ads

Khamis, 11 April 2013

02 di pokok sena - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di pokok sena - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di changlun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di changlun - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di kulim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kulim - Google Blog Search


YONG SUKA KUNING: SAIFUDDIN NASUTION <b>DI KULIM</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2013 03:55 PM PDT



Malam-malam terakhir sang katak amat menakutkan. Sang katak berharap, esok tidak akan menjelang - kerana kedatangan esok akan memendekkan lagi usianya.
Sang katak melilau ke sana-sini memohon nyawa. Terkini Gobalakrishnan mohon bertanding di Padang Serai bagi menentang Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendran. Apa masalah Gobala? Nak bertanding; bertandinglah. Kenapa minta dari BN? Takut hilang wang pertaruhan jika bertanding calon bebas?
Zulkifli Nordin pula bilakah hendak merayu Mahathir mohon ehsan bertanding di Kulim?
Beranikah Zulkifli Nordin berdepan dengan Saifuddin Nasution?


Tun Mahathir sudah tolong bersuara untuk Ibrahim Ali. Takkan taknak bersuara untuk Zulkifli Nordin. Bukankah Zulkifli Nordin juga orang kuat PERKASA?
Sedih sungguh kedengarnnya nyanyian katak-katak yang memohon hujan! Huhuhu...

02 di merbok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di merbok - Google Blog Search


Posted:

[unable to retrieve full-text content]

02 di sungai petani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di sungai petani - Google Blog Search


Catatan Perjalananku...: Hujung Minggu <b>di Sungai Petani</b>, Kedah (6 <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2013 09:44 PM PDT

Aku baru kembali dari menyertai kejohanan catur "1st Kedah Open FIDE Rated Rapid dan Blitz" yang diadakan di Cinta Sayang Resort di Sungai Petani, Kedah. Kalau ikutkan aku belum bersedia untuk bertanding, tapi kalau asyik tunggu masa je bila nak bersedia, alamat tak main lah aku jawabnya. Rasa kempunan pula kalau asyik tangguh-tangguh niat tu. Dah lama juga tak jumpa rakan-rakan sekuliah di Arau yang menetap di Sungai Petani, dan kejiranan Pulau Pinang, jadi aku kena ambil kesempatan ini untuk bertemu mereka, dan melepas gian bermain diatas papan pada 6-7 april baru ini.

Aku bertolak ke Sungai Petani menaiki bas pada Jumaat malam daripada Kuantan (kalau ikutkan memang penat, tapi aku tak ada pilihan, aku baru lagi bekerja, mustahil untuk memohon cuti buat masa ini). Sampai di Sungai Petani pada pagi subuh jam 5.40am pada hari pertandingan. Aku dah biasa tidur walau dimana sahaja aku rasa nak tidur, jadi untuk kata aku penat sangat, aku rasa setakat nak bertahan sehingga round ke-4 bukan lah misi mustahil. Yang menjadi persoalan sekarang ni, boleh ke aku bertahan baki lagi 2 pusingan (round 5 dan 6)? huhuhu. Sampai je di SP, aku menelefon organiser kejohanan. Telefon tak angkat-angkat, "ah, sudah!" getus hati aku, "mesti tidur lewat ni, tak sedar telefon berbunyi". Nak marah pun ada juga, ye lah, dah le kali pertama aku sampai di SP, dengan keadaan gelap gelita dan persekitaran yang asing bagi aku. Nak je aku telefon kawan aku, tapi bila mengenangkan dia tengah sarat mengandung kesian pula, lagipun kami dah janji nak jumpa petang selepas game aku nanti. Aku terus-terusan menelefon Organiser ni. Tak jawab-jawab. Azan subuh dah lama kedengaran. Dek kerana tak nak tinggal solat subuh semata-mata kerana perkara kecil ni, baik la aku ambil tindakan ke Cinta Sayang Resort tu terus. Kebetulan, bas tu drop off penumpang di stesen teksi, aku pun mengambil teksi tu. Nasib baik la uncle keturunan India tu baik orangnya, dia terlalu teruja bertemu dengan orang daripada Kuantan. Peramah betul menceritakan sepanjang 15 tahun hidup di Kuantan, dan menerima kelahiran anak bongsu beliau di Kuantan. Tak sampai 15 min, aku sampai di Resort.

Mencari orang untuk bertanya, alamak! Kenapa tak ada orang kat Resort ni, masa dah suntuk untuk solat ni. Mencari sendiri tempat untuk solat, alahai, nampak signboard jalan tu, tapi gelap gelita la pula untuk menapak. Alhamdullillah, terjumpa pekerja resort tu, buat muka tak malu bertanya "surau kat mana ye?" dia memberitahu arah yang gelap gelita tu. Aku pun cakap la, "gelap nak lalu laluan tu". Kemudian muncul seorang lagi pekerja dengan muka macam baru bangun tido, aku bertanya lagi "saya nak ke surau, laluan ke surau tu gelap, ada tempat lain ke?". Terus dia menelefon walkie talkie, disuruhnya pengawal keselamatan buka lampu. Tak lama selepas itu dia berkata kepada aku, "ikut dia tu" sambil menunjuk arah wanita yang aku mula-mula bertanya soalan tadi. Aku menaiki kereta wanita tersebut untuk ke Surau. Alhamdullillah, Allah SWT permudahkan aku untuk menunai kewaijpan kepadaNya. Syukur sangat-sangat.

Setelah selesai solat, dan berdoa, dan mood kemarahan aku reda, barulah aku berani mengangkat telefon teman sebilik organiser tersebut. Sambil memberitahu aku berada di Surau, dan baru selesai solat.

Phew! badan dah mula terasa penat. Aku gagah menelan makan tambahan untuk memberi tenaga. Hari dah pun siang, jadi agak berani la untuk melangkah ke lobi hotel daripada surau. Sampai sahaja di lobi, sebaik melabuh punggung ke sofa, aku disapa oleh rakan baik dan suaminya yang juga kenalan catur semasa aku dan dia masih dibangku sekolah. Alangkah gembiranya aku. Tak lama selepas itu, Nik dan organiser datang bertandang. Marah dah reda, cuma kena tunjuk juga kemarahan untuk dijadikan pengajaran.. hehehe.. acting skill kena lah tunjuk sikit..hehehe. Jangan buat macam tu lagi no..

Selepas sarapan pagi bersama rakan baik dan suami, kami terus menuju ke dewan kejohanan yang terletak di luar Resort, namun berhampiran iaitu di Carnivall. Dewan kejohanan terletak disitu. Nanti aku ceritakan detik pengalaman sepanjang pertandingan berlangsung dientri selepas ini.. Jeng Jeng Jeng.. hehehe

di negeri kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri kedah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Tahniah Kerajaan <b>Negeri Kedah</b> - Ini Kisah Mesin <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2013 09:00 PM PDT

Barangkali inilah kot yang Orang Alim dok habag…bila rakyat negeri kita cenderung kepada pemerintahan ulamak, bagi negeri kita akan berseri-seri dengan cahaya Islam di merata-rata. Tumbuhnya banyak pusat Tahfiz di negeri Kedah dan yakinnya org2 luar Kedah untuk menghantar anak-anak mereka menuntut di sini melambangkan org2 luar pun dah nampak Islam sudah mula dimartabatkan di negeri kita ini.. ..tahniah kerajaan Negeri.

Kisah Mesin Basuh

Malam tadi, sahabat saya,sdra Radzi, rakan NGO Wargakilang dari Penang mai rumah. Dia baru balik dari KL atas urusan kerja. On the way balik, dia sempat singgah di rumah seorang hamba Allah bernama Puan Eda di KL sana nu, pi amik kain baju terpakai, basikal, dapur gas dan juga sebuah mesin basuh. Puan Eda pesan, minta tolong sampaikan kepada mereka yang memerlukan.

Bila Radzi called saya tanya kat mana nak hantar brg2 tu, terutamanya mesin basuh yang agak besar itu, saya kata tat pa lah, bawa mai dulu ke rumah saya di Kedah ini.

Radzi sampai dah dekat jam 11 malam; terus saya called Apit, seorang sahabat – kerja full time buat bendang – yang aktif dengan kerja2 kemasyarakatan di kawasan ini. Apit kata, mesin basuh itu boleh hantar ke sebuah pusat tahfiz yang baru buka baru-baru ini.

So, malam tadi, sebaik-baik saja sampai di rumah saya, bersama seorang lagi sahabat, kami terus ke Pusat Tahfiz tersebut dengan kenderaan Triton yg Radzi bawa itu.

Masyaallah, saya tak pernah sampai pun tempat tu sebelum ini, dari jalan besar itu, kenderaan Triton itu terpaksa meredah Batas Ban (jln permatang) tidak berturap, berliku-liku antara petak-petak sawah yang luas terbentang itu. Sampai tang korner tajam, jenuh juga sdra Radzi duk kilas stering kereta nak elak daripada terbabas masuk ke dalam bendang.

Walaupun jaraknya cuma dalam setengah km dari Jalan Besar, tapi pengalaman meredah jalan batas ban yg sempit muat-muat kereta itu, sesekali terhenjut-henjut apabila menempuh jalan yang berlopak, meredah jalan kampung yang sebegini di tengah-tengah malam buta ini adalah suatu pengalaman yang menarik untuk dikongsi.

Mungkin sebab itu kot, seorang sahabat kami bernama Din dari Sungai Petani yang turut serta, dia cakap:

"Fuyo, ini baru betul namanya Jln-Jln Masuk Kg!" - saya pun rasa macam itu juga.

Sampai di sana, kami diperkenalkan kepada Mudirnya yang bernama Ustaz Ashraf.

Bila saya tanya berapa jumlah pelajarnya - Ustaz Ashraf cakap 21 orang, semuanya perempuan, berusia antara 8 hingga 18 tahun.

Bila saya tanya pula berapa orang tenaga pengajar - Ustaz Ashraf habag DUA ORANG sahaja - beliau dan isteri.

Isteri beliau seorang guru Tahfiz berpengalaman dari sebuah Pusat Tahfiz di Baling, Kedah. Ustaz Ashraf menguruskan bab makan minum dll, sementara isterinya menumpukan perhatian kepada tugas mengajar.

Bila kami tanya, ada berapa buah mesin basuh kat situ – beliau tunjukkan kami sebuah mesin basuh kat hujung sana.

(Sebuah mesin basuh untuk dikongsi oleh 21 orang pelajar)

Sahabat kami sdra Apit yang tunjukkan jalan ke situ habag, Mesin Basuh itu adalah HADIAH PERKAHWINAN untuk Ustaz Ashraf dan Isterinya waktu majlis walimatul urus mereka hari itu. Hari ini, mesin basuh itu mereka infakkan untuk kegunaan anak-anak murid mereka ini. Masyaallah – mulianya hati Ustaz dan Ustazah suami isteri ini!!

Sebab itu, bila saya lihat mesin basuh yang disedekahkan oleh Puan Eda dari KL, yang dibawa pulang beratus kilometer jauhnya ke Utara oleh sdra Radzi ini, walau pun bagi sesetengah orang hanyalah sumbangan yang biasa-biasa saja, tapi di Pusat Tahfiz ini, mesin basuh ini amat bermanafaat untuk murid-murid di sini.

(Mesin Basuh 2nd Hand dari KL)

Terima kasih Puan Eda, dan terima kasih sdra Radzi kerana bersusah payah bawa balik dari KL ini.

Dalam perjalanan pulang, waktu meredah batas ban antara petak bendang itu, saya dengar seorang sahabat saya cakap:

"Aku kagum sungguh la dengan Ustaz Ashraf suami isteri ini, sanggup korbankan diri untuk kerja-kerja agama macam ini. Pi bawa diri duduk jauh kat tempat lepas ke dalam macam ini. Zaman la ni susah nak cari pasangan suami isteri macam depa dua orang ini!"

Saya pun tak tau nak kata apa, tapi ibu bapa dari Puchong dan Banting, Selangor yang sanggup pi "buang" anak depa jauh ke tengah bendang di Utara ini, bolehlah tidor lena sebab insyaallah anak-anak mereka sekarang ini sedang berada dalam jagaan insan kamil yang terpilih. Insyaallah berkat pengorbanan dan keikhlasan pasangan suami isteri ghuraba akhir zaman ini mendidik anak-anak ini, insyaallah mereka akan membesar menjadi seorang Hafizah dan wanita solehah yang menyejukkan hati ibu bapa di masa hadapan.

(Pemandangan Madhad Tahfiz ini dari jalan besar di waktu siang)

Saya cuma nak sampaikan pesanan Apit, dia kata kalau sesiapa nak sampaikan sumbangan dalam bentuk barang-barang makanan seperti beras, sayur, lauk pauk dan barangan keperluan harian amat-amatlah di alu-alukan.

02 di kubang pasu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kubang pasu - Google Blog Search


Gambar Sekitar Anwar <b>Di Kubang Pasu</b> - Kerabu Bersuara

Posted: 07 Apr 2013 03:00 PM PDT

https://pbs.twimg.com/media/BHQcnSDCcAAoEAI.jpg:largehttps://pbs.twimg.com/media/BHQdghRCUAAeuqu.jpg:large

Artikel berkaitan POLITIK ,PRU13

RAKYAT MARHAEN: PRU13 : Anwar Ibrahim <b>di</b> Kg Jeram <b>Kubang</b> <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2013 08:41 AM PDT

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.

02 di kodiang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di kodiang - Google Blog Search


misi bantuan kemasyarakatan pada mangsa ribut taufan <b>di kodiang</b> <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2013 04:14 PM PDT

Kejadian ribut taufan melanda di Kodiang Pida 1 - 4 pada 01 April 2013 mengakibatkan 63 rumah mengalami kerosakan teruk juga kerosakan peralatan asas... 

Dengan kejadian tersebut, terbentuknya Operasi Misi Bantuan Kemasyarakatan dari Pasukan Tindakan Cemas Malaysia Wilayah Utara, Kedah yang diketuai oleh Marshal Dato Seri DiRaja Mohamed Setifani , Ketua Turus Wilayah Utara dan dibantu oleh Komander Mohamad , Komander Pertadbiran Wilayah Utara.

Bantuan yang diberikan adalah dalam bentuk membaik pulih rumah yang mengalami kerosakan juga lain lain bantuan. Operasi bermula pada 01 April 2013 hingga kini.

Pada sesiapa yang ingin memberi bantuan pada mangsa ribut sila hubungi Komander Mohamad ditalian 011-15442376


Tinjauan Rumah Mangsa Bencana dan Perlaksanaan Misi Bantuan
Bantuan pada mangsa bencana di Kodiang


Bantuan membaik pulih rumah yang mengalami ribut taufan


02 di tanjung dawai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di tanjung dawai - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di tanjung dawai</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 03:37 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nelayan <b>Di Tanjung Dawai</b> Sudah sedia Menyokong BN|Sungai <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 09:42 AM PST

By Sungai Rapat on Tuesday, February 12, 2013 with 0 comments

Nelayan bot bilis di Tanjung Dawai sudah bersedia untuk mengundi calon Barisan Nasional kerana mereka sudah tidak tahan untuk mendengar ceramah hampir setiap malam sehingga mengganggu tidur mereka sedangkan tidak ada satu pun Adun Pas lakukan untuk pembangunan Tanjung Dawai.

Inilah muka Adun Tanjung Dawai iaitu Hamdan Mohamed Khalib, dikatakan juga terlibat dalam video seks dengan wanita Thailand.
Difahamkan juga terdapat beberapa bendera yang sudah mula reput di kawasan Tanjung Dawai yang dibiarkan kerana penyokong Pas di Tanjung Dawai tidak lagi menyokong Hamdan.

Category: politik

Kami <b>di Tanjung Dawai</b> | JAAkechik CORNER

Posted: 06 Feb 2013 03:11 AM PST


salam dears... boring tak ngan entry penang memanjang ni? kali ni jangan boring-boring tau, meh jaa tepek gambar makanan lak yer. bukan kat penang, tapi kat kedah... hoho. jauh merantau,kan? berkursus sambil jenjalan makan hangin... best wooo..... T_T
ni citer minggu pertama berkursus benornya... haha. lama betul terperam. banyak sangat entry duk Q tak tahu mana satu yang perlu dipublish dulu. last-last ada gak yang tertinggal....hihihi... ni masa cuti Hari Thaipusam. jaa ikut ana (ofismate merangkap roomate) balik kedah ke rumah abang dia di Sungai Petani.
kitorang bertolak lepas exam dan kitorang lewat kesana atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan.. huhu...kami sampai kul 9.30 malam terus dibawa abang ana untuk makan. ingatkan nak makan dekat-dekat situ jer...rupanya sampai ke Tanjung Dawai kami dibawa..... jauh betul... terharu je rasa...!
jaa ngan ana yang sememangnya tengah lapar giler masa tu...so dengan rakusnya menghadap nasi ngan lauk pauk yang super sedappp... rezeki jangan ditolak tak gitu? lagi sedap bila ada yang belanja... makan sampai bertambah-tambah gitu.... ~wahhh...melampau!

ini ler tukang bayor malam tu, abang sulong kepada ana. hihi. tengkiu ya bang, coz belanja saya.... kkekekke... len kali belanja ler lagi... konfem saya bebila masih jer terima..... phewww!! ~melampau kuasa dua nih! sekeh kang baru tahu... :p

balik rumah abang ana, lebih kurang jam 1 pagi lebih rasanya kot. terus terbukam mentido...hehehhe. pastu esok pagi, lepas brekfes nasi lemak buatan kak ipar ana, kitorang terus lelaju menuju ke Alor Star pulak, nak bermalam ni di rumah kakak ana yg sorang lagi di Hutan Kampung... kat atas tu gambar ana ngan anak dia  anak sedara dia, masa gi tapau kepsi di bandar Jitra...hehhehe.... 

p/s : nanti nak gi Tg. Dawai siang hari pulak la, nak snap gambor...hehe..


~ Terima kasih...klik LIKE kalau suka ~

Inilah Ceritaku: Ikan Bakar Mak Njang@<b>Tanjung Dawai</b>

Posted: 11 Mar 2013 07:24 PM PDT

2nd time bawa Bonda menikmati ikan bakar di sini. 1st time buat abah. Waktu malam, berderet restoran dibuka. Bingung nak cari. Clue: berdekatan pencawang, restoran paling hujung. Kata abah, nak makan punyalah jauh. Sorrylah bah, kat SP bukan takde tapi sekali sekala mai jauh dari Selatan, kena cari yang "fingers lickin' good"..heeee Kerang bakar dan udang goreng tepung (udang laut) sudah selesai masuk perut, tak teringat mahu diambil gambarnya .Almaklum, nasi belum tiba lagi waktu itu. 40 minit memandu dari SP kan, laparrrr. Seafoodnya fresh. Tu yang buat Abah berselera makan. Berbaloi kan berjalan jauh bah? Selalunya nasi akan dihidang bila ikan sudah siap dibakar. Ikan jenahak dan sotong bakar di sini memang marvellous. Lain kan bah cara orang Kedah dan Johor bakar ikan? Biasa jumpa kat Johor, berlapik daun pisang. Adakala dilumur sambal diatasnya dan dicicah sambal kicap potong. Kenyang makan, alhamdulillah. Sempat lagi diusik Abah. Jauh nak balik...belum sempat tiba rumah, perut dah lapar balik, huhu....

P/S Abah disahkan menghidap kanser darah tahun 2000 (13 tahun lalu) . Dia sepatutnya menjalani 6 kali kimoterapi. Bagaimanapun, kerana kesihatannya bertambah baik, dia menjalani 4 kali kimoterapi saja. Alhamdulillah, dia sihat sekarang, boleh ke sana sini dengan bas dan keretapi, baru saja balik umrah. Dia berpegang pada kata-kata seorang doktor wanita waktu mula-mula berulang alik ke hospital dulu.."ramai pesakit kanser mati bukan kerana sakit kanser tu pakcik tapi kerana tak makan (banyak pantang),," Sejak itu apa yang teringin ditekaknya, seboleh-bolehnya akan dituruti oleh Bonda dan anak-anaknya.


02 di yan kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di yan kedah - Google Blog Search


Polis Selesai Siasat Kes Penyokong Pas Kurung Phahrolrazi dua <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2013 02:01 AM PDT


Polis negeri Kedah sudah selesai menyiasat dan akan mengemukakan kertas siasatan insiden Exco kerajaan negeri, Datuk Phahrolrazi Zawawi 'dikurung' selama dua jam dalam satu majlis di Yan pada 16 Mac lalu kepada Timbalan Pendakwa Raya (DPP) dalam masa terdekat.

Siasatan kes mengikut Seksyen 341 Kanun Keseksaan kerana melakukan halangan secara salah itu hampir siap dengan pihak polis telah pun selesai merakam percakapan beberapa pihak.

Menurut Polis , kertas siasatan akan dimajukan kepada Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan susulan.

Beliau mengulas laporan perkembangan siasatan kes tersebut ekoran laporan polis yang dibuat oleh beberapa pihak termasuk Pemuda Gerakan Negeri Kedah baru-baru ini.

Dalam insiden tersebut, Phahrolrazi 'dikurung' selama dua jam, dipercayai bagi menghalang pemimpin berkenaan berceramah di majlis itu.



Sebelum itu Pemuda Gerakan Kedah telah membuat laporan polis berhubung kejadian Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi, 'dikunci' dalam kawasan sebuah sekolah agama di Bukit Besar, Yan, Sabtu lepas.

Ketuanya, Tan Keng Liang berkata, laporan polis itu dibuat kerana pihaknya melihat perbuatan tersebut sebagai mengancam keselamatan Phahrolrazi yang juga anggota exco kerajaan negeri Kedah.

"Kita prihatin dengan apa yang terjadi... Kita tidak mahu beliau yang mungkin juga calon pada pilihan raya umum ke-13 terancam keselamatannya," kata Teng pada sidang media selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar, di sini.

Beliau juga meluahkan rasa kecewa dengan tindakan sesetengah pihak yang turut mengaitkan insiden itu dengan Barisan Nasional (BN).

Ini membabitkan masalah dalaman parti Pas dan BN langsung tiada kaitan.

Laporan polis ini kerana kami melihat insiden sebagai ancaman keselamatan terhadap Phahrolrazi, katanya.

Menurut Teng, perbuatan menghalang pergerakan seseorang itu adalah salah mengikut Seksyen 339 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sebulan dan denda tidak lebih RM1,000 jika sabit kesalahan.

Katanya pihak berkenaan juga boleh dikenakan tindakan undang-undang mengikut Seksyen 340 kanun yang sama.

Akhbar sebelum ini melaporkan Phahrolrazi mendakwa beliau 'dikunci' dalam kawasan sekolah agama itu selama dua jam, bagi menghalang beliau daripada berucap di satu ceramah di Kampung Kabu, Sungai Limau, Yan, yang merupakan kawasan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Dakwa Phahrolrazi, beliau sebelum itu dihubungi oleh pengetua sekolah agama tersebut namun sebaik masuk ke dalam kawasan sekolah berkenaan pintu pagar dikunci.

Category: politik

02 di jerai kedah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

02 di jerai kedah - Google Blog Search


BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 01:02 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 01:23 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PANASS!! Banner Tolak MB <b>Kedah</b> Muncul <b>di</b> Sekitar Parlimen <b>Jerai</b> <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 05:35 AM PDT

Ternyata makin lama makin teruk masalah dalaman Pas Kedah ni. Hinggakan banner tolak Azizan naik dimerata tempat. Banner tolak Azizan naik bersama bendera Pas warna hitam. Kenapa warna hitam?

Mc pernah nampak bendera Pas warna hitam ni. Tapi Mc buat taktau saja, ingatkan takdak makna apa-apa. Rupanya bila dijelaskan oleh orang Pas sendiri, barulah Mc tahu. Bendera Pas warna hitam ni rupanya, warna 'pemberontak'.

Maknanya, puak Pas yang menentang Azizan, puak ni akan naikan bendera Pas warna hitam. Warna berkabung la katakan. Malah sudah berapa 'markas peti undi Pas' telah ditutup disebabkan protes terhadap Azizan.

Huyooo.. makin parah nampaknya konflik Pas di Kedah ni. Adehh..

Tak best la macam ni, kalau Pas dah pecah belah sebelum bertanding PRU, maknanya UMNO akan menang dengan mudah. Cehh.. tak fight langsung la!

McTheory:
Cerita pasal pepecahan ni, akan diulas detail kelak..

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 01:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

hanya.....: KURSUS KEUSAHAWANAN SISWA 2012 <b>DI</b> RESORT <b>...</b>

Posted: 11 Dec 2012 07:08 AM PST

21 - 23 NOVEMBER 2012, RABU - JUMAAT
RESORT THE REGENCY GUNUNG JERAI, GURUN KEDAH
Sebelum ni saya anjurkan Kursus Keusahawanan di Lumut Perak dan Pulau Jerejak Pulau Pinang, untuk tahun ni, saya buat pulak untuk 43 orang pelajar Matrikulasi Perakaunan kat Resort Regency, Gunung Jerai, Gurun Kedah. Saya lebih teruja buat kursus di Gunung Jerai sebab semuanya 'perfect' dan paling best ialah persekitaran yang nyaman, sejuk, pemandangan sawah padi dari ketinggian hampir 1000m dari aras laut, dikelilingi hutan hijau, boleh tengok matahari terbit dan terbenam, dikelilingi taman dan bunga-bungaan tanah tinggi yang mekar setiap masa, arnab yang berlari bebas dikawasan penginapan, ada swimming pool walaupun cuaca sejuk, monyet-monyet pun bebas berkeliaran, malam-malam sejuk sehingga bawah 20 darjah celcius yang kadang-kadang diselubungi kabus dan awan tebal sehingga masuk dengan selamba dalam dewan tempat kami beraktiviti.

Batch tahun ni, saya tak mau buat ceramah. 90% praktikal, hanya 10% je teori.Semuanya saya dan seorang lagi cikgu 'handle'. Objektif kami mudah je...nak ajar diaorang KARAKTER SEORANG USAHAWAN. Bila buat kaji selidik, 100% sangat suka & seronok dengan kursus ni kerana kursus ni lain dari yang lain (harap-harap tak hipokrit la)
2) AKTIVITI PERBINCANGAN KUMPULAN
3) AKTIVITI PERSEMBAHAN IDENTITI SYARIKAT/KUMPULAN
4) AKTIVITI RIADHAH - DODGEBALL

5) AKTIVITI PRODUCT DESIGN
  • MELT & MOLD SOAP
  • FOAM SHEET DESIGN
  • GLASS PAINTING
  • TILE PAINTING
  • DENIM BAG RECYCLE
  • NEWSPAPER BEG
  • MENCANTING BATIK
  • POSTER
6) CERAMAH & LAWATAN CENDAWAN SHITAKE. Ladang cendawan yang satu-satunya ada di Malaysia.

7) CERAMAH RINGKAS TENTANG PERSONAL FINANCIAL INTELLIGENT
8) AKTIVITI RIADHAH - ROKET KERTAS

9) AKTIVITI PEMBENTANGAN, PERSEMBAHAN DAN PAMERAN

BLOG KEDAH: 02 <b>di jerai kedah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2012 01:17 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>jerai</b> : <b>di</b> mana peranan kerajaan <b>kedah</b> atas sekolah - jeraitv

Posted: 21 Dec 2012 03:00 PM PST

Satu pendedahan yang sebelum ini kita tidak mengetahui di mana Sekolah Agama Rakyat dan Madrasah Tahfiz langsung tidak pernah di bantu Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS walau pun dalam janji manifestor PAS di Kedah pada PRU 12, sekiranya Pakatan Haram Menang, PAS akan memperjuangkan pendidikan Islam kepada anak-anak di Kedah. Namun kini janji tinggal janji setelah menjadi pentadbir di Negeri.

Dahulu PAS Kedah sering mengatakan Kerajaan Negeri Kedah yang di tadbir BN merupakan Kerajaan Negeri yang Zalim terhadap Islam dan meminggirkan pembanguna Islam di Kedah, namun setelah menjadi pentadbir tiada satu pun usaha Kerajaan Negeri pentadbiran PAS membantu pembangunan Islam di Kedah, sebaliknya apa yang berlaku adalah penumbuhan pesat pusat-pusat maksiat di Kedah sehingga membimbangkan rakyat yang beragama Islam Kedah.

Semenjak menjadi pentadbir Kerajaan Negeri, PAS sering bermegah-megah mengatakan keuntungan Kerajaan Negeri berlipat kali ganda terutamanya dari hasil pembalakan.

Tapi ke mana perginya keuntung-keuntungan terbabit di gunakan untuk membantu rakyat di Kedah ?

Di mana sumbangan Kerajaan Negeri pentadbiran PAS di dalam membela dan membangunkan Islam di Kedah ?

- PISAU KEDAH , JERAITV , AUPN , APJ

The Regency <b>Jerai</b> Hill, <b>Kedah</b> Part 1. - Coretan Hati Mama <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2013 02:13 AM PDT

Owhhhh banyaknya kain nak kena hanger dan lipat!!
Semalam sahaja, baju2 basuhan adalah empat bakul besar!!
Tak masuk lagi yang nak kena gosok.
Tu la dia, kerja rumah ni jika tertangguh walau satu hari pun..... pasti akan jadi double dan triple esok lusanya....
Letihnya Allah yang tahu!
Tapi tak pe..... jalan punya pasal jadi terpaksa la tahan semua rasa.
Janji sebelum Jumaat siap semua tuh.
Gara2 waktu senggang mak yang terhad, mak nak jot down secara ringkas percutian mak ke Gunung Jerai tempoh hari.
Resort ni mak booking by phone juga.
Boleh call sini - 04-4667777 jika berminat nak ke sana.
Harga yang ditawarkan ketika di telefon adalah rm 258.88 untuk bilik family.
Tapi, masa check in, kami diberi harga offer rm190 sahaja.
Sebenarnya ini adalah harga tawaran buat rakyat Kedah sahaja --- rm190 untuk mana2 bilik :)
Tapi, tak tahu la mengapa, kakak ni bermurah hati untuk offer kami juga....
Terima kasih kakak resort :)
Mak sekeluarga terus ke Gunung Jerai melalui PLUS Highway. Masuk dari Sungai Petani U dan keluar di Gurun.
Mmmm sangatlah tak jauhnya! :)
Dah sampai situ, ayah lajak ke pekan Guar Chempedak sebentar untuk membeli makan kudap2 buat anak4nya.
Risau anak4 lapar kat puncak gunung plak kan..... payah plak.
Then, patah balik ke kaki Gunung Jerai......
Kami lepak sebentar di kaki gunung tu....
Makan2 kudap2 yang ayah beli dan ke toilet qadha hajat mereka2 yang berkenaan.
Sambil2 tu, mak apa lagi, tangkap gambo le :)
Gunung Jerai dari atas fly over pecan Gurun. 

Sekitar kaki Gunung Jerai...... Kat sini ada parking lot disediakan khas pada mereka yang tak nak memandu kereta hingga ke puncak. 
Perjalanan ke atas adalah sejauh 12 kilometer sahaja.
Jalan untuk ke atas memang jauh lebih baik jika di bandingkan dengan Tapah dan Bukit Fraser.
Anak mak tak sempat muntah pun.
Sepanjang nak ke puncak, kami bertembung dengan ramai cyclist.
Gigihnya mereka kayuh basikal!!
Kami sampai di puncak sekitar jam 12 tengahari.....
Owhhhh tak boleh check in lagi ok.
Haaa apa lagi ...... kami pun posing sana sinun la dolu!!
Anak4 dan mak memang excited.
Excited gara2 teruja dengan pemandangan yang cantik dengan cuaca sejuk berangin gitu!!
Ayah je yang tak excited sebab ayah dah ke sini awal bulan Februari yang lepas sempena training Malakoff Prai.
Kat sini, boleh kata semua angle kami nak snap picture!!
Yang paling nampak gila bergambar ialah Sarah Awatif.......
Kalau tak, susah juga nak senyum dia tuh.....
Kali ni, dia yang jadi volunteer nak jadi model gambar mak.
Mak suka suasana di sini.....
Di sini, mak lupa akan kerja seharian mak.... lupa akan facebook.... lupa akan tshirt muslimah trendy dan macam2 lagi la.....
Yang mak tahu time tu, mak happy especially bila tengok anak4 mak happy.
Puas hati betul rasanya!!
Gunung Jerai memang tempat yang tenang bagi kami yang serabut di Kuala Lumpur.
Aaaaa kena pergi then rasalah apa yang mak rasa :)
Okey lah, mak upload gambar scenery jek dolu....
Mak nak sambung kerja2 mak yang tertangguh tuh.... 
Esok2 atau malam2 nanti, mak upload aksi anak4 mak....
Banyak lagi tak review ni.... hihi.
Pemandangan dari puncak Gunung Jerai. Subhanallah.....!! Tengok live lagi best! Nampak bendang sawah yang menghijau dan Selat Melaka. Lokasi ini pernah dijadikan tempat video klip kumpulan Tropika ---- Cinta Pantai Merdeka :)
Batu penanda aras di tebing gunung :)

Depan cafeteria dan lobi resort.
Antara jenis2 accommodation yang ada di sini --- ini adalah premier room. Chalet family gitu.....
Chalet premier dari depan. Ni adalah jenis bilik yang kami sewa.

Ini pula executive room.....
Dan ini pula swimming pool. Penuh ooo dengan pengunjung yang datang. Anak mak terjun dua kali. Hihihi.....
Nanti sambung................ :)

 

BLOG KEDAH

Copyright 2010 All Rights Reserved