Teh O Ais 5kupang..mana nak carik lagi zaman sekarang ni kan..ok, kalau bukan orang utara.. 5kupang ni maksudnya 50sen ya..haaa..murah sangat kan...
Ikan bawal untuk aku, kakak macam biasalah ayam goreng..untuk sayuran kami ambik ulam-ulaman macam tula...makan ngan nasi panas..phewww...kecuqqq lioqqq weiii...hahahah..over i alls!

Yang suka nak makan ngan kuah..trylah pekena kari kawah berapi ini...boleh tahan kari dia punya bau berhari kat tangan.,.hihihi..
Hmmm, tak sahlah kan makan ikan bawal goreng panas tanpa sambal belacan..pekat sambal belacan dia..tapi jangan risau, pada aku dan Incik Daus, taklah pedas sangat pun kan..
Ini sambal macang..sedap kan....teruja kan...tertelan air liur kan...kan senah kan...heheheh

Sila..sila..rakan taulan..sila jamu mata..inilah menu kami that day..tetibe aku pun terasa lapaq ni..huii, payah ni...

Kakak teruja menunjukkan isi ayam gorengnya...

Iya..memang itulah gaya makannya..ayam goreng dengan nasi kosong pun jadik..sebab tu mak aku selalu cakap..wahhh, kayalah ibunya, anak makan macam ni aje..hahahah! Kaya tak kayalah mak oiii, kalau ayam goreng jugak lauknya...ikan bilis zaman sekarang pun dah mahal kan..tapi alhamdulillah, rezeki Allah bagi..Insya-Allah rezeki anak...
Ok, saya sudah kenyang...saya dah nak balik..tengok apa, saya garang tau!!! heheheh...

Pada siapa yang nak ke sana, restorannya terletak di :

*Berhampiran dengan Mahkamah Majistret Gurun.

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 03:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di gurun kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2014 03:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Bilik <b>di</b> Taman Ria Mesra 2, <b>Gurun Kedah</b>. Room For Rent RM 150 <b>...</b>

Posted: 06 Jan 2014 11:39 PM PST

Address: Lorong Ria Mesra 20, Taman Ria Mesra 2, Gurun, Kedah
Location: Kedah – Gurun
Postcode: 08300
Monthly Rent: RM 150

Type: Room
Area: Gurun
Size: 1200 sq ft
Furnished: Fully furnished
Property Type: House

Facilities:

  • Mini market
  • Covered parking
  • Washing Machine

Roommate Preferences (i): Female
Roommate Preferences (ii): Malay

Syarat Penyewa :

  • Perempuan
  • Muslim
  • Bekerja atau belajar

Ciri rumah:

  • Single Storey kos sederhana (lot tepi)
  • 3 bilik dan 2 bilik air
  • Kelengkapan asas disediakan seperti katil, tilam, almari 2 pintu untuk setiap orang, tv, peti sejuk, mesin basuh, iron serta iron board dan kabinet dapur
  • Kipas siling di setiap bilik
  • Grill untuk semua pintu dan tingkap untuk tujuan keselamatan
  • Ruang parking berbumbung
  • Terhad untuk 5 orang sahaja
  • Deposit RM200 + sebulan sewa untuk setiap orang
  • Kemasukan mulai 1hb November 2013
  • 6km ke Petronas Fertilizer, Akademi Naza
  • 7km ke tol Gurun

RM150 seorang/bulan
(termasuk utiliti dan kos-kos lain)

Alamat rumah:
No. 324,
Lorong Ria Mesra 20,
Taman Ria Mesra 2,
08300 Gurun, Kedah.

Sebarang pertanyaan sila hubungi
019-2714005 Maziah
019-2784005 Shabani

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah <b>di</b> Surau Perwaja <b>Gurun</b> <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2014 12:54 PM PST

Muhammad Fazilul Helmi Bin Raidzan (Helmi Assyafie-Pondok Sik ): Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

Perlancaran Majlis Ummah Ahli Sunnah di Surau Perwaja Gurun Kedah

02 di sik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sik - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2014 09:54 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 09:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2014 09:16 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di sik</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2014 09:57 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Video Shopping Raya 2013 <b>di</b> Rumah Gemilang Adik, <b>Sik</b>, Kedah <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2013 10:11 PM PDT

Rakaman Shopping Raya 2013 di Rumah Gemilang Adik di Sik Kedah pada 20 Julai 2013 sudah dimuatnaik ke YouTube Projek Iqra'. Jemput tonton dan kongsikannya ke Facebook, Twitter anda :)

Jika video di YouTube tidak dapat ditonton, boleh tonton di http://vimeo.com/user20624133

Video-video Shopping Raya 2013 yang lain akan menyusul tak lama lagi :)

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Daerah <b>Sik</b> (MDS) - Jawatan Kosong 2014

Posted: 11 Jan 2013 06:08 AM PST

January 11, 2013 by jawatankosong24 | Filed under 1Malaysia, Kedah.
Jawatan Kosong di Majlis Daerah Sik (MDS) Januari 2013

0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Application Deadline: January 17, 2013 – Jawatan Kosong di Majlis Daerah Sik (MDS) Januari 2013 Terkini

majlis daerah sik

Applications are invited from the State of the People / Citizens of Malaysia to fulfill the position below :

Jawatan Kosong di Majlis Daerah Sik (MDS) Januari Terkini 2013  :

1.HOUSE KEEPING

DOWNLOAD TERMS OF APPOINTMENT

http://jawatankosong24.com/wp-content/uploads/2013/05/tag.png Tags : kfc sikjawatan kosong hospital sikjawatan kosong hospital kerajaan batu pahatjawatan kosong risda sikkerja kosong di kfc sik kedahmds sikjawatan kosong mdsjawatankosong di suk kedahkfc di sikkekosongan 2013 MDSkeje kosong di sik kedahjawtan kosong jun 2013 sik kedahjawatan kosong di hospital sikjawatan kosong pejabat tanah sik kedahJAWATAN KOSONG PEJABAT DAERAH SIK 2013jawatan kosong majlis daerah sik 2013jawatan kosong kfc kedah sikjawatan kosong di pejabat tanah daerah lipis 2013jawatan kosong di hospital sik kedahrisda sik jawatan kosong

Bengkel Fotografi <b>di Sik</b> Kedah 26 hingga 28hb Disember 2013

Posted: 21 Dec 2013 09:44 AM PST

Insyaallah jika tiada aral melintang dan diizinkan oleh Allah, saya akan balik ke daerah Sik pada 25 Disember 2013 ini untuk mengendalikan satu kursus fotografi. Kursus yang akan diadakan dengan bantuan Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik ini mendapat kerjasama Persatuan Rekreasi Sik akan diadalan di Belannatara Tasik Beris Sik berhadapan Ladang Anggur.

Kursus ini saya berikan secara percuma tanpa mengenakan apa-apa yuran ceramah selama dua hari setengah. Saya mengadakan kursus ini sempena usia saya 55 tahun dan selama 34 tahun bertugas di Universiti Kebangsaan Malaysia. Inilah hasrat saya selama ini yang terpendam sekian lama untuk mencurahkan ilmu, pengalaman kepada belia dan sesiapa sahaja di daerah saya dibesarkan. 

Mengendalikan satu program yang agak besar dan jauh dari tempat tinggal dan kerja sememangnya memerlukan pengorbanan yang besar. Saya harus menjaga kesihatan sebelum tempuh tersebut. Kerana tanpa kesihatan yang baik agak sukar untuk mengendalikan program selama dua setengah di mana menggunakan masa  lebih kurang 19 jam.
Saya amat berbesar hati apabila Pejabat Belia dan Sukan Daerah Sik sanggup membantu. Lebih-lebih lagi bantuan sukarelawan dari Persatuan Rekreasi Sik. Saya lebih bersyukur kerana ada seorang dermawan yang telah memberikan sedekah sejumlah wang untuk jamuan pada program ini.
Apa yang ingin saya hebahkan ialah ini adalah sumbangan khidmat masyarakat yang saya mulakan di Sik, kedah dan saya akan bergerak ke banyak lagi lagi tempat selagi terdaya dan mendapat bantuan pejabat belia atau persatuan.
Kepada anda yang berminat bolehlah menghubungi saya di emel: raaios@yahoo.com bagi tujuan tersebut.

Pelajar Tingkatan 4 Maut Dalam Kebakaran <b>Di Sik</b> - Siakap Keli

Posted: 26 Jan 2014 08:33 PM PST


SIK – Seorang pelajar perempuan tingkatan empat maut dalam kebakaran di rumahnya di Kampung Changhai, Jeneri di sini awal pagi ini.
Siti Aishah Che Ani, 16, pelajar Sekolah Menengah Tunku Sulong, Jeniang di sini mati di tempat kejadian dalam kebakaran yang berlaku kira-kira 4.45 pagi
Turut tercedera dalam kebakaran rumah yang didiami empat beranak itu ialah abang mangsa, Mohd Firdaus Izwan Che Ani, 18, yang melecur di beberapa bahagian tubuh.
Bapa dan ibu pelajar itu, Che Ani Md Isa, 59, dan Normah Zainon, 51, dilaporkan selamat.
Ketua Balai Bomba Dan Penyelamat Daerah Sik, Mohd Faisol Izwan Hang Tuah memberitahu pihaknya berjaya mengawal api daripada merebak ke rumah berdekatan.
Beliau berkata mayat pelajar itu dihantar ke Hospital Daerah Sik untuk bedah siasat. – BERNAMA

02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


Asmar Arafad: <b>Di</b> Sini <b>Tanjung Dawai</b>, <b>Di</b> Sana Pantai Merdeka

Posted: 03 Feb 2014 01:56 AM PST

Di Sini Tanjung Dawai, Di Sana Pantai Merdeka | Sekarang kami berada di atas pelantar tanjung dawai..aktiviti memancing.
Di seberang lautan sana yang kelihatan seakan sebuah pulau adalah Pantai Merdeka.
Hari2 cuti begini sangat2 ramai pengunjung ke Pantai Merdeka kerana semua sedang pulang bercuti.
Hasil Tangkapan ini ikan gelama

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2014 01:28 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2014 01:03 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 01:08 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2014 01:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jan 2014 01:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2014 01:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Oct 2013 01:35 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sahabat-Gunung: UMNO <b>Jerai</b> Beri Jaminan Kerja Keras, Tidak <b>...</b>

Posted: 08 Oct 2013 03:30 AM PDT

Barisan Nasional Negeri Kedah dan BN Parlimen Jerai sudah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau.
Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Jentera Pilihan Raya Peringkat Negeri akan diketuai sendiri oleh Datuk Paduka Mukhriz Mahathir dan dibantu oleh kepimpinan UMNO dan BN Bahagian Jerai, di mana jentera sudah digerakkan sepenuhnya di 19 kawasan Peti Undi, walaupun kehangatan kempen pemilihan UMNO sedang rancak berlaku bukan sahaja di Jerai, malah di seluruh negara.
"Jentera dan kepimpinan UMNO Bahagian Jerai sudah memberikan jaminan, walaupun dalam suasana kempen pemilihan UMNO, namun jentera tidak hilang fokus dan akan bersatu dan memantapkan gerakan bersepadu dalam usaha BN untuk merampas kembali DUN Sungai Limau yang dikatakan kubu kuat PAS selama ini.
Jaminan mereka, apapun yang terjadi, kerana dalam proses pemilihan parti nanti akan ada yang menang dan yang kalah, mereka akan membantu untuk memastikan proses pilihanraya kecil ini akan berjalan lancar.
Kita maklum bahawa ini kubu kuat, namun BN akan tetap menghantar wakilnya kerana kita mahu menawarkan khidmat bakti dan perjuangan yang boleh kita berikan kepada penduduk dan masyarakat di Sungai Limau ini," ujarnya kepada media selepas berjumpa jentera BN peringkat negeri Kedah dan Jerai di Sungai Limau petang tadi.
Tambahnya, calon BN akan disenarai dan dikemuan akan diserahkan kepada Pengerusi BN dalam masa terdekat, ramai calon yang berkelayakan namun BN akan mengikut pandangan dari pihak negeri dan bahagian Jerai.
"Mereka ada juga beberapa nama dan tokoh-tokoh yang agak sesuai dan akan kita umumkan pada 21 Oktober ini.
Oleh itu, besar harapan saya agar pengundi di DUN Sungai Limau nanti akan memberikan sokongan padu kepada calon BN. Walaupun ini kubu kuat PAS namun dalam sejarah lampau, wakil BN dan UMNO pernah mewakili di kawasan ini. Jadi pendekatan berhemah dan besederhna jentera harus ditekankan dalam usaha menarik sokongan rakyat, dengan menerangkan dasar-dasar parti dan perjuangan UMNO serta kerajaan negeri untuk membantu rakyat khususnya di kawasan Sungai Limau ini," tambahnya lagi.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 4 November sebagai hari pengundian dan 23 Oktober sebagai tarikh penamaan calon PRK DUN Sungai Limau ekoran kematian penyandangnya bekas Pesuruhjaya Pas Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak 26 September lepas.
Azizan meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah di sini pada 26 September lalu akibat jangkitan kuman dan kegagalan pelbagai organ dalaman, selepas lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan yang serius.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 Mei lepas, Azizan yang juga bekas Menteri Besar Kedah memperoleh 13,294 undi menewaskan sepupunya, Mohd. Fazillah Mohd. Ali dengan majoriti 2,774 undi.

02 di langkawi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di langkawi - Google Blog Search


seindah salju: Cuti-Cuti Langkawi : Hari Terakhir <b>Di Langkawi</b>

Posted: 13 Apr 2014 07:59 PM PDT

Dah lama sangat tak update blog...last update 27/2/2014...oiii lama sangat nie...
Hari nie aku nak g Langkawi lagi sekali so harus la habiskan citer langkawi...kang ada yg tertunggu2..ehh ada ke yg tunggu entri last aku nie....hehehe
Percutian kali nie aku x pergi pun rumah mahsuri, cable car dan zoo kat langkawi..tapi percutian seterusnya wajib pergi...percutian kali nie lebih kepada shopping tak hingat dunia....sampai terpaksa la borong beg besar maklum la x muat beg...
Berciter pasal shopping tambahan di hari terakhir, kitaorg check out pukul 12 tengahari pastu tinggalkan beg kat hotel dulu...maklum la kang abis cair coklat klu usung ke hulu ke hilir nanti...lebih selamat tumpangkan dulu kat hotel...
Mula2 g tengok Beras Terbakar dulu

 Panas2 terik paksa bapak ngan anak posing depan tue..bukti dah sampai kat beras terbakar
Konpius haikal tak dapat pikir apa la yg mama suruh tengok...
 Posing depan pintu gerbang plak
 Nie la beras yg dah terbakar tue...dia letak dalam bekas kaca dalam satu pinggan jer
 Gigih ambik gambar tue supaya korang paham apa la tempat beras terbakar nie

Tapak jer yg tinggal...beras dah masuk dalam bekas kaca...
Memborong sakan kain batik dan kain pelikat kat Gugusan Nusantara nie...
Habis shopping perut pun lapar jom cari port makan sedap plak...
 Terbaik punya ikan bakar..plak tue sedap dan murah lagi...
Air FREE jer macam2 jenis lagi...10 kali refill pun no hall harga makanan jer
Jom Ikan Bakar...memang ramai waktu tengahari...dekat ngan airport

Dah sampai untuk balik...menyinggah kat sini plak utk wrap beg..
 Shopping beg baru..harus la balut kang kotor plak..beg pun murah, besar tue RM 115.00
Wrapping bag service RM 10.00 per bag
Yang sedihnya beg merah tue aku x balut pastu kotor...huhuhu
Kaunter belum bukak kitorang dah terpacak paling depan...hehheehe
Beg dah ready nak masuk kapal terbang
Semangatnya bam bam nie..masa pergi taknak pakai tali pinggan bila dah balik baru excited nak pakai sendiri
Besarnya lobang hidung tue...dah sampai KLIA
Kekdah nak usung periuk kaca...beli siap2 bubble wrap pastu usung dalam beg kosong bawa g langkawi
Bila dah beli mangkuk kaca tue sila la wrapping, aku wrap mangkuk tue bahagian dalam dan luar kotak..letak dalam beg baru yg keras tue...selamat sampai kat rumah aku tanpa sebarang kerosakan atau pecah...
 Memborong coklat dengan banyaknya...ada balance lagi sikit coklat yg tak abis dalam peti ais sampai ke hari nie...aku bukan pemakan coklat tapi suka beli coklat
 Bahagi2 coklat maklum la adik beradik ramai...semua wajib dapat...
Fridge magnet untuk keluarga dan kawan2
Tamat sudah percutian kat langkawi...opsss ada lagi lupa nak citer pasal kereta sewa...kitorang booking kereta MYVI sekali kereta tue tak de la plak so dapat la FORD Fiesta tue..harga tetap sama cuma kereta jer lain
Best rupanya bawa kereta mahal nie...hehehe..kat langkawi jer nak berangan pakai kereta mewah..balik kajang sila bawa kereta kancil jer ye g kerja...hehehe
Aku booking kereta kat SINI..
 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved